Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiSisa

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 17:09

Welkom Silly1972! Leuk paard heb je :) Zou inderdaad zoals Bowo zegt kijken of je dispensatie aan kunt vragen. Zou zonde als je niet door kan startten alleen maar omdat het doorzitten niet lukt!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 17:17

Ik wil op de achtergrond ook een beetje volgen. Momenteel aan het revalideren na een 3de heupoperatie, maar ik heb stiekem toch de hoop dit jaar weer iets te kunnen starten met mijn guppie.
Eerste zelfgefokte veulen, 5 jaar en in november voor de eerste keer een oefenrondje 50cm gestart. We zien wel wat er kan en wat niet... :)
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:06

Mooie doelen allemaal en welkom nieuwe mensen!
Ik hoop dit jaar sport en daarmee elite predikaat te verdienen. En dat vooral te doen door te genieten en lekker verder op te leiden, inclusief veel ritjes in het bos :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:42

Oh ik wil hier ook wel meekletsen. Ben pas afgelopen zomer begonnen voor het allereerst en start ook online. Dat leek me een mooi begin als een soort generale repetitie.

Ben al wel een keer op locatie geweest en voor dit jaar wil ik proberen maandelijks op pad te gaan en ik zou het leuk vinden als het lukt om dan dit jaar naar de L1 te kunnen. Klassering nu is B +3

Voor mij gaat het vooral erom dat mijn paard en ik er samen plezier aan beleven.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:49

Bowo schreef:
Als je rug een medische oorzaak heeft, zou je misschien dispensatie kunnen aanvragen. Zou zonde zijn als je op zoiets niet door kan.

Volgens mij kun je voor doorzitten/lichtrijden geen dispensatie krijgen. https://knhs.nl/media/w50dwcnw/geen-dis ... n-2020.pdf

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:59

LaDonna75 schreef:
Bowo schreef:
Als je rug een medische oorzaak heeft, zou je misschien dispensatie kunnen aanvragen. Zou zonde zijn als je op zoiets niet door kan.

Volgens mij kun je voor doorzitten/lichtrijden geen dispensatie krijgen. https://knhs.nl/media/w50dwcnw/geen-dis ... n-2020.pdf

Je kan er wel dispensatie voor krijgen, na een keuring als de beperking maar blijvend is en de keuring laat zien dat het ernstig genoeg is voor die dispensatie. Ik ben op het moment documentatie aan het verzamelen voor keuring en vooral aan het uitzoeken welke dispensatie en hulpmiddelen mij zouden helpen.

Je mag niet zelf besluiten niet door te gaan zitten of lichtrijden. Dat is om de competitie gelijk te houden en daarom mag je daar pas van afwijken na die keuring en dus dispensatie/classificatie.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:10

Ik heb eens geschreven voor de jury en daar was er iemand die vanwege de rug dispensatie had dus het kan wel maar het zal zeker even een geregel zijn MyWishMax of lijkt dat nog mee te vallen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:16

Ik ben gewoon stom en stel het telkens zelf uit, want toegeven is het lastigste. Het dossier is voor mij wel een flink werk, ja. Omdat ik allerlei dingen heb doe veroorzaakt zijn door aandoening maar er niet standaard bijhoren om het maar zo te zeggen. Maar je moet er ook voor naar Ermelo, voor betalen, dossier van artsen mee en dan daar gesprek met verschillende professionals die gaan bepalen of je 'genoeg' last hebt en welke hulpmiddelen je mag gaan gebruiken. Ken mensen waarbij het heel makkelijk was en die meer mochten gebruiken als dat ze zelf dachten en mensen waar het lastiger was en die niet alles mochten wat ze gehoopt hadden. Het moeilijkste vind ik erachter komen welke mogelijkheden er zijn/bestaan.

Ik heb nogal een trauma met zulke dingen en artsen, naast het niet willen toegeven dat ik hulp kan gebruiken. :') Heb rolstoel ook pas aangevraagd toen hulpverlening me een draai om de oren gaf. En aantal mensen die me niet geloofden, omdat ik er gezond uit zie. Slaat nergens op, zijn zat ruiters waar je niks aan ziet qua uiterlijk oid die het wel krijgen maar dat stemmetje blijft :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:25

Bowo schreef:

Ja dat wil ik ook gaan doen, maar eerst gewoon proberen doorzitten is sowieso een kwestie van steeds oefenen, toch?

