corientjuhh schreef:Ik had een jaar geleden mijn 1e L2 wedstrijd
In de eerste proef was t cijfer op houding en zit aangepast naar een 6 (ook t laatste cijfer) daar had ik 179. In de 2e proef had ik wel gewoon een 7 (hier 173) ik ben echt niet zoveel anders gaan zitten hoor. Dit was voor mij duidelijk dat juist naar beneden was gepunt vanwege de 180. En erg flauw vond ik t.. als je op 180 uitkomt dan is dan toch gewoon zo? En verdoezel t anders door een punt aan te passen die midden in de proef zit ofzo...
T is uiteindelijk wel goed gekomen hoor. We rijden nu M1 met 2 winstpunten. Maar t was toen erg flauw..
Heel erg eenvoudig te verklaren.
Spanning heeft nu eenmaal een effect op je houding. Of dit nu voornamelijk bij het paard zit, of bij de ruiter... Het kan zéker een punt verschil maken.
Sclimpre schreef:Als je jury wel commentaar geeft valt dat vaak ook niet in goede aarde.
Bij ons in de rijvereniging gingen we altijd bij elkaar kijken. En dan werd er naderhand (aan degenen die ertegen konden) eerlijk comentaar gegeven.
Je kan ook vragen dat iemand je proef filmt en dan achteraf zelf kritisch naar je proef kijken, eventueel met iemand erbij.
Nou, behalve van mijn juf hoef ik eigenlijk niet zo nodig commentaar
Het meeste gelul in de ruimte van mensen die geen oorzaak-gevolg kunnen herkennen in het rijden.
Mijn juf is gewoon glashard, die zegt alles wat ze denkt, en pakt het probleem meteen bij de strot.
Bellatrix schreef:Ik ben FNRS jury en ik vraag altijd aan de manegehouder of ik moet blijven tot de prijsuitreiking. Bij de ene wel maar bij de andere niet. Als het niet hoeft ga ik naar huis, ik ben doodmoe van zo'n lange dag zitten, ik wil graag naar huis. Ik schrijf altijd genoeg erbij op het protocol en anders ben ik idd per email bereikbaar.
Maar daar is het verschil
FNRS is geen KNHS en de KNHS heeft gewoon als regel dat een jury tot een half uur na de prijsuitreiking moet blijven.
Wat we hier echter niet weten is of TS misschien de laatste combinatie was, de organisatie misschien gewoon snel was en TS heel rustig aan heeft afgezadeld en daardoor de jury heeft gemist.
Of dat de jury gewoon meteen weg is gegaan om wat voor reden dan ook.