Tasthaar, of beter: geen tasthaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

Re: Tasthaar, of beter: geen tasthaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:59

Heb je inmiddels al een beetje bedacht wat je gaat doen?

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 14:03

Ik ga nog eens met haar praten, want ze heeft nog een Arabier staan bij ons op stal en ik zie net tot m’n verbazing dat die wél gewoon tastharen heeft. Hoezo doe je het bij de ene wel en bij de andere niet?? Snap er niets van.

Dus dan kan het 2 kanten op: of ze laat ze staan en we rijden door. Of die Arabier staat binnenkort ook kaal :+

Denk wel dat als ze echt wilt vasthouden aan z’n kale snuitje, ik er beter mee kan stoppen. Des te meer ik er over na denk, des te meer het me nu gaat irriteren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:06

Vanaf dit jaar is het idd verboden deze af te scheren maar dat geld voor de FEI
Echter zijn er zat die zich aan die regels op trekken. In Duitsland is het al veel langer verboden.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 14:13

Ja maar is het nu in Nederland echt helemaal verboden of enkel op concours?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:15

Ga er vanuit enkel op CRI/FEI maar die start je wss toch niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:17

ts,jij zit in de luxe positie dat je zelf ook nog een paard hebt dus als je stopt met deze bijrijden dan ga jij gewoon door met je eigen paard.De eigenaresse van het kaalgeknipte paard zal gemakkelijk iemand anders vinden die hem wil bijrijden aangezien het volgens jouw bericht gratis is?Bedenk gewoon wat je zelf wilt.De eigenaresse zit fout maar als bijrijder heb je nu eenmaal niets te zeggen over het paard.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 14:23

Popstra schreef:
Ga er vanuit enkel op CRI/FEI maar die start je wss toch niet.

Bij knhs is het ook al langer niet toegestaan ben ik inmiddels achter.

Anjali: hebben helemaal gelijk in. Misschien moet ik er niet zo’n punt van maken in m’n hoofd.

Ik ga het nog eens met haar bespreken, aangezien haar Arabier wel gewoon z’n haren heeft. Maar anders moet ze misschien inderdaad maar zoeken naar iemand anders. Het is een schat van een dier, makkelijk in de omgang en om te rijden dus ze zal absoluut makkelijk iemand anders kunnen vinden als we er samen niet uit komen. Even goede vrienden.