Niet te geloven!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:40

kimmy"]
[quote="DePennyBitch schreef:

Ik heb het ooit meegemaakt... sloeg iemand letterlijk de zweep kapot op de kont van het paard... die werd verwijderd van het wedstrijdterrein.
MAar wedden dat dat dier thuis nog genoeg slaag kreeg? Verdrietig

Dat soort mensen moeten direct geschorst of verwijderd worden bij de KNHS...
[/quote]

Misschien is dat ook wel gebeurd, dat weet ik natuurlijk niet.
Wel vielen er toen rake woorden, in eerste instantie wilde die man (van het paard) geneens het terrein verlaten, hij was helemaal over de rooie.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 15:41

ephany schreef:
Ik heb niet de indruk dat wedstrijdruiters slechter voor hun paarden zorgen of met minder plezier rijden dan recreatieruiters. Maar scheer niet alle ruiters over 1 kam!!,

Beginners die nog geen 20 lessen hebben gehad op een manege en een boek over paardenverzorging als basis zien om dag in dag uit een paard te verzorgen en te rijden. Dat gaat niet goed, en ik ken zat gevallen waar het ook niet goed ging (zelfs met dodelijke gevolgen), dan kreeg het paard de schuld.

Ik heb ook zeker niet beweert dat wedstrijdruiters slechter voor hun paarden zorgen dan recreatieruiters. Dit is ook absoluut niet de opzet van mijn stukkie tekst. Ik vond alleen de manier van sommige ruiters waarop zij met hun paard omgingen opvallend. Respectloos soms. Ik wilde ook zeker niet alle ruiters over 1 kam scheren, daarom heb ik ook aangegeven dat er ook zeker bijreden die heerlijk met hun beestje bezig waren! Tuurlijk reden die er ook bij. Heel veel zelfs.
Maar juist waar je mee eindigt is hetgeen waar ik me aan erger. het paard krijgt zo vaak de schuld, terwijl het de ruiter is die de fout maakt. Als knoppen er thuis niet opzitten (om het ook maar even bot te brengen) dan wordt verwacht dat die er op wedstrijd wel op zitten. Doet ie het niet, krijgt ie mep. Want thuis doet ie het ook (af en toe). Maar dat meneer of mevrouw op de rug gestressd is waardoor het paard gestressd wordt, dat telt niet mee. Nee, die rotknol doet het niet. Dat is de denkwijze waar ik (mede) over val.

Verder vind ik het fijn om te weten dat er echt meer mensen zijn die ook hun wenkbrauwen wel eens fronsen wanneer ze andere ruiters zien rijden. Niet alleen op wedstrijd, al speelt daar het MOETEN vaak een te grote rol.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:44

Wiesje schreef:
Verder vind ik het fijn om te weten dat er echt meer mensen zijn die ook hun wenkbrauwen wel eens fronsen wanneer ze andere ruiters zien rijden. Niet alleen op wedstrijd, al speelt daar het
MOETEN
vaak een te grote rol.

idd.... men gaan rukken en plukken en willen resultaten zien. En dat resulteerd tot die groep prikkers en handwerkers op de wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:45

Citaat:
Maar juist waar je mee eindigt is hetgeen waar ik me aan erger. het paard krijgt zo vaak de schuld, terwijl het de ruiter is die de fout maakt

[RT] Waarom meteen boos als... Haha!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 15:50

Hee!! Die had ik nog niet gezien. Ik zal eens in het topic duiken!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:53

kimmy"]
[quote="Wiesje schreef:
Verder vind ik het fijn om te weten dat er echt meer mensen zijn die ook hun wenkbrauwen wel eens fronsen wanneer ze andere ruiters zien rijden. Niet alleen op wedstrijd, al speelt daar het MOETEN vaak een te grote rol.

idd.... men gaan rukken en plukken en willen resultaten zien. En dat resulteerd tot die groep prikkers en handwerkers op de wedstrijden.
[/quote]

Voor mij was het dus dusdanig (de ergenis en soms zelfs verdriet over wat gebeurde) dat ik volledig gestopt ben. Soms denk ik weleens dat ik wel weer wil gaan rijden (wedstrijden dus) maar aan de andere kant: ik hoef maar een willekeurige wedstrijd te zien en ik heb genoeg gezien voor de komende 3 jaar.

Het ergste vind ik nog de prestatiedrang: B- ruiters die rijden alsof ze minimaal GP zijn en zich als dusdanig gedragen.... argh!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:57

DePennyBitch schreef:

Voor mij was het dus dusdanig (de ergenis en soms zelfs verdriet over wat gebeurde) dat ik volledig gestopt ben. Soms denk ik weleens dat ik wel weer wil gaan rijden (wedstrijden dus) maar aan de andere kant: ik hoef maar een willekeurige wedstrijd te zien en ik heb genoeg gezien voor de komende 3 jaar.

