Protocol vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:50

Love rosie, zoals jij het benoemt dat er mensen door gaan naar een volgende klasse terwijl ze er eigenlijk niet aan toe zijn omdat ze steeds dat twijfelpuntje erbij hebben gekregen...

Jester, dat wist ik niet, weer wat geleerd!
Zal anders even foto per mail doorsturen.

Jester_

Re: Protocol vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:52

Ik zou ervan leren en altijd checken voor je gaat :D maar snap dat het raar is. Zou me niet om de wp gaan (als het zo moet, dan liever geen en de volgende keer gewoon vlammen) maar wel om het principe

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 21:54

Ja precies, vandaar mijn vraag hier, liep er toch soort mee in mijn hoofd vooral nadat mijn instructeur zei dat hij het heel raar vond.

Ik ga volgende keer gelijk goed kijken en vragen! 8-)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:55

Of het hier het geval is weet ik natuurlijk niet Maar het gebeurd echt wel dat er later punten worden aangepast omdat de jury het niet wp waardig vind

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:01

Ik denk niet dat je het zo moet zien hoor. Het is ook niet zo dat de jury bij elke proef die rond de 180 zit gaat kijken of het er net boven of onder moet :p. Maar het komt wel eens voor dat een jury aan het eind teveel punten had voor wat ze de proef waard vonden. Gezien de punten en plek van het gekras gok ik dat dat hier is gebeurd.

Volgende keer direct de protocol bekijken en evt navragen, dan weet je het en zit je niet zoals nu met vraagtekens :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 22:02

Ja ga ik doen! :j

Ik was gewoon even benieuwd hoe het gebruikelijk gaat met zulke dingen.
Ik ben geen enorme wedstrijdruiter maar het is toch wel handig om een en ander te weten... 8-)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:26

Jester_ schreef:
Maar je moet alles digitaal invoeren. Het secetariaat had dit dus moeten zien, de computer geeft een meldingn

Ik voer alleen totalen in en tel handmatig na. Alle cijfers invoeren is niet te doen op een concours met een aantal ringen.
Alleen Z2 pony's voer ik helemaal in omdat dat altijd gedoe is met voor iedere proef een ander aantal maximale punten ed.

Als wij zien dat een jury een onderdeel niet heeft ingevoerd gaan we naar de jury. Meestal wordt het een 6 omdat de jury zich echt dat betreffende onderdeel niet kