Welsh pony keuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:25

Nee dat is idd ook geen gezicht ik vind het ook niet zo mooi!!
Vind olie beter!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 22:15

Maar waarvoor wordt het nou precies gebruikt?Omdat dat mooier is?
Dus een beetje rond de ogen en rond de neus?
Jewel heeft idd wel een aardige "baard" ontwikkeld afgelopen winter,wat kan ik daar het beste aan doen?Gewoon afscheren?Dan wel een tijdje van te voren lijkte,anders ga je dat echt zien of niet?
En de haren rond ogen en neus,hoe scheren jullie dat weg?Met een tondeuse?
Ja,ja ik zit weer vol met vragen... *LOL*
Ik hoor graag jullie tips!
Een paar foto's staan nu op m'n pro trouwens!

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:49

De haren op de neus schoren wij altijd met scheermesjes af Tong uitsteken
En soms brandde de eigenaar de haren eraf met een aansteker.. Maar dit moet je wel ff doorhebben hoe je dat moet doen!

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:15

Het zwart rond de ogen doen ze om de ogen groter te laten lijken, de olie maakt t geheel mooi glanzend en heeft ook rond de ogen dat effect. De baard is het mooist als alle haren langer dan de normale afgeknipt worden. rond de ogen laat ik altijd zitten mits ze niet vreselijk lang zijn, dan kort ik ze in. Rond de neus gaat er bij mij ook niet helemaal af, ong. 2 á 3 cm laat ik staan. Heeft de pony mooie gewrichten (knieën en sprongen) dan accentueer ik die ook met wat olie.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:39

irene schreef:
Ik ga dit jaar met mijn welsh B merrie naar Breukelen Knipoog
Iemand nog een tip over de lengte van de manen?

Ga je met Largo? Haha! Ik heb nog wel foto's van haar op de keuring, moet ik eerst ff op internet zetten...

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:49

Loezjuh"]
[quote="irene schreef:
Ik ga dit jaar met mijn welsh B merrie naar Breukelen Knipoog
Iemand nog een tip over de lengte van de manen?

Ga je met Largo? Haha! Ik heb nog wel foto's van haar op de keuring, moet ik eerst ff op internet zetten...
[/quote]

Yep, met Largo Haha! Ik hoop haar dit jaar ster te kunnen krijgen. Moet ze alleen nog wel even in keuringsconditie worden gebracht Nagelbijten / Gniffelen Ze ziet er nu uit alsof ze elk moment kan bevallen, iets teveel van het groene gras genoten.
Ze staat nu op een kaal weitje en er wordt iedere dag met haar gewerkt. Vorig jaar was ze toen ook met een week of 3 weer keurig in conditie dus ik ga er vanuit dat het dit jaar ook weer lukt.

Enne die foto's wil ik natuurlijk bijzonder graag zien Haha!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 10:20

Bedankt voor jullie tips weer,het wordt me allemaal een stuk duidelijker nu...
Dat schroeien van de haren heb ik inderdaad ook al over gelezen,maar lijkt me niet makkelijk.Ik denk dat ik het maar gewoon met een scheermesje doe.Ook wel zo makkelijk,Jewel wil nooit stilstaan.
Eén brok ongeduld.Maar dat kennen jullie vast wel.
Het gaat goed nu,ze heeft zaterdag haar eerste wasbeurt gehad,ik heb voor mezelf zeg maar een beetje geoefend hoe ze er straks uit moet komen te zien,ik was al wel tevreden met het resultaat.
Krijten van de benen is ook aardig gelukt!Maar blijft dat wel goed zitten?
Ik neem aan dat als je transportbescherming gebruikt,het er wel weer afgaat,of vergis ik me daarin?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:30

Wij scheren de haren gewoon met zo'n paardenscheerapparaat Knipoog
Is ideaal en mooi!!

@ Topcob, ik las dat jij zei dat de manen naar rechts gedragen moeten worden, nu heb ik dat na gelezen maar ik vind t nergens en zie op foto's ook gewoon dat het rechts of links gedragen is. Aman heeft haar manen naar links, lijkt me lastig en er niet uitzien als ik het naar rechts moet laten dragen!
Wie heeft er tips over de lengte?

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:40

JewelFamke schreef:
Bedankt voor jullie tips weer,het wordt me allemaal een stuk duidelijker nu...
Dat schroeien van de haren heb ik inderdaad ook al over gelezen,maar lijkt me niet makkelijk.Ik denk dat ik het maar gewoon met een scheermesje doe.Ook wel zo makkelijk,Jewel wil nooit stilstaan.
Eén brok ongeduld.Maar dat kennen jullie vast wel.
Het gaat goed nu,ze heeft zaterdag haar eerste wasbeurt gehad,ik heb voor mezelf zeg maar een beetje geoefend hoe ze er straks uit moet komen te zien,ik was al wel tevreden met het resultaat.
Krijten van de benen is ook aardig gelukt!Maar blijft dat wel goed zitten?
Ik neem aan dat als je transportbescherming gebruikt,het er wel weer afgaat,of vergis ik me daarin?