Het ergste vind ik nog de prestatiedrang: B- ruiters die rijden alsof ze minimaal GP zijn en zich als dusdanig gedragen.... argh!

ja maar, jij rijdt wedstrijden voor jezelf. Als jij er niet ben, dan gebeurt het als nog...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:59

kimmy"]
[quote="DePennyBitch schreef:

ja maar, jij rijdt wedstrijden voor jezelf. Als jij er niet ben, dan gebeurt het als nog...
[/quote]

dat klopt, maar ik kan mezelf niet afsluiten voor dat soort dingen. Daarom geniet ik er niet meer van en dat werkt ook door ik mijn proeven.
Ik rijd zo'n 4 keer per jaar een onderlinge wedstrijd op een andere stal. Dat vind ik aan de ene kant heel erg leuk, maar aan de andere kant erger ik mij suf aan de mensen die daar zitten te prikken met enorme sporen (kale plekken op de buik), hulpteugels gebruiken (dat mag daar) en onterecht hun paard afranselen (want hij merkt de spanning en reageert dus anders dan normaal).
Ik ga daar dan op letten en word helemaal naar van binnen.

Dus nee, ik hoef niet zo nodig (meer)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:06

Ik ga met DPB mee, ik heb het gedaan, gezien en ben er al sinds een aantal jaren mee gestopt, soms wil ik wel weer gaan starten, maar als ik aan al die ellende terugdenk bah.......... nee voor mij geen wedstrijden meer voorlopig

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:08

kimmy"]
[quote="Wiesje schreef:

[/quote]

Ik moet wel zeggen dat ik ze vooral in de lagere klassen zie, de jury straft het uiteindelijk dus wel af lijkt het.
RK; moest bij de post ook meteen aan je topic denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:45

Voor mij is het geen rede om daarom geen wedstrijden meer te rijden.
want zo zie je het helaas ook om je heen.
dan zou je helemaal met paardrijden moeten stoppen Lachen
maar daar is het te leuk voor

En dan gaan we toch allemaal het goede voorbeeld geven Knipoog Lachen

En de sfeer op concours, hoe andere naar jou toe zijn is toch een heel stuk hoe jezelf bent.
kijk als je niemand kent, zullen ze niet zo vlug tegen je aan kletsen, maar ken je er verschillende omdat je vaker gaat en ben jezelf nooit te beroerd de andere succes te wensen, vragen hoe het ging of te feliciteren bij een wp dan krijg je dat van de meeste ook terug.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:13

runningkawa schreef:
en ben jezelf nooit te beroerd de andere succes te wensen, vragen hoe het ging of te feliciteren bij een wp dan krijg je dat van de meeste ook terug.

Normaal gesproken wel... alleen de laatste keer dat ik dat deed keek de amazone in kwestie mij aan alsof ik net had voorgesteld om haar paard ritueel te slachten en ter plekke op te eten.... ha ha ha Knipoog

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:22

Ik wens degene die na mij is iig succes, dat vind ik een soort van niet uitgesproken regel. Soms loop je straal langs elkaar heen als het buiten is, maar goed. Als ik uitgereden ben, wil ik ook nog wel eens vragen hoe het gegaan is aan iemand die ook aan het uitstappen is. Als ik nog niet geweest ben, kom ik daar niet aan toe, eerlijk gezegd. Dan houd ik me liever met mezelf bezig.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:31

Ik ga met essie79 mee, als ik de kans krijg wens ik degene na mij ook succes, zeker als ik diegene vaak tegenkom op concour. Wordt de hele wedstrijd al gezelliger door.
Waar ik me het allermeest aan erger zijn de mensen die hun paard na de proef eventjes aanpakken. Ik stond een keer klaar om de ring in te rijden, het waren 2 bakken langs elkaar, waar je door een deur moest. Ik stond dus bij die deur. Op eens vloog de deur open, zweep wordt uit moeders hand gegraaid en in volle galop kwam ze naar buiten. En dan wel lachen als je de prijs op kan halen... Bahbah!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:43

essie79 schreef:
Ik wens degene die na mij is iig succes, dat vind ik een soort van niet uitgesproken regel.

Helemaal mee eens en ik doe het ook altijd. Maar reken maar dat je vreemd opkijkt als degene na je dan zegt "oh, dat heb ik niet nodig hoor!" Boos!
Beetje onsportief. Ik maak vaak een praatje op wedstrijd (als ik aangesproken word) en geef (en krijg) weleens complimenten over een paard oid. Het is toch voor de lol, laten we het dan ook leuk houden!

"Als wij hobbyisten ervan moesten leven waren we nu allemaal dood geweest" Haha! Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:56

zo ken ik er ook een paar, Miss. Boos!

