pavo cup selectie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:44

Anoukie schreef:
Zelf rijden Rockey. Vinden ze haar leuk en smaakt het naar meer, kun je haar altijd nog volgend jaar bij de 5 jarigen laten uitbrengen door je instructrice. Dan is ze uiteraard al Z en maak je de meeste kans! Hoe hoger, hoe jonger, hoe beter!

Sorry vind t laatste stukje van je beetje raar aangezien Rockey veel leuker reageert op bokt
Ben haar nou op meerdere onderwerpen tegen gekomen en vind het super van haar ook word er nu anders op haar gereageert

Bij deze Rockey TOP je doet je best!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:38

Anoukie schreef:
Hoe hoger, hoe jonger, hoe beter!

Nou sorry hoor, hier ben ik het niet mee eens, want zo rijd je je paard juist kapot...Zit liever met 10 jaar in het Z dan met 4 of 5 jaar!

Ze groeien tot 7 jaar hoor! Heb al vele paarden gezien die met 5 jaar Z liepen en die dat maar 6 maanden vol hielden.

Peesblesures, spierverzuring ect ect. Van de paarden die ik ken en te snel gingen zijn er 3 opgeknapt van de 7 en 2 daarvan mogen nooit meer springen.....

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:25

QuijoSavan"]
[quote="Anoukie schreef:

Nou sorry hoor, hier ben ik het niet mee eens, want zo rijd je je paard juist kapot...Zit liever met 10 jaar in het Z dan met 4 of 5 jaar!

Ze groeien tot 7 jaar hoor! Heb al vele paarden gezien die met 5 jaar Z liepen en die dat maar 6 maanden vol hielden.

Peesblesures, spierverzuring ect ect. Van de paarden die ik ken en te snel gingen zijn er 3 opgeknapt van de 7 en 2 daarvan mogen nooit meer springen.....
[/quote]
ze bedoelde dat ook sottend naar de schijver toe
zie mijn reactie hierboven

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 09:19

Kido"]
[quote="QuijoSavan"][quote="Anoukie schreef:

[/quote]
[/quote]

bedankt dat je het voor me opneemt, maar blijkbaar denkt anoukie nog steeds anders over mij.. maar ik denk volgend jaar nog geen Z te zijn...

bibiche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:04

Tot wanneer kan je je inschrijven??
Misschien wil ik meedoen in de Midden-Beemster.. *LOL*

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 13:57

volgens mij kan dat tot 4 weken van te voren, maar anders moet je even op www.kwpn.nl kijken Lachen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:03

Kido"]
[quote="QuijoSavan"][quote="Anoukie schreef:

[/quote]
[/quote]

O okeej, srry !

Wie moet er nog meer in vrouwenpolder starten?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:34

Nee Rockey maar je vindt het nog steeds minderwaardig als je een paard met zijn 5 jaar nog niet in het M hebt,... Scheve mond

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:20

Zondag in Oss hield ik nog even een kletspraatje met Johnny Tijssen. Skydancer (de Democraat hengst van Franssen) loopt ook weer mee bij de 5jarigen in Veghel. Wat een beest is dat toch... echt geweldig! Hij had hele mooie scores in de M1.
Da's echt zo'n paard waar niet tegen te rijden valt. Zo'n superbeest! Vorig jaar kwam hij ook een heel eind Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:26

Missouri schreef:
Zondag in Oss hield ik nog even een kletspraatje met Johnny Tijssen. Skydancer (de Democraat hengst van Franssen) loopt ook weer mee bij de 5jarigen in Veghel. Wat een beest is dat toch... echt geweldig! Hij had hele mooie scores in de M1.
Da's echt zo'n paard waar niet tegen te rijden valt. Zo'n superbeest! Vorig jaar kwam hij ook een heel eind Haha!

Bedoel je niet Skyline??

Volgens mij zat hij bij Sonja in de ring in de L1 op de Gelderse deze winter, ook van Democraat en een gave schimmel met super beweging, snap nog niet waarom hij zo weing punten had?

Johnny Tijssen Skyline Democraat Alvernase RV KRO 160 156 316 60.77%

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:29

Anoukie schreef:
Nee Rockey maar je vindt het nog steeds minderwaardig als je een paard met zijn 5 jaar nog niet in het M hebt,... Scheve mond

Oh jee dan is het paard dat ik nu rijd helemaal niet meer te redden denk ik, 7 en (nog) geen wedstrijd gelopen Verdrietig . Het is een schande .

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 17:23

Kayla"]
[quote="Anoukie schreef:

Oh jee dan is het paard dat ik nu rijd helemaal niet meer te redden denk ik, 7 en (nog) geen wedstrijd gelopen Verdrietig . Het is een schande .
[/quote]

anoukie wil je dan 1 topic geven waar ik dat de laatste tijd nog heb gezegd...

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:11

Anoukie schreef:

Hier ben ik het wel een beetje mee eens.
Mijn merrie liep als 4jarige mee ze was toen L en ze had iets van 56 punten Bloos! en als 5jarige liep ze Z en toen scoorde ze 67 punten....
(merrie heeft zelfs tussendoor een veulen gehad dus niks overhaast, beestje won gewoon overal en pakte alles fijn aan)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 07:27

oefenen jullie eigenlijk voor de pavo? en hoe doen jullie dat dan??

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:25

Samsam schreef:
Bedoel je niet Skyline??

