sureido schreef:Met centen kan je alles.
Nee hoor. Zijn er genoeg met centen en een goed paard en hele mooie spullen en komen dan elke x niet verder dan de basis (Z).
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fitzroy schreef:Volgens mij is niet zozeer je leeftijd een probleem, maar eerder de manier hoe je dit wilt bereiken. 3 x per week privé les op een manege? Daar kom je niet ver mee. Ik zou beginnen met een paard met potentie aan te schaffen en daar 3 x in de week privé les mee te nemen. Dat brengt je verder.
rien10 schreef:Fitzroy schreef:Volgens mij is niet zozeer je leeftijd een probleem, maar eerder de manier hoe je dit wilt bereiken. 3 x per week privé les op een manege? Daar kom je niet ver mee. Ik zou beginnen met een paard met potentie aan te schaffen en daar 3 x in de week privé les mee te nemen. Dat brengt je verder.
En dan ook nog dagelijks paarden van anderen rijden. Goede, slechte, snelle, jonge, flegmatieke, grote, kleine, rillerige dieren. In je vakantie gaan werken op een goede, internationale stal. En ben je eenmaal thuis, jevhelemaal suf lezen over trainen, voeding, africhten enz. “ gewoon” een aantal jaar paard rijden, paard denken, paard leven. Dan heb je een basis.
pmarena schreef:Het lijkt mij in principe niet zo'n slechte keuze om zo te beginnen en weer even het gevoel te krijgen, de ene manege / instructeur is ook de andere niet![]()
Het is natuurlijk wel lekker als je op een correct gereden paard correct leert rijden zodat je niet weer dingen af hoeft te leren
safina schreef:pmarena schreef:Het lijkt mij in principe niet zo'n slechte keuze om zo te beginnen en weer even het gevoel te krijgen, de ene manege / instructeur is ook de andere niet![]()
Het is natuurlijk wel lekker als je op een correct gereden paard correct leert rijden zodat je niet weer dingen af hoeft te leren
Ik kom tijdens het schrijven bij KNHS dressuurwedstrijden (ook een aanrader als je wilt leren en verder wilt komen: ga schrijven op westrijden! Zo leerzaam!) heel af en toe manegeruiters tegen. Dat zijn dan de beste ruiters van die ene manege uit de buurt die ruiters meeneemt naar KNHS-wedstrijden. Er zijn maar weinig maneges die dat doen. De rest biedt alleen dat F-proeven-gebeuren. Ze starten zonder uitzondering in de B. Daar stokt het dan. En je weet gewoon: als ze een fijn eigen paard zouden hebben en daarmee zouden gaan lessen en trainen en de ring ingaan, zouden ze veel harder vooruit gaan.
DreamAmazone schreef:Jaa, daar maken jullie sterken punten.
Ik ben erg blij met alle reacties want jullie laten me echt dieper denken over de mogelijkheden en ik zie nu echt wat jullie bedoelen met manege paarden.
Ik zal dan echt moeten kijken wat de mogelijkheden zijn qua aanschaf van een eigen paard, maar hoe vindt je een goeie rijinstructeur (google?) x
rien10 schreef:safina schreef:Ik kom tijdens het schrijven bij KNHS dressuurwedstrijden (ook een aanrader als je wilt leren en verder wilt komen: ga schrijven op westrijden! Zo leerzaam!) heel af en toe manegeruiters tegen. Dat zijn dan de beste ruiters van die ene manege uit de buurt die ruiters meeneemt naar KNHS-wedstrijden. Er zijn maar weinig maneges die dat doen. De rest biedt alleen dat F-proeven-gebeuren. Ze starten zonder uitzondering in de B. Daar stokt het dan. En je weet gewoon: als ze een fijn eigen paard zouden hebben en daarmee zouden gaan lessen en trainen en de ring ingaan, zouden ze veel harder vooruit gaan.
Ff een deel van je quote om “zonder uitzondering in de B” te nuanceren.
Op onze manege starten er heel wat manege paarden KNHS. Een aantal in de B. Twee in het L. Een M2. En een (pony tussen de paarden) ZZ licht. Uitzondering? Ja, natuurlijk. Maar dus niet allemaal B. En niet onmogelijk. Goede manege. Goede paarden. Goede instructie. Goed ruiter-opleidingsplan.