Starttijden SGW Ambt Delden online

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:49

mijn foto's zijn bagger, zeg ook maar lekker niet welke in ben (kan je zo toch wel zien Tong uitsteken ), Ze kwam totaal trug in t water, rare pony, toen was die boom een beetje een verassing voor haar.. maja ze kon er wel over "huppen" dus wrom zou ze stoppen, kwas trouwens 3e, khad een voorbeeldige dressuurproef *kuch* *kuch*

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:12

Heeej Maartje goed gedaan hoor! Echt netjes een 2e plek! Super OK dan!
En de foto's zijn mooi! Dikke actie Cool En ik dacht dat er vlede jaar bij de waterbak vele planten enzo waren, zijn die allemaal weg gehaald of ligt dat aan mij? Verward
Ik had je E-mailtje trouwens ontvangen Tong uitsteken En ik ga nu naar het topic van de hindernissen toe Tong uitsteken

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:41

Miky0 schreef:
mijn foto's zijn bagger, zeg ook maar lekker niet welke in ben (kan je zo toch wel zien Tong uitsteken ), Ze kwam totaal trug in t water, rare pony, toen was die boom een beetje een verassing voor haar.. maja ze kon er wel over "huppen" dus wrom zou ze stoppen, kwas trouwens 3e, khad een voorbeeldige dressuurproef *kuch* *kuch*


geen probleem, ik zet je foto's er wel op Haha! Tong uitsteken

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:41

New-Forest schreef:
Heeej Maartje goed gedaan hoor! Echt netjes een 2e plek! Super OK dan!
En de foto's zijn mooi! Dikke actie Cool En ik dacht dat er vlede jaar bij de waterbak vele planten enzo waren, zijn die allemaal weg gehaald of ligt dat aan mij? Verward
Ik had je E-mailtje trouwens ontvangen Tong uitsteken En ik ga nu naar het topic van de hindernissen toe Tong uitsteken


Heel de waterbak is idd opnieuw aangelegd, en dus helemaal veranderd. Veeel succes zondag!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:13

Mensen die zondag hebben gestart, hoe ging het?

Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:22

*gelukkig is ze me foto's vergeten* Haha!

Ben zondag nog wezen kijken, Ambt-Delden is bij mij om de hoek!
Ik Heb wel heel wat mensen die ik ken zien langskomen zondag, maar of t bokkers zijn, (val ik ook nie zo onder, kom toevallig voor t SGW een beetje langsrollen Tong uitsteken) GEEN IDEE!!

Heb geloof ik Chantal wel langs zien komen bij de Waterpartij! Knipoog

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:32

Nee nee niet vergeten.. Wist niet wie jij was Tong uitsteken

Je rijd pony's, er was maar 1 rubriek pony's M.. dus dan had ik denk ik wel de goeie foto's, maar wist het niet zeker....Jij startte paar nummers voor mij..

Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:00


Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:30

Miky0 schreef:
*fluit maar laat nix los*

Nou moet je me wel kunnen vinden...

http://members.lycos.nl/miky0banners/SGW%20Roden.jpg

*hoopt dat ze nu die foto's van Ambt Delden niet post, zou ie in iedergeval wel lief vinden Bloos *

Maar ben niet lief Tong uitsteken dus je weet waar je op kunt rekenen... Start je ook in maarsbergen of ede?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:38

HEB ZE Tong uitsteken.. waren wel de goede... maar ik ga niet moeilijk doen, om allemaal te screenshotten, dus wie ze wil zien.. ga naar

http://www.horses.nl/p&s
klik op "SGW Ambt Delden donderdag 20 mei 2004"..
ga naar pagina 9, en dan de eerste 4 foto's..

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:56

Miky0"]
[quote="Scum schreef:
Ambt Delden staat altijd aan de maat. En ook moeilijke hindernissen ertussen. Ik heb overigens alleen het L en M gezien en ik was blij dat wij nog in het B zitten.


Aan de maat???

Ach t was toch hardstikke goed te doen, het is bijna alleen maar rechtuit recht aan, er mag toch ook wel enige moeilijkheidsgraad zijn?

Bathmen en Barchem zijn moeilijker dan Ambt Delden, die zijn zowel aan de maat en technisch..