Natuurlijk, excuus Haha! Haha! Bloos

Voor de rest:
Een paard kan op 4jarige leeftijd zo slap en baby-achtig zijn dat-ie 56 punten scoort, en door gerichte training in een jaar tijd zoveel volwassener en sterker worden dat-ie als 5jarige 67 punten loopt.
Hoeft-ie ECHT geen Z voor te lopen hoor.

Hoe ik oefen? Gewoon, rustig doortrainen zoals ik altijd doe. Ontspanning erin rijden, en vanuit het achterbeen laten lopen door het lijf.
Misschien oefen ik de middendraf een beetje meer Schijnheilig Knipoog

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:56

Missouri"]
[quote="Samsam schreef:
Bedoel je niet Skyline??

[/quote]

Tuurlijk, je vond hem zo mooi door de baan gaan dat je er maar zelf skydancer van hebt gemaakt.
Zou ik ook doen Haha!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 15:21

Lydiia"]
[quote="Missouri"][quote="Samsam schreef:
Bedoel je niet Skyline??

[/quote]

Tuurlijk, je vond hem zo mooi door de baan gaan dat je er maar zelf skydancer van hebt gemaakt.
Zou ik ook doen Haha!
[/quote]

haha Knipoog

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:29

Kan iemand een beetje uileggen wat dat eigenlijk is? Bloos<schaam> Is dat alleen voor paarden of ook voor de pony's?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 15:35

Danielle14 schreef:
Kan iemand een beetje uileggen wat dat eigenlijk is? Bloos<schaam> Is dat alleen voor paarden of ook voor de pony's?

Bij de kampioenschappen voor vier- en vijfjarige dressuurpaarden wordt in wedstrijdverband de aanleg van jonge dressuurpaarden getest. De paarden hoeven geen L- of M-proef te lopen, maar kunnen laten zien wat ze in huis hebben door het tonen van de verrichtingen die we verderop in deze tekst nog even voor u op een rijtje zetten. Daarbij hoeft een volte niet precies tien meter te zijn en hoeft een verrichting niet precies bij een bordje begonnen te worden. Tijdens de selectiewedstrijden komen tegelijkertijd drie combinaties in de baan. Gedurende ongeveer een kwartier kan de jury de capaciteiten van de paarden beoordelen. De drie juryleden (één uit het KWPN-jurykorps, één uit het KNHS-dressuurjuryledenkorps en één uit de actieve ruiters/amazones en trainers) geven in die tijd aan wanneer de combinaties de gevraagde verrichtingen moeten laten zien, zodat zij gezamenlijk het protocol kunnen invullen.
De opzet van de halve finale en de eerste beoordeling van de finale is gelijk aan die van de selectiewedstrijden. De eerste beoordeling van de finale is open voor de beste 25 paarden van de halve finale. De beste zes paarden per jaargang uit deze beoordeling worden vervolgens in het tweede gedeelte getest door twee gerenommeerde gastruiters/-amazones.

Vierjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, wijken voor de kuit (arbeidstempo), op de grote volte hals strekken, rijden van overgangen.

Vijfjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, schouder binnenwaarts (minimaal 20 meter), op een volte 12-15 meter hals strekken, rijden van overgangen.

Deze verrichtingen worden gevraagd om naar aanleiding daarvan de cijfers voor de protocolonderdelen te geven.
Dat betreft de onderdelen:

stap (20), draf (20), galop (20) (zuiverheid, regelmaat, kwaliteit/bruikbaarheid)
gedragenheid & souplesse (20) (gedragenheid, buigzaamheid, souplesse, ruggebruik, nageeflijkheid, mogelijkheid tot verzameling/verruiming
algemene indruk (10) (algemene indruk als dressuurpaard in uitstraling, karakter, bewegingsmechanisme, gewilligheid)
exterieur (10) (bouw, correctheid/kwaliteit beenwerk, conditie)
Tevens wordt een korte beoordeling gegeven van de presentatie door de ruiter of amazone, een beoordeling die geen invloed heeft op de cijfers op het protocol.

dit zijn de selectie wedstrijden:

Selectiewedstrijden 2004:

25 juni – Houten (Ut)
3 juli – Vrouwenpolder (Zld)
8 juli – Dronten (Fl)
9 juli – Heerjansdam (ZH)
10 juli – Sevenum (Lb)
13 juli – Den Ham (Ov)
15 juli – Ermelo (Gld)
17 juli – Veghel (NB)
20 juli – Tolbert (Gr)
24 juli – Midden Beemster (NH)
28 juli – Gorredijk (Fr)
5 augustus – Exloo (Dr)

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:38

Oke, bedankt! Lachen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 15:38

Danielle14 schreef:
Oke, bedankt! Lachen

geen dank

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:40

Nistria"]
[quote="Anoukie schreef:

Hier ben ik het wel een beetje mee eens.
Mijn merrie liep als 4jarige mee ze was toen L en ze had iets van 56 punten Bloos! en als 5jarige liep ze Z en toen scoorde ze 67 punten....
(merrie heeft zelfs tussendoor een veulen gehad dus niks overhaast, beestje won gewoon overal en pakte alles fijn aan)
[/quote]

Heb je die merrie nog? Hoe oud is ze nu en wat/hoe loopt ze nu?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:13

is nu 9, loopt internationaal Junioren in het A-kader Knipoog
zie fotos in mn profiel

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 16:17

Nistria schreef:
is nu 9, loopt internationaal Junioren in het A-kader Knipoog
zie fotos in mn profiel

haha ik dacht al dat het nistria zelf was Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:21

Nistria, reed je haar zelf met de Pavo?:) Of was ze toen nog niet van jou?