Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25582
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 06:32

cp112 schreef:
Dennis schreef:
Alleen wanneer er wedstrijd is in en straal van ongeveer 50 km. Bodem, parkeren, prijzen enz kijk ik niet naar.
Zomers is feitelijk overal de dressuur op gras en vind dat ook prima (train thuis zomers ook op gras).

Kan nu een week of 6 niet niets vinden om te starten. Ben blij als ik weer mag, lekker samen even op pad, mensen spreken enzo.




Dat verschilt enorm per regio. Hier is het meeste zomers gewoon op zand


Maar Dennis ment, misschien is dat nog wel op gras voornamelijk

Sanet

Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 06:50

Oh en ook zou een beetje spreiding wel mooi zijn. Wat je hier nog best wel regelmatig ziet is dat er op goede locaties in hetzelfde weekend soms 3 wedstrijden zijn en dan 3 weken niets (of alleen op locaties met gras bodems etc). Dus niet tegelijk één wedstrijd organiseren met locaties die gelijkwaardig zijn aan die van jullie.

0000
Berichten: 5491
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:25

In deze periode telt ook mee of het selectie is of niet. Ik start al een aantal jaar in Limburg en daar valt het mee, maar voorheen in Brabant moest je soms best veel selecties rijden die ook nog eens kort op elkaar gepland worden. Dan werd ik echt een beetje wedstrijd moe, dan was de kans dat ik nog ergens anders ging starten vrij klein...

Verder inderdaad de bodem, snelle uitslag of tussentijdse updates en protocollen alvast meegeven. Zeker in de zomerperiode vind ik het erg fijn als mijn paard niet al te lang op de trailer hoeft te wachten.

Oh en, starttijden!! Niks zo irritant als geen vaste starttijd als je dressuur moet starten. Zet er tijden bij en houd je daar ook aan, ookal valt er eens iemand last minute uit oid. Zonde van de moeite en kosten als je ineens eerder de ring in moet.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:52

Het kunnen baan verkennen!

Verder sluit ik aan bij de rest. :D

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 07:58

VivianHesen schreef:
x_Milou schreef:

Haha zie je, de posts worden wel gezien! Leuk he, ben daar ook blij mee. Waren ook netjes geprijsd.


Ik kan me vergissen, maar volgens mij was dit ook een compliment voor mij :D
Heel veel succes en hopelijk veel enthousiaste deelnemers.
Aangezien ik zelf geen wedstrijden rij kan ik geen tips geven.


Klopt! Erg leuk zijn ze :)

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 08:01

Rytm schreef:
Het kunnen baan verkennen!

Verder sluit ik aan bij de rest. :D


Nou, dat ik daar niet aan gedacht heb! Baanverkennen kan, maar ook daar heb ik nog geen reclame mee gemaakt, wat dom :')

Verder iedereen weer bedankt! Ik maak me ook geen mega zorgen, maar we hebben een dag met pony’s en Z paarden, die zit bijna vol. Dat vind ik heel handig, want dan kan ik vast beginnen met prijzenpakketten samenstellen etc, omdat ik weet hoeveel deelnemers ik heb.

Voor iedereen met de planningstips: daar hebben we inderdaad rekening mee gehouden, maar er is hier in de buurt ontzettend veel. Zo is er op 20km een organisatie die iedere week een meetmoment en een wedstrijd organiseert, daar valt niet omheen te plannen. We moeten dus toch een beetje “concurreren”.

Ballard_L

Berichten: 2499
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:12

cp112 schreef:
Ballard_L schreef:
Hier selecteer ik voornamelijk op locatie binnen 40km. Dan heb ik al niet heel veel wedstrijden, dus ik was altijd al blij als ik me ergens in kon schrijven op de datum die ik wilde :P



Echt? Wauw wat weinig dan in jou buurt!
Ik deed net even checken en als ik een straal van 10km dressuur paarden doe krijg ik al 18 vraagprogramma’s. Bij 40km zijn dat er 150 :=


Toen ik B-M2 startte was het wel iets makkelijker, maar nog steeds niet veel (noordoost Friesland), maar met Z is het helemaal zoeken :') en zit vaak ook nog eens snel vol

Anoniem

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:31

Nu even niet aan de orde, maar voor mij is de afstand het meest belangrijk. De bodem maakt me niet zoveel uit; heb niet zo'n teer poppetje wat dat aangaat. :D Daarnaast vind ik het fijn, als je een broodje kan halen en het parkeren goed geregeld is.

