Soms is het gewoon niet mogelijk om zo snel de prijsuitreiking te doen.
Als er grote (30 deelnemers) en kleine (20 deelnemers) ringen zijn,
zal de ene ring om 11:30 afgelopen zijn en de andere om 13:00.
Als je dan om 14:00 uur de prijsuitreiking van alle ringen doet, is dat voor de ring die om 13:00 afgelopen was netjes op tijd, maar voor de ring die om 11:30 afgelopen was is dat aan de late kant.
Daar is helaas niets aan te doen, het is nl. geen doen om met 14 ringen per ring de prijzen uit te reiken....

. Ik zelf zit in de organisatie van de Almelose Ruiterdagen, dus ik weet echt wel hoe het zit met dit soort grote concoursen, maar als de punten tussendoor opgehaald worden, dan kan een prijsuitreiking echt wel plaatsvinden maximaal een half uur na de laatste combinatie!! En oke, als iemand om bijvoorbeeld 10 uur gestart heeft, en de laatste gaat er om 2 uur in, in een andere ring, dan kan de organisatie daar niets aan doen. Maar dan moet er wel een richtlijn gegeven kunnen worden, wanneer de prijsuitreiking ongeveer zal worden! En dat is nou juist het probleem bij veel concoursen hier.... Er staat in het vraagprogramma, en wordt gezegd (hangen dan briefjes enzo op de keet van het secretariaat) dat de prijsuitreiking om 1 uur is, en hij is pas om half 3 (en dat verzin ik niet!) dan vind ik dat niet gepast. Het secretariaat moet wel de deelnemers ongeveer kunnen vertellen hoe laat de prijsuitreiking is, zodat men kan overwegen om het paard naar huis te brengen!!
(En ik doe dat ook netjes, tenzij het echt niet anders kan.)