Wat gebeurt er na het Z2? Ponysport

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wat gebeurt er na het Z2? Ponysport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:07

Fei paspoort is iets van 163 euro, behalve wanneer je de naam van pony wil veranderen in bestaand fei paspoort , meer dan 1000 euro.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:10

bigone schreef:
Fei paspoort is iets van 163 euro, behalve wanneer je de naam van pony wil veranderen in bestaand fei paspoort , meer dan 1000 euro.

Ik zie inderdaad dat een fei paspoort voor de pony een heel stuk goedkoper is.. sorry ik zit alleen in de paarden en dan vind ik +/- 350€ een hoop geld voor een paspoort.

Overigens is een naamswijziging geen 1000€, alleen wanneer dit een commerciële naamswijziging betreft zijn de kosten inderdaad 1090€.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:20

Boedha_1981 schreef:
bigone schreef:

Ik zie inderdaad dat een fei paspoort voor de pony een heel stuk goedkoper is.. sorry ik zit alleen in de paarden en dan vind ik +/- 350€ een hoop geld voor een paspoort.

Overigens is een naamswijziging geen 1000€, alleen wanneer dit een commerciële naamswijziging betreft zijn de kosten inderdaad 1090€.

Veel mensen op dat niveau hebben ouders met bedrijven en dat zien ze graag terug op internationale startlijsten.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:45

Heb je zo'n FEI paspoort dan wel voor het leven? Zeg maar geen houdbaarheidsdatum?

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:09

Is voor FEI wedstrijden niet ook maximum leeftijd van de pony? Of is dat alleen voor het EK.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:29

zodiacje schreef:
Heb je zo'n FEI paspoort dan wel voor het leven? Zeg maar geen houdbaarheidsdatum?

Even inbrekend, nee :')

Ik meen 5 jaar, dan mag je de verlening opnieuw betalen :D :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 06:08

Een internationale wedstrijd kost een paar duizend euro. Denk aan 3-4 duizend euro. Mijn vriendin vroeger van school ging regelmatig op internationale wedstrijd. Dat was wel een paard, geen idee of het bij de pony’s anders is.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 06:20

Suzanne F. schreef:
Een internationale wedstrijd kost een paar duizend euro. Denk aan 3-4 duizend euro. Mijn vriendin vroeger van school ging regelmatig op internationale wedstrijd. Dat was wel een paard, geen idee of het bij de pony’s anders is.

Sorry, maar ik heb nooit 3K-4K betaald om te kunnen starten :+

Ook paarden (CSI1*): FEI Paspoort (300 euro per 4 jaar) en in BE de juiste licentie (per jaar 500 euro) om te mogen starten. Startgeld (ongeveer 400 euro, afhankelijk van de wedstrijden natuurlijk. De 'grote' wedstrijden betaal je uiteraard meer, maar de normale CSI's heb je het hier wel mee gehad. ), hotel kan je zo duur maken als je zelf wilt (ik sliep meestal op een luchtmatras in mijn vrachtwagentje). 100 euro voor wat hooi en stro kom je ook al een eind mee. Wat eten voor jezelf...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 06:39

Ik begreep dat je deze kosten in totaal toch wel kwijt was. Zij ging met vader en moeder op wedstrijd. Als je alles rekende, startgeld, verblijfskosten voor paard en 3 personen, brandstofkosten etc kwam je daar wel op uit.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 07:10

3/4 duizend euro is wel wat overdreven.
Wij gaan toch heel wat keren per jaar internationaal op wedstrijd (dan heb ik het over dressuur bij de paarden). Startgeld heb ik niet lager meegemaakt dan 500€. Nu ben je als ruiter (meestal) nooit alleen op wedstrijd, wij zijn altijd met zijn 3en totaal dus heb je toch je hotel/caravan/huisje nodig en dan voor alle dagen eten.

Tuurlijk kun je het zelf zo duur maken als je zelf wilt, heel zwart wit gezien heb je niet perse een hotel nodig en voldoet een matrasje in de trailer/vrachtwagen ook. Echter willen wij zelf persoonlijk ook wat comfort.
Feit blijft dat het toch een duur grapje is z’n wedstrijd. Kun je dan nog bovenin meerijden dan kun je wat geld winnen wat dan weer van het startgeld af gehaald word.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:16

Met 1 paard internationaal sturen hoeft niet heel kostbaar te zijn. helemaal als je internationaal in je eigen land gaat kun je de kosten best goed in de hand houden. Het hangt er ook vanaf hoe je het doet. Ga je met je trailertje en caravan of slaap je in hotel en moet je een groom bekostigen.

WaldemarB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 19:26

JeanneV schreef:
Met 1 paard internationaal sturen hoeft niet heel kostbaar te zijn. helemaal als je internationaal in je eigen land gaat kun je de kosten best goed in de hand houden. Het hangt er ook vanaf hoe je het doet. Ga je met je trailertje en caravan of slaap je in hotel en moet je een groom bekostigen.

Inderdaad. Zoals met heel veel in de paardensport; je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:34

WaldemarB schreef:
JeanneV schreef:

Inderdaad. Zoals met heel veel in de paardensport; je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

Wel zo duur als je zelf wilt. Maar niet zo goedkoop als je zelf wilt helaas...

WaldemarB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 19:35

Citaat:

Dat precies dacht ik nog toen ik schreef wat ik schreef:-)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:36

WaldemarB schreef:
Citaat:

Dat precies dacht ik nog toen ik schreef wat ik schreef:-)

:D