EllyC schreef:wat mij vooral verbaasd is dat de juryleden nog geen instructie gehad hebben.
De opmerking hiervoor dat juryleden nu wel commentaar gaan geven is de vraag. Als je het nu niet doet waarom zal je het dan door een extra kolom wel gaan doen?
Als ik het goed begrijp doet de knhs dit zodat de deelnemer meer begrijpt waar op gelet wordt.... "betuttelend" komt dan bij me op
Dit verbaast mij een beetje...
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit wel wat mee was genomen de afgelopen twee jaar. Mijn instructrice, waar ik ook regelmatig bij schrijf, doet dit namelijk al in de 'opgave'. Dus de B onderstrepen, of middendraf onderstrepen bijv. Zij is vorig jaar geslaagd voor de B/L cursus... Nu heb je op dit moment niet meer opties, maar het wordt dus echt in de cursus al benoemd dat dit een optie is.
Ik interpreteer het totaal niet als betuttelend, communicatie is nu eenmaal een moeilijk ding. Er is een chronisch gebrek aan doelgerichte communicatie. Hierdoor ontstaat een hoop verwarring, waar dan ook. Het is dan in mijn optiek juist een logisch besluit om de kloof tussen jury en ruiter op deze manier iets te willen dichten, voor diegenen die de stap naar de jury zelf niet durven te zetten.
Persoonlijk vind ik het een mooie ontwikkeling voor zowel jury als ruiter. Ik ben vrij perfectionistisch en kritisch en weet wel wat er beter moet. Alleen maken deze steekworden het nog net even wat helderder en concreter.
Tevens is het ook een motivatie om bij niet per se commentaar waardige uitvoeringen (een 6 bijvoorbeeld) even te onderstrepen op basis waarvan het cijfer verhoogd kan worden. Een heel protocol volschrijven is ook geen doen voor schrijvers.
En ga voor de grap eens in de B kijken, er rijden toch wel echt heel erg veel ruiters die denken dat ze het op hun janboerenfluitjes wel kunnen.