Heb zondag de hele dag met me pa staan kijken overal, onze mening was dat het niveau van de SGW ruiters aanzienlijk is gedaalt. De fouten die werden gemaakt hadden vaak helemaal niet gehoeven als je gewoon je hoofd er bij hebt en met fatsoen rijd. Ook viel ons op dat er heeeeeeeeeeel veel mensen met te lange beugels reden, en hun paard/pony gewoon niet goed ondersteunde. Onze conclusie is dus gewoon dat er bij veel mensen aan de voorbereiding al wat mis is. Dan kun je ook niet verwachten dat het super goed gaat...

Persoonlijk vind ik ook dat het gemiddelde niveau van zowel de ruiters al de crossen zelf achteruit is gegaan, ik rij nu al 6 jaar SGW, en ben met een C pony begonnen... Toen waren er heel wat moeilijkere hindernissen inde B en de L als nu, tegenwoordig word het in de M pas interresant..
[/quote]


In het andere topic reageer je zo. Ben ik echt totaal niet met je eens. De cross vond ik zeker wel zwaar gebouwd. En zelfs de bondcoach vondt het zwaar gebouwd. Ik vind niet dat de B veel zwaarder moet worden, het is en blijft de B, voor BEGINNERS. Er hoeft geen M cross bij de B te staan. Lekker als je voor 1 keer wil proberen met je paard, en je hebt ineens een M cross voor je staan. Komen de meeste niet verder dan hindernis 1. Lange beugels, wat noem je lang. Ieder zn voorkeur..

En wat vond je in Bathmen dan zo zwaar? Was echt 5 keer "makkelijker" gebouwd dan in AD.

Ik rij ook al 5 jaar sgw, en qua klasses is er bijna niks veranderd. De hindernissen zijn eigelijk vrijwel elk jaar hetzelfde. En het lijkt me niet dat in dat ene jaar dat jij meer sgw rijd, alles ineens drastisch is veranderd

Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:22

naja, meningen verschillen, blijkbaar... maar na mijn mening was Bathmen zwaarder dan AD... Maar waar ik me aankan ergeren is dat als iets iets moeilijker is dan normaal mensen meteen zeggen ow het was zo zwaar en moeilijk... Maar dat viel toch wel mee, jij hebt toch ook lekker rondgereden...?

het enige echte moeilijke wat er voor de B paarden in zat was, misschien die hindernis als je trug draait bij de schaapskooi en dat bruggetje kan wel eens afschrikken, voor de rest is het allemaal vrijwel rechttoe rechtaan... Moet met je eens zijn dat de M pony's en hoger wel redelijk moeilijk was, maar dat mag ook wel eens.. ben ik van mening, nog was het veel rechtuit rechtaan, ik zie bijna nooit iets tehnisch moeilijk, da's veel meer uitdagend vind ik.

Ik bedoel het je de B pony's cross bekenen? het was simpel weg een aanfluiting als je het mij vraagt..

Vond het gebruik van de breekboom ook slecht, in de B pony's lag ie gewoon op de grond lekker nuttig..

en lang is als je niet eens goed in verlichte zit kan zitten en daardoor dus constant trugstuiterd in het zadel, hierdoor stoor je je paard constant in de rug...

ik weet niet of je de discussies volgt IVM dat Nederland niet meer mee kan komen met het internationale SGW verkeer... Maar aan de ene kant lopen ze te zeuren dat we niet meekomen en willen ze het nivuau omhoog drukken, en aan de andere kant willen ze het "te vriendelijk" maken en gaan ze steeds simpeler bouwen..

Wat ik gewoon bedoel is, het niveau van de gemiddelte SGWer is gedaalt, vooral in de lagere klassen is dit zeer zichtbaar, de overstap van de L naar de M is super groot en dan trekken heel wat mensen het niet meer...

Bij de paarden is deze stap iets minder groot, maar hier zijn ook veel meer verstandige mensen in het deelnemers veld.

Tis niet zo dat ik maar wat zeg hoor, ik bedoel ik ga al langer mee dan die 6 jaar die ik rij, me vader heeft ongeveer 15 jaar SGW gebouwt voor de Twentse Jacht Vereniging (SGW Oldenzaal)

en hoezo niet drastiche verandert,

1. Springen voor de Cross, slechte zaak, er zijn nu teveel mensen die hun paar "leeg" laten lopen in de cross, je ziet tegenwoordig veel vaker dat er pony's worden afgekeurd of voor een 2e keer bij de veearts moeten komen.