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:56

cp112 schreef:
Dennis schreef:
Alleen wanneer er wedstrijd is in en straal van ongeveer 50 km. Bodem, parkeren, prijzen enz kijk ik niet naar.
Zomers is feitelijk overal de dressuur op gras en vind dat ook prima (train thuis zomers ook op gras).

Kan nu een week of 6 niet niets vinden om te starten. Ben blij als ik weer mag, lekker samen even op pad, mensen spreken enzo.




Dat verschilt enorm per regio. Hier is het meeste zomers gewoon op zand


Ik denk dat het ook komt omdat ik menner ben.
Wij rijden in 30x60 en er zijn weinig verenigingen die 2 banen en losrijden op zand kunnen.

Laatst 1x dressuur op zand gestart, maar dat kwam omdat de vaardigheid door te kort deelname was afgelast en ze naar 1 baan gingen door weinig dressuur starts (normaal 2 dressuur banen op gras, losrijden op gras en een vaardigheid op zand).

cp112

Berichten: 14754
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:39

Ooh ja met mennen wordt het iets anders natuurlijk! Kan me voorstellen dat dat lastig te vinden is op zand.

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:45

Bijna 1 weken geleden voor het laatst gestart en nu word het juni pas weer. En dan rij ik alles in NH boven Amsterdam (al ga ik ook soms naar Hoofddorp) en ook net over de dijk in Friesland. Er zijn ook 4 vereniging gestopt met menwedstrijden de laatste jaren, en het waren er al niet super veel.

Ik rij nu daarom wel meer clinics als het kan, gister nog maar dat was wel 3 kwartier van huis met normaal verkeer (nu ging het ook wel, maar moest in de spits terug). Dan heb ik toch mijn leuke uitjes met mijn pony's waar ik blij van word.

LaDonna75

Berichten: 2211
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 15:56

Welke regio zit je eigenlijn Milou?

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 17:47

LaDonna75 schreef:
Welke regio zit je eigenlijn Milou?


Brabant :)

Ladygiroc

Berichten: 5101
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:02

Ik selecteer op afstand. De enige wedstrijd binnen 15 km is onze eigen georganiseerde wedstrijd maar de rest zit allemaal op minimaal een half uur a 3 kwartier. Inmiddels kennen we op de meeste plekken veel mensen en zijn onze wedstrijden dus altijd een gezellig dagje uit. 1 vereniging ga ik niet meer heen, secretariaat vind ik zo'n hork.

hesterve

Berichten: 1943
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 18:46

Rytm schreef:
Het kunnen baan verkennen!

Verder sluit ik aan bij de rest. :D


Baanverkennen is inderdaad heel fijn, zet bij iedere pauze die je in je vraagprogramma hebt dat er ook bij om misverstanden met de jury's te voorkomen. Je moet het namelijk van te voren kenbaar maken dat er Baanverkennen is. Onderlaatst nog bij een wedstrijd die ik zelf organiseer een discussie gehad met de jury hierover, zij vond het oneerlijk en niet nodig bij paardencombinaties en had het toen ik er niet was verboden. Heb toen het allenieuwste regelement erbij gepakt en het stuk over baanverkennen uitgeprint en overhandigdt. De organisatie bepaald of er baanverkennen is, niet de jury.
En inderdaad een gemoedelijke sfeer, ruime parkeergelegenheid, omschrijving hoe de accomodatie eruit ziet (waar losrijden, hoeveel ringen, ligt dat bij elkaar en waar wij ook veel complimenten over krijgen is dat het op tijd loopt. Bij uitvallers houdt iedereen zijn eigen starttijd. Bij uitloop beginnen we weer op de tijd die na een pauze aangegeven is (dus dan is de pauze korter of er niet) Als ik de juryleden ontvang zeg ik dat er vaak ook (uiteraard op een vriendelijke manier ) bij. We laten de deelnemers ook zo min mogelijk wachten op hun protocollen. We proberen ze iedere 2 combinaties/4 proeven te halen en zetten ze in t systeem en dan leggen we ze in de kantine. Ook laten we B t/m M2 door elkaar starten, mensen die met 2 paarden komen, met elkaar meerijden, voorkeur hebben voor een tijd enz. Ik vind het allemaal prima, hoe eerder je opgeeft hoe groter de kans dat ik de wens kan inwilgen en dat weten de deelnemers. Was eerst bang dat er dan niemand als eerste (dus vroeg) of op vrijdagavond als laatste wilde starten maar er zijn voor allebei aanvragen.

Het eerste jaar dat ik de wedstrijden organiseerde zaten we ook lang niet altijd vol maar nu het tweede volle jaar hebben we eigenlijk altijd een wachtlijst.