Je doet het krijt er pas op het laatst op, als je de pony uit de trailer hebt gehaald bij de keuring, poets je haar nog even, beetje babyolie enz erop, en dan doe je het krijt pas.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:42

Marrie schreef:

Voor sectie A en B 2 handlengtes, en bij de sectie K (of NWR) 1 handlengte. Er is inderdaad wel iets dat de manen naar rechts gedragen moeten, maar volgens mij is het niet verplicht. Als alle manen van nature de andere kant opvallen, is het niet mooi als ze dan naar rechts moeten.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 13:38

Heeft iemand nog tips waar ik leuke/mooie voorbrenghalsters of hoofdstellen kan kopen?
Ik heb op de site van Divoza gekeken,maar daar hebben ze maar keus uit twee soorten.
Zit er wat in het noorden van het land?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:57

Loezjuh"]
[quote="Marrie schreef:

Voor sectie A en B 2 handlengtes, en bij de sectie K (of NWR) 1 handlengte. Er is inderdaad wel iets dat de manen naar rechts gedragen moeten, maar volgens mij is het niet verplicht. Als alle manen van nature de andere kant opvallen, is het niet mooi als ze dan naar rechts moeten.
[/quote]

En voor de sectie C en Cob? Die is voor mij het belangrijkste Knipoog
Nee ik doe het dan ook niet. Alles valt bij aman naar links!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:31

Marrie"]
[quote="Loezjuh"][quote="Marrie schreef:

[/quote]

En voor de sectie C en Cob? Die is voor mij het belangrijkste Knipoog
Nee ik doe het dan ook niet. Alles valt bij aman naar links!
[/quote]

Ook 2 handlengtes, misschien wel iets langer. Oeps ik bedoelde handbreedtes natuurlijk. Nog niemand de manen al emt lengtes getrokken? Clown

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:09

Sjezus zo kort zeg, dan moet er een heel eind af. Maar het is toch niet verplicht? Vind het zo zonde... Ik zie er ook wel met wat langere manen! Okej ik haal er wel een stuk af maar echt niet zo heel kort... VInd het zo zonde Verdrietig

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 00:21

Marrie schreef:
Sjezus zo kort zeg, dan moet er een heel eind af. Maar het is toch niet verplicht? Vind het zo zonde... Ik zie er ook wel met wat langere manen! Okej ik haal er wel een stuk af maar echt niet zo heel kort... VInd het zo zonde Verdrietig

Ze hoeven niet zo kort hoor! Ze mogen vanaf de andere kant niet onder de halslijn vandaan komen. Ik laat de lengte ook meelopen met de onderzijde van de hals, dus net achter het hoofd zijn ze dan korter dan bij de schoft.
In Engeland is het gebruikelijk dat de manen naar rechts gedragen worden, als je je pony goed gewassen hebt, duw je de manen naar rechts en smeert bovenop gel. Blijft goed zitten. Het is hier in Nederland absoluut niet verplicht maar ik vind het wel mooi.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:56

Dank je voor de tips TopCob!!
Ik ga het met wassen idd gewoon proberen, lukt het niet dan lukt het niet, lukt het wel dan is dat mooi meegenomen Tong uitsteken

Ik haal er iig wel een stuk af, het voordeel bij aman is dat het ontzettend snel weer aangroeit dus op zich heb ik er wel vrede mee...

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:26

Vriend van me gaat ook met zijn 2-jarige Welsh A hengstje. Echt een prachtbeestje.

Hij gaat naar breukelen, ik vind het echt ontzettend jammer dat ik dan niet kan, dan zit ik nog op de Almelose Ruiterdagen.

Heidehofiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:15

Ik ga of naar centrale keuring in tolbert op 19 juni of naar stadskanaal 17 juli...
Met het veulen van mn welsh Haha!

Vader is Morgenlands Fabian
Vader van zn mama (Heidehof's Nathalie)is: Orchard d'Avranches
(Jammer is dat hij bokkepootjes doorfokt Boos! )

Afbeelding

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:15

Mooi ding is het

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:37

misschien kun je met de zoekfunctie op google ook wel wat vinden over paarden toiletteren Lachen

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:44

Ik denk niet dat je dan specifiek iets van de welshen vind. En het is leuk om op Bokt ervaringen uit te wisselen Lachen

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 11:32

Ik las het berichtje van TopCob over de staart knippen in een puntje Verward
Wat bedoel je hier precies mee?
Verder wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie reacties.Ik heb er veel aan gehad.Heb nu het aanmeldingsformulier en het regelement in huis,dus ik weet nu ook wat meer hoe en wat.
Heb al een paar keer geoefend met hoe het resultaat straks moet zijn en het lijkt best mooi,vind ik zelf.Krijten van de benen is ook aardig gelukt.
Allemaal veel succes straks met jullie paardjes op de keuring!!! OK dan!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:11

Topcob schreef:
De manen moeten naar rechts gedragen worden en mogen niet onder de hals uitkomen

Moet dat echt? DIe van Charly hangen naar links.......

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:38

bij mij verzorgpony's gaan er twee veulens naar de welshkeuring in breukelen op 26 Juni

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:46

wie gaat er ook naar breukelen