Welke overgang is moeilijker...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:00

Ik weet niet, geen ervaring Knipoog

Maar een meisje wat ik ken, heeft het super moeilijk gekregen sinds ze in de M1 rijd. In L2 altijd winst en prijzen, en in de M1 heeft ze nog nooit winst gereden... Dat lijkt mij ook een hele moeilijke overstap..

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:01

haike"]
[quote="danifur schreef:
er zijn mensen die alleen mnaar doorstampen en steeds meteen overgaan als ze genoeg punten hebben, maar die gaan ineens in de L2 op hun bek

Dit geld niet voor iedereen hoor! Toen ik 10 maanden geleden met Oki begon kende ze nog helemaal niks, moest nog ingereden worden. Omdat ik dacht er wel klaar voor te zijn ben ik meteen L1 gestart (had zelf m1 gereden). Dit ging in het begin niet geweldig maar na de eerste ervaringen stroomden de wp binnen en met 10 zijn we meteen naar de L2 over gegaan. En nee, ik ging niet op mijn bek. Mijn tweede wedstrijd (2 proeven) was ik 2x 1ste met beide 168 punten, ook daarna reed ik in de wp en prijzen (afgelopen weekend 1st, 2x 2de en 3de). Nu hoef ik nog maar 1 wp en ik ga weer naar de M1, dus weer met 10. En als je sommige ruiters ziet rijden in de M1, dat moet ik ook kunnen. Rijd met oki nu ook al veel beter als met haike er daar reed ik toch M+8 mee.

De moeilijkse overgang die ik gehad heb is die van de L (in dat jaar werd net de L1 ingevoerd) naar de L2, het begin ging goed maar toen kwamen we in een dip. Maar denk dat dat voor iedereen anders is.
[/quote]

dat zeg ik ook niet!
ik vind jou verhaal anders dan wat ik bedoel.
en wat je zelf al zegt, het is voor iedereen anders. daaorm zeg ik ook sommige mensen en dat betekend niet iedereen. en jou ken ik ook helemaal niet, dus daar zal ik niet snel een oordeel over geven, ik heb het ook over mensen in mijn omgeving Lachen

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:20

Ik vind het trouwens ook anders als je al eerder in een bepaalde klasse gereden hebt. Dan weet je van jezelf of je het kunt, en is het aan jou de taak om te beoordelen of je paard er ook klaar voor is.

Ik heb zelf nog nooit M1 gereden en m'n paard ook niet, dus voor mij wordt het moeilijker om te beoordelen of ik er klaar voor zou zijn. Daar zijn onderlinge wedstrijden dan misschien wel weer handig voor, maar aan de andere kant kunnen die ook een heel vertekenend beeld geven. Die worden soms hoger dan normaal gejureerd omdat het 'toch maar onderling' is.

Ach ja, gelukkig heb ik nog zeker 7 winstpuntjes te gaan Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:21

M1 naar M2 vind ik de lastigste.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:13

van de b naar de l1, want alles moet sneller en de figuren worden lastiger. Er zit minder verschil tussen l1 en l2 dan b en de l1. Maar als je de l1 kan dan kan je vaak de l2 ook wel.

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:55

alexandra15, daar ben ik het wel mee eens jah!! alles gaat veel sneller, opzich vind ik dat ook wel leuker! het begint ergens op te lijken he, in de B is t allemaal nog erg gemakkelijk. Maar goed, je moet altijd ergens beginnen!!

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:35

stalgenootje van mij is als een speer door het B en L1 heengereisd en zit nu vast in het L2 komen langezaam winstpuntjes bij..
hij moet nog 2 winspunten en heeft dan 10 winstpunten maar gaat dan meteen door naar het M1 Verward
ik zou me goed voorbereiden. mij lijkt de stap B L1 minder moeilijk als L1-L2.. maar heb er zelf geen ervaring mee.. Schijnheilig