Ik begrijp je Mywish, dat is ook wat mij tegenhoudt om dispensatie aan te vragen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:32

MyWishMax schreef:
Ik ben gewoon stom en stel het telkens zelf uit, want toegeven is het lastigste. Het dossier is voor mij wel een flink werk, ja. Omdat ik allerlei dingen heb doe veroorzaakt zijn door aandoening maar er niet standaard bijhoren om het maar zo te zeggen. Maar je moet er ook voor naar Ermelo, voor betalen, dossier van artsen mee en dan daar gesprek met verschillende professionals die gaan bepalen of je 'genoeg' last hebt en welke hulpmiddelen je mag gaan gebruiken. Ken mensen waarbij het heel makkelijk was en die meer mochten gebruiken als dat ze zelf dachten en mensen waar het lastiger was en die niet alles mochten wat ze gehoopt hadden. Het moeilijkste vind ik erachter komen welke mogelijkheden er zijn/bestaan.

Ik heb nogal een trauma met zulke dingen en artsen, naast het niet willen toegeven dat ik hulp kan gebruiken. :') Heb rolstoel ook pas aangevraagd toen hulpverlening me een draai om de oren gaf. En aantal mensen die me niet geloofden, omdat ik er gezond uit zie. Slaat nergens op, zijn zat ruiters waar je niks aan ziet qua uiterlijk oid die het wel krijgen maar dat stemmetje blijft :')

Oh ik zit helemaal niet in jouw schuitje maar kan me wel inleven in dat trauma stukje. Maar als je ergens recht op hebt zeker doen hoor wanneer je eraan toe bent dan natuurlijk.

Het accepteren is vaak het moeilijkste hè. Dan is het ineens echt of zo. En sowieso wil je liever dat je lijf gewoon lekker meewerkt. Nou in ieder geval heel veel succes gewenst met al jouw uitdagingen los van het rijden ook bedoel ik. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:44

Silly1972 schreef:
Bowo schreef:

Ja dat wil ik ook gaan doen, maar eerst gewoon proberen doorzitten is sowieso een kwestie van steeds oefenen, toch?

Ik begrijp je Mywish, dat is ook wat mij tegenhoudt om dispensatie aan te vragen.

Het is fijn om de mogelijkheid achter de hand te houden. Als het beter gaat met oefenen is het een win. Als je toch denkt dat het je niet lukt kan je het alsnog aanvragen. Je wordt niet verplicht licht te rijden, maar krijgt de mogelijkheid om het te doen. Tenminste, zo ken ik ze. Die mogen lichtrijden, maar soms blijven ze wel zitten.

Dank je melzazu!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:46

Qua lichtrijden dispensatie, ik ken ook mensen die daarvoor niet in Ermelo gekeurd hoefden worden. Enkel medische verklaring opsturen die dan door de knhs beoordeeld is.
Dat is wel anders dan voor indeling in een grade of hulpmiddelen, wat voor MWM van toepassing is. Dan is het wel ene heel circus en kan me voorstellen dat dat wel een drempel is. Ook met acceptatie voor jezelf. Maar weet je,je strijd hard zat, wat als een dispensatie of hulpmiddel je leven net een klein beetje makkelijker kan maken. Hoe stom ook, gun jezelf dat he..

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:58

Op de knhs-site staat dat die keuring wel moet. Ik weet het ook niet ;)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:29

Ik ben er ook weer bij :)
Mijn kleine doel is om in het voorjaar L2 te starten en mijn eind doel voor dit jaar is om de punten voor de M1 bij elkaar te hebben of zo goed als.
Vanaf vandaag ben ik ook lid van een nieuwe vereniging dus we kunnen los :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:29

Ja, volgens mij is dat dus veranderd dat het tegenwoordig wel via keuring moet.

Noukie, ik ben niet zo goed in mezelf dingen gunnen. :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:32

Eve_16 schreef:
Leuke doelen! Kijken of ik het een beetje kan bijhouden vanaf nu. Voor iedereen een sportief en gezond jaar gewenst!

Mijn doel wordt aankomend jaar het ZZ licht doorrijden met mooie scores en ik hoop eind dit jaar ZZ Zwaar +5 te zijn. We pakken eerst nog drie keer een Z2 proef mee en daarna hoop ik eind februari Zz licht te starten.

Ik zag dat je ook in Overasselt ingeschreven hebt. Dat was eigenlijk mijn laatste selectie, maar helaas ik zit er nog niet op.

Mijn doel.. Zorgen dat ie weer aan het lopen komt. Mocht ie weer op de rit komen, dan hoop ik de 10wp in de ZZL te rijden deze zomer.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 01-01-24 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:33

Ja dat is zo Mywish.
Ik hoop hem niet nodig te hebben.
Mensen snappen het soms toch niet als je dispensatie hebt.

Leuk Noisy!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:35

MyWishMax schreef:
Ja, volgens mij is dat dus veranderd dat het tegenwoordig wel via keuring moet.

Noukie, ik ben niet zo goed in mezelf dingen gunnen. :')

Ah dan is ergens afgelopen jaar veranderd idd.