Afgelopen week ging ik op concours, maar hij was erg explosief en ik viel er dus af. Behoorlijk hard, en was ook even niet in staat om op te staan.
Nou loopt er een zo'n k*twijf bij die gelijk over de zeik was omdat ze even moest wachten totdat ze mijn paard weer gevangen hadden.
Bijna iedereen vraagt aan mij of het gaat behalve zij uiteraard.
Ging ze zich ook nog heel irritant met mijn moeder bemoeien.
Mijn moeder probeerde hem te pakken, zegt ze op zijn bitchtoon:
"dan moet je ook je armen gespreid houden, dan stopt ie wel"
En daarna ging ze verbolgen naar de andere kant van het terrein losrijden.

*en ondertussen lag ik nog steeds op de grond te creperen*

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:07

Ja Essie, dat zijn de echte dressuurmutsen Boos!

Ook degene die je gewoon ondersteboven rijden om maar op de hoefslag te blijven, en dan nog boos op je worden ook.
Of die expres hun paard dicht naast je iets moeilijks laten doen waardoor ze gaan zwiepen met de staart, als jouw paard een rood strikje in z'n staart heeft

Vreselijke mensen.

Zo ook de 'moeder-uitschelders' en de 'deze rotknol gaat naar de slager-roepers' Boos! Boos!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:22

ja, zoals sommige mensen met hun paard omgaan is echt niet normaal.
en inderdaad doen de meeste zo omdat ze zelf niet doorhebben dat zij zelf het fout doen Boos!

zelf het goede voorbeeld maar proberen te geven he...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:31

Missouri schreef:
Ja Essie, dat zijn de echte dressuurmutsen Boos!

Ook degene die je gewoon ondersteboven rijden om maar op de hoefslag te blijven, en dan nog boos op je worden ook.

Of nog erger, ze kennen de rijbaanregels niet eens, en rijden je daarom keer op keer van de hoefslag, terwijl jij toch echt op de linkerhand rijdt
Als het me erg dwarszit wil ik wel eens in een flinke uitgestrekte galop over de hoefslag naar ze toe rijden. Vaak komen ze dan de rest van de wedstrijd niet meer bij je in de buurt Knipoog . Als je zo veel praatjes hebt, neem ik aan dat je ook de regels kent.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:43

Zo ben ik dus deze winter weer op "voor de lol-concoursen" geweest. Matador is eigenlijk kei-lief met losrijden, hij kijkt wel, maar hij is niet kijkerig of schrikachtig. Maar nu reed er zo'n muts bij die dr zweep horizontaal droeg, dus iedere keer als ze langskwam dan prikte ze bijna Matador's oog uit. Daar werd Matador dus wat gestressed van, en hij begon al zo'n beetje te dreigen van "als dit nog ff doorgaat, dan ga ik bokken".
Ik geef um wat dat betreft wel gelijk, want hij wordt (weliswaar door een ander) continu gepest eigenlijk, en dat pikt ie niet.
Bovendien ging ze steeds als je galoppeerde, ineens voor je neus stilstaan, je kent het wel, het pure pestgedrag dus.

Nou is Matador's afgekorte naam gewoon "Matje" en zo noemt eigenlijk iedereen hem. Matje is in het Brabants ook dialect voor "Maatje" ofwel vriend.

Toen die muts weer zat te etteren voor mij, merkte ik dat Matje zat te klieren en er eigenlijk genoeg van kreeg. Ik riep dus heel waarschuwend: "Matje!!" naar hem. Draait die muts ineens om, schreeuwt keihard terug "Ik bén je Matje niet!!!" whoehahahahahahaaa!!!

Wát een trut, die dacht dat ik het tegen haar had! Ik lag helemaal dubbel natuurlijk, maar ze zag er zelf de lol geloof ik niet zo van in.

(Nee, stel je voor dat je vrienden maakt op concours)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:05

Idd, leuke instelling heb je dan! (ironisch bedoeld dus)
Ik ben zelf altijd vrij sportief, rubriekleden succes wensen voor de proef, informeren naar de punten na de prijsuitreiking en feliciteren bij een eventuele prijs. Heel veel mensen kom ik regelmatig tegen omdat je gemiddeld evenlang over een klasse doet en ik best in de buurt blijf.
Ga je je als een snob gedragen, krijg je de volgende wedstrijd lik-op-stuk beleid.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:08

iedereen strijd tegen elkaar , ik rij om de winstpunten, niet om de prijzen (prijzen zijn leuk ).

Helaas komt je vaak genoeg die chagerijnige nerveuze koppen tegen. Nou, als ik zo'n iemand zie heb ik al geen zin meer om een praatje tegen te maken . Vandaag de dag snappen wedstrijdruiters niet dat je voor jezelf rijdt en niet tegen elkaar.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:34

*Pick me, Pick me* Het ras is nog niet helemaal uitgestorven hoor! Hier zit er nog een in hoogst eigen geval achter de compu. Prijzen vind ik niet meer zo bijzonder, mn kast staat vol na 2 jaar actief wedstrijdrijden. Mijn doel is vooral om als combinatie te verbeteren, ben maar wat trots dat mn paardje en ik binnnekort Z mogen starten. Dat was altijd mijn (penny)droom.