2. die nuttelose breekboom die is ontwikkeld voor PAARDEN, dus als je er met een pony opvalt breekt ie niet eens... Dit is waar, me vader werkte toen tijdig in Noordwijk bij ESTEC (Eurpean Satelite Test Center), had ie een stukje breekboom meegenomen, daar hebben ze m toen voor de lol getest voor me pa.. Uitkomst was, de boom moest minimaal 4 meter lang zijn en dan moest er een paard opvallen in het midden, dus niet tever naar de ene of andere kant, bepaald stuk in het midden ven de boom ongeveer een meter breed, anders breekt ie niet... vonden wij wel LOL persoonlijk, dat kost je dan zoveel geld, en je hebt er niet eens wat aan..

3. Keuren met alles erop en eraan, eerder moest ik alles wel eens afhalen, Zadel/Pijpkouzen, nu kan je alles erop laten zitten..

4. Wegparcours vervallen

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:05

Hier wil ik me graag mee bemoeien.

Zelf rijd ik pas sinds 5 jaar serieus SGW. Rond 1980 heb ik ook een keer gestart, maar omdat ik ging studeren had ik niet meer de tijd om veel te trainen. Van 1980 tot 1990 heb ik jaarlijks een cross meegebouwd en was tijdens de wedstrijd verantwoordelijk voor de staat van de cross. (nee, ik was niet de officiƫlere crossbouwer). In die periode heb ik veel SGW's gezien omdat ik met vrienden als groom meeging. In die tijd, zover ik me kan herinneren, was er geen B rubriek.

Ik heb niet de indruk dat er aan de zwaarte van de cross veel is veranderd sinds die tijd. Wat wel is veranderd zijn de inzichten over veiligheid. Dit veranderde inzicht is maatschappelijk en niet in het bijzonder in de ruitersport. Denk maar aan het verschil in verkeersveiligheid of het gebruik van machines over de laatste 20 jaar.

Tijdens de wedstrijden in de 'jaren 80 moesten we gemiddeld per wedstrijd ca 2 bomen vervangen waar iemand dwars doorheen was gesprongen. En dan heb ik het niet over simpele springbalkjes. Een van de oorzaken hiervoor was dat paarden vermoeid waren, vooral in de klasse L. Ook toen heb ik regelmatig combinaties zien rijden waarbij ik mijn twijfels had of het wel verstandig was wat ze deden.

Over de breekbalk ben ik zelf heel enthousiast. Niet zozeer dat ze zouden breken als het mis gaat, maar als een paard ze aanraakt geven ze minder kans op lelijke schaafwonden of kneuzingen. Ik spreek nu uit eigen ervaring.

Mijn mening over de klasse B en L is dat ze vooral zijn bedoeld om op een verantwoorde manier paard en ruiter te leren handhaven in een cross. Als je dit als "eenvoudig" bestempeld zijn er nog voldoende hogere klassen om je in uit te leven. Ik ben blij dat het in Nederland de opstap naar de SGW relatief gemakkelijk kan door de lagere klassen. Anders krijgen we het verschijnsel dat de SGW voornamelijk is voorbehouden aan een elite club van profs en semi-profs.

Als je ervoor kiest om de instap naar de SGW laag te maken, zullen er ook combinaties aan de start verschijnen die er nog niet aan toe zijn. Een van de middelen om deze tegen zichzelf te beschermen zijn de recente reglement wijzigingen.

Tot slot wil ik nog mijn bewondering uispreken voor de organisatie van Ambt Delden voor de cross die ze er toch maar neerzetten. Je moet je bedenken dat ze meeste hindernissen niet kunnen laten staan zoals op veel andere terreinen, maar ieder jaar weer opnieuw moeten opbouwen. Dat doe je niet in een weekeinde.

en wat betreft het wegparcourse, ik mis het niet echt ...........

Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:20

Goed punt,

ik heb t gewoon over wat ik heb gezien, er zijn gewoon teveel mensen die maar gewoon wat doen, in princiepe is het heel leuk dat die mensen de instap makkelijk kunnen maken, maar er zijn er gewoon heel wat die nie goed nadenken over wat ze gaan doen, en deze mensen rijden "onverstandig" lange teugels etc.. Dit is allemaal wel heel leuk, zolang het goed gaat, maar als het een keer mis gaat word het SGW weer eens bestempeld als gevaarlijk... Laten we stellen SGW heeft al niet een te goede naam, vele mensen vinden het al gevaarlijk en onverantwoordelijk als je SGW gaat rijden.

de recente verandering van het spingen voor de cross is weliswaar ook wel enigzins een beschermmiddel, maar heeft ook zijn nadelen. Eerder deed je het sneller wat rustiger aan in de Cross omdat je wist, me paard moet zo ook nog springen. Tegenwoordig hoeft dat niet meer, en laten veel mensen hun paard sneller leeg lopen en zie je ook steeds vaker dat er vermoeide paarden over de finish komen.

mij lijkt het wijzer om het oude SGW geheel,

Dressuur
Wegparours
Cross
Springen,

weer in te stellen. Om dan toch nog te voorkomen dat mensen te snel SGW starten, een een bescherming in te bouwen. Zou ik de drempel wat hoger leggen, ipv. 1 WP in het B springen, meer dere winstpunten 5 ofzo, dan moet je toch al wel 3X een parcours foutloos hebben afgelegt, en zou je dus in princiepe ook alwel een cross moeten kunnen lopen.

ephany

Berichten: 29
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:36

Leuke discussie allemaal, maar vonden jullie nou de B paarden of B pony's moeilijk.
De B-Paarden stond inderdaad best aan de maat, maar er waren niet veel moeilijk combinatiesprongen en dus was het grotendeels rechtuit en hoofd erbij houden.

De ponies daar en tegen was diep triest, heb de hele dag gekeken en vooral bij het water was het om te huilen. Ik gaf Chantal een complimentje in haar draadje, ze reed echt goed, zo zouden meer mensen door het water moeten. Het leek wel of de meeste B-ponies nog nooit een waterbak hadden gezien. Het is in mijn ogen alleen maar goed dat de B en L moeilijk werd ervaren, dat betekent dat mensen meer gaan trainen en niet zomaar meer een cross gaan starten.
Ook is er een nieuwe stijl verlichtte zit??? Kont in het zadel en teugels lang, die stijl domineerde de cross.

Leuk misschien om te weten voor alle pieperds, na de wedstrijd heeft een clubje groene ponies hindernissen gesprongen. (hoe moeilijk was het dus?)

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:52

Scum schreef:
Ambt Delden staat altijd aan de maat. En ook moeilijke hindernissen ertussen. Ik heb overigens alleen het L en M gezien en ik was blij dat wij nog in het B zitten.


Goed lezen wat er staat Knipoog. En ter aanvulling; dat was bij de paarden. L paarden is overigens hetzelfde als M pony's wat Maartjuh dus ook heeft gereden.
Maartjuh, ik zag bij de uitslagen dat je tweede was. Dan had ik het dus toch goed gezien dat er zoveel weigeringen op 4 en 6 waren. Echt knap hoor, maar je ging dan ook als een speer. Knipoog Als je die ene balk bij het springen nou nog had laten liggen...... Knipoog

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:08

Scum"]
[quote="Scum schreef:
Ambt Delden staat altijd aan de maat. En ook moeilijke hindernissen ertussen. Ik heb overigens alleen het L en M gezien en ik was blij dat wij nog in het B zitten.


Goed lezen wat er staat Knipoog. En ter aanvulling; dat was bij de paarden. L paarden is overigens hetzelfde als M pony's wat Maartjuh dus ook heeft gereden.
Maartjuh, ik zag bij de uitslagen dat je tweede was. Dan had ik het dus toch goed gezien dat er zoveel weigeringen op 4 en 6 waren. Echt knap hoor, maar je ging dan ook als een speer. Knipoog Als je die ene balk bij het springen nou nog had laten liggen...... Knipoog
[/quote]

Ja dankje, ging lekker. Ja als ik die balk had laten liggen, was ik 1ste geweest. Agja, hij deed het lekker dus ik ben tevreden. En idd op 6 en 4 zijn de meeste weigeringen volgens mij!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:38

Miky0 schreef:
de Twentse Jacht Vereniging (SGW Oldenzaal)


Dat was pas een gave cross! Met een prachtige waterbak. Ik heb daar geloof ik 3 keer gereden, B-paarden, L-pony's en M-pony's. Erg jammer dat die cross niet meer georganiseerd wordt! Hoe komt dat eigenlijk? Te weinig vrijwillers?