En weet ik, daarom zeg ik t nog een keer tegen je :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:36

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Mijn doelen voor dit jaar zijn Z2 startgerechtigd worden in de dressuur, in de WE een niveau hoger gaan starten en een rondje 30/40cm kunnen springen op wedstrijd.

Moet voor de WE een 50 cm hindernis springen (in galop) maar ik vind een balk al eng om in galop te moeten springen... Tijd om dit jaar mijn angsten te gaan overwinnen :o

Als iemand nog tips heeft voor springlessen omgeving Emmen (max half uurtje rijden) , hoor het graag :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:38

Gaat er iemand dit weekend nog starten?

Wij gaan zaterdag weer na 2 maanden weer starten in de dressuur. Mogen om 09:08 al dus mooi optijd weer klaar. :D

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:47

PSvanLot schreef:
Eve_16 schreef:
Leuke doelen! Kijken of ik het een beetje kan bijhouden vanaf nu. Voor iedereen een sportief en gezond jaar gewenst!

Mijn doel wordt aankomend jaar het ZZ licht doorrijden met mooie scores en ik hoop eind dit jaar ZZ Zwaar +5 te zijn. We pakken eerst nog drie keer een Z2 proef mee en daarna hoop ik eind februari Zz licht te starten.

Ik zag dat je ook in Overasselt ingeschreven hebt. Dat was eigenlijk mijn laatste selectie, maar helaas ik zit er nog niet op.

Mijn doel.. Zorgen dat ie weer aan het lopen komt. Mocht ie weer op de rit komen, dan hoop ik de 10wp in de ZZL te rijden deze zomer.

[ [url=m/MU4hyB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ja! Klopt!

Er stond alleen niet bij dat het de selectie van Brabant was haha, stond alleen op hun eigen website… ik val zelf onder Gelderland. Ik heb me helaas nog moeten afmelden ivm een wondje bij mijn paard dus start pas eind deze maand weer een keertje. Gelukkig een heel klein wondje maar geef het liever even rust, zit op de plek in de buurt van de singel. Zit dan weer bijna 2 maanden geen wedstrijd weer tussen, dus blij als we weer op pad kunnen. Ik vind dat er hier heel weinig indoor in de buurt is.

Wat balen dat je er nog niet op zit. Heb je nog onderzoeken gepland staan? Het meeste was ook al uitgesloten toch?

Hopelijk kun je er snel weer op. Zou leuk zijn als we elkaar tegen komen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:49

He dat is een klein vervelend plekje idd! Hopelijk is het snel weer dicht.

Hij heeft 1,5 week vrij gehad, afgelopen week wat aan de longe gelopen en vandaag heb ik er zelf even op gezeten. Paar rondjes gestapt en er weer af.

Morgen gaat een vriendin hem rijden, kijken of zij er wel wat mee kan.

Als zij er wel mee kan rijden, dan ligt het aan mij, als dat niet gaat dan moeten we verder zoeken.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:13

Dispensatie moet via keuring. Ik ben er ook mee bezig namelijk.
Was vorig jaar te laat, dus ga in de volgende ronde mee.
Ik hoop met zweep en lichtrijden te kunnen waar nodig. Ene moment gaat t goed, andere moment niet.
Blijvende enkel schade waardoor het soms wel en soms gewoon niet lukt. Dat kan per uur verschillen helaas..

Kan jullie wel op de hoogte houden als jullie dat willen? Als het goed is krijg ik vanzelf oproep voor Ermelo dit jaar.

Mijn doel was M startgerechtigd zijn, maar helaas door bevangen niet gered op3 puntjes na.
Nu is mijn doel gewoon winst in de M en we zien t verder wel :) lekker beetje springen, crossen en hopen dat ze niet weer bevangen raakt vooral :))

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:35

roosjenat schreef:
Gaat er iemand dit weekend nog starten?

Wij gaan zaterdag weer na 2 maanden weer starten in de dressuur. Mogen om 09:08 al dus mooi optijd weer klaar. :D

Ja ik! Mogen om 10.43 dus ik heb ook nog wat aan de dag :')
Kunnen jullie duimen voor mijn laatste L1 puntje? Hebben flink geoefend de laatste tijd dus ik hoop, hoop, hoop dat dat ook over gaat komen op de jury.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:41

Ik meld me ook weer! In januari weer 2 wedstrijden gepland staan. Mijn doel is komend jaar de L1 doorrijden. We zijn nu B+5. Ik heb er weer zin in!

Ohja en mijn andere doel is een winstpunt in de endurance klasse 2. We hebben voldoende punten voor de overstap. Heel iets anders dan meestal in dit topic besproken wordt, maar goed :D