Vraag: Gesloten ring verlaten = 2 verliespunten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:26

Jurga"]
[quote="Vippie schreef:
nouuuuu foutje, als een paard een gesloten ring verlaat springt hij dus over de hekjes, je bent wel met dressuur bezig, niet met een springparcous dus je maakt het wel heel bond als zoiets gebeurd hihihi

Dat valt reuze mee. Als je de bocht uit zeilt en je kunt kiezen: springen of door de hekjes walsen.... Dan weet ik wel wat ik kies.
[/quote]

Tsja dat is het doel van dressuur toch, leren dattie niet de bocht uitzeilt? dattie braaf doet wat er van hem gevraagd wordt en in balans loopt Haha!
Heb je idd zo'n onstuimig geval dan heb je idd 3 keuzes, de eerste 2 heb jij al genoemd en de 3e is, meer oefenen tussen de hekjes, hihihii
Blijft natuurlijk balen als het gebeurd Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:28

bealy23 schreef:
Volgens mij word je nu bij de 3e keer al uitgesloten. Die regel is een tijdje geleden veranderd. je mag 2 keer foutrijden en daarna uitsluiting.

Inderdaad

(bij mij in ieder geval wel Haha! )

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:57

Bij het oefenen heb ik complete balans, met het oefenen tussen de hekjes geen problemen, tijdens de wedstrijd ineens wel. Tja.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:04

Sjimmy schreef:
In de regelementen staat dat als je met 4 benen een gesloten ring verlaat dat je gediskwalificeerd bent:

Citaat:
Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de ring terecht komt, zonder dat er sprake is van een val, volgt uitsluiting van de betreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.

ik heb een tijdje geleden een hele discussie gehad met een meisje die bij mij in de B (kreeg dus geen verliespunten!!) van mening was dat haar ring niet gesloten was en ik haar dus onterecht had uitgesloten, de ring was bij A open gelaten door de voorlezer en het paard was ongehoorzaam en liep de ring uit, vervelend voor het meisje maar ook voor de jury. ik voelde mijzelf direct zo'n boeman

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:09

Waarom werd er dan in de B met een gesloten ring gereden, of was het indoor?

strawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:18

ik weet eigenlijk nie precies hoe dat zit......
Sorry , k kan je nie helpen Verward
strawberry OK dan!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:21

bealy23 schreef:
Waarom werd er dan in de B met een gesloten ring gereden, of was het indoor?

op dat terrein zijn altijd afgesloten ringen in alle klassen, gebeurd (gelukkig) tegenwoordig wel vaker hoor, vooral op kleinere wedstrijden

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:36

rhijnauwen schreef:
ik voelde mijzelf direct zo'n boeman

Maar dat gevoel heb je misschien wel vaker ..? Knipoog Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:43

Ik vind het wel een goed punt hoor.
Als je je paard dusdanig niet in de hand hebt dat je een bochtje niet kan redden en daardoor de bak moet verlaten of omdat je je paard niet kan houden mag dat best afgestraft worden.
je hebt notebene een afgesloten bak dus je kan makkelijk remmen voro de hekjes.
Tuurlijk is je paard op andere terrein heel anders dan thuis maar dan heb je 'm op vreemd terrein nog niet goed aan de hulpen als je 'm niet in een bak kunt houden.
Dat zegt overgens niets over je rijden zelf maar wel over het rijden van die dag.,
Neem Piggy!!! hier van bokt als voorbeeld.
Zij had het na de middendraf op de langezijde tijdens de L1 of L2 en Olympic vergat even dat hij een rem had wipte over het hekje heen.
Na een aantal meters deed het stuur het weer, Anouk draaid om en hupt zo weer terug naar binnen.

Dat ze met open ringen soepeler zijn vind ik ook wel een must je mist dan je gehele aanleuning van de hekjes en dan slinger je nou eenmaal wat vaker tussen die bordjes of je gaat zoals ik afgelopen keer gewoon dwars over een bordje heen (was geen -2 trouwens!)

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:53

missmuts"]
[quote="rhijnauwen schreef:
ik voelde mijzelf direct zo'n boeman

Maar dat gevoel heb je misschien wel vaker ..? Knipoog Haha!
[/quote]

heb jij dat dan nooit als je jureert? Verward ikkuh wel hoor, ik geef echt liever winstpunten en hoge cijfers, maar erg vaak kan dat helaas niet Bloos
soms wil ik het even niet zien als een paard de ring uitgaat, maar ja.. dat mag niet he als je jury bent.....

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:58

rhijnauwen schreef:
heb jij dat dan nooit als je jureert? Verward

Juist wel! Daarom! Lachen

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:31

Ik had het laatst nog toen ik aan het jureren was.
Paard netjes bij A binnenkomen, X halthouden en groeten, voorwaarts arbeidsdraf, C rechterh....Ehhh rechtdoor over het hekje, vlak langs mijn auto. Scheve mond
Ging er niet vandoor ofzo, hupte gewoon heel ontspannen over het hekje.
Was grappig om te zien maar wel erg sneu voor het meisje.
Ik heb haar aangeboden de proef toch uit te rijden, ook al was ze uitgesloten, maar ze hield hem liever fris voor de 2e proef.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 18:06

Nimber schreef:
Neem Piggy!!! hier van bokt als voorbeeld.
Zij had het na de middendraf op de langezijde tijdens de L1 of L2 en Olympic vergat even dat hij een rem had wipte over het hekje heen.
Na een aantal meters deed het stuur het weer, Anouk draaid om en hupt zo weer terug naar binnen.

Zo ging het in dit geval dus ook, in de middengalop werd paard té enthousiast (was 1e buitenwedstrijd).

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:30

Nou, van het weekend was er bij de Deijkhoeve (Lisserbroek) iemand uitgesprongen, en die mocht gewoon doorrijden zonder strafpunten.
Vorige keer in Noordwijkerhout (Boekhorst) was er iemand die de ring uitsprong, deze was alleen uitgesloten en dus geen verliespunten.
Uhh... Juryleden...?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:37

astridastrid schreef:
Vorige keer in Noordwijkerhout (Boekhorst) was er iemand die de ring uitsprong, deze was alleen uitgesloten en dus geen verliespunten.
Uhh... Juryleden...?

Als je uitgesloten wordt heb je automatisch 2 verliespunten te pakken tenzij je in de B rijdt, want daar worden geen verliespunten gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:22

Bij mijn eerste proef sprong mijn paard over het hekje Bloos!
Ik mocht toen doorrijden van de jury omdat ze zag dat mijn paardje erg stout ~~}> was!
Anders zou ze het de volgende keer nog wel eens kunnen doen!
Toch wel aardig van die jury, maak je niet altijd mee!
Ik heb wel enorm gelachen, ik half zittend op der hals over het inrijterein heen! Mijn vriendin die aan het inrijden was zegt : wat doe jij hier nou weer! hihi

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:36

Sjimmy schreef:
Vind het wel een 'harde' straf voor zo'n 'foutje'.
Het is nl ook zo dat je de proef wel uit mag rijden en de ring niet MOET verlaten.
Mja. ok.

ja dat vind ik ook! ik had met springen een x dat ik te voet de ring verliet(wegens verliezen van beschermer) ik had eigenlijk de 1e prijs, maar ik werd dus gedisc. Boos! maar dat was dan alleen voor de barrage, dus mijn 2 wp had ik wel en kreeg verder geen verliespunten!! dat vind ik dan nog wel een goede regel, maar dan ook meteen -2... Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:38

reddy, dat is gewoon stom, sorry. Kwestie van je reglementen kennen.
Tja, en uit de ring springen, dan ben je toch heel wat controle kwijt. Zelfs slagschip Raimaer heeft die aanstalten nog nooit gemaakt.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:47

Lielle schreef:
reddy, dat is gewoon stom, sorry. Kwestie van je reglementen kennen.
Tja, en uit de ring springen, dan ben je toch heel wat controle kwijt. Zelfs slagschip Raimaer heeft die aanstalten nog nooit gemaakt.

ja dat weet ik, maar kende jij dat al toen je klein was...ik niet, ging mij o de plezier, de regeltjes komen vanzelf wel!! zelf nu weet ik nog geen eens alle regels, mens leert elke dag toch...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:51

Ja, echt waar Knipoog dat hebben ze me in de allereerste manegewedstrijdjes al eens verteld. Maa die fout zul je nooit meer maken denk ik Knipoog

ik ben op een kampioenschap ooit voor de bel gestart, in de barrage en behoorlijk favoriet Frusty en die regel wist ik heus wel maar ik heb helemaal niet bewust naar die bel geluisterd, die overigens belachelijk lang duurde

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:11

Lielle schreef:
Ja, echt waar Knipoog dat hebben ze me in de allereerste manegewedstrijdjes al eens verteld. Maa die fout zul je nooit meer maken denk ik Knipoog

ik ben op een kampioenschap ooit voor de bel gestart, in de barrage en behoorlijk favoriet Frusty en die regel wist ik heus wel maar ik heb helemaal niet bewust naar die bel geluisterd, die overigens belachelijk lang duurde

nee idd, die regel is mij nooit verteld, maar misschien ook omdat het niet logisch is om te voet te ring te verlaten Tong uitsteken

voor de bel starten is mij ook 1x overkomen in de barrage....nu heb ik het idee dat ik uren moet wachten op die rot bel!!! en heel vaak aan andere vragen of die rotbel al is gegaan Bloos soms hebben ze ook van die banketstaaf belletjes Haha!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:20

Zo ben ik nog steeds de jury die ik een paar jaar geleden heel dankbaar ik reed toen in het L2 en ik moest lange zijde midden galop rijden de baan was afgezet met hindernissen ( 1.20 m) en tja het paard (nationaal springpaard) ging er op af ik kon niets meer en tada op een dressuurzadel met hoedje en al er over. Ik moest naar de jury toe en tja ik wist ook wel dat het -2 verliespunten werd maar ze moesten zo erg lachen want ze kende het paard van de springsport en ik moest het onderdeel overrijden en ik krijg een -2 er naast staan.

Het klopt niet officeel gezien maar ik was er heel erg dankbaar voor. Schijnheilig

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:28

Wahaaaa, die is wel echt geweldig. Ik geloof dat ik dan ook in een deuk zou liggen.
Was je wel foutloos en hoeveel stijlpunten kreeg je *LOL*

Maar wie zet de ring dan ook af met hindernissen, dan wordt ieder paard die het leuk vindt om te springen enthousiast Knipoog

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:05

Ik vind het wel erg hard afstraffen vooral voor de B. Er zijn zat jonge paarden die zich op vreemd terrein nog wat hard maken, en nouja, als je dan een x in galop de bocht mist...
Ik vind een bepaald aantal punten aftrek wel goed, maar gelijk uitsluiting? Nehh

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:43

En wat nu als je een bordje plat rijdt?? (heb ik weleens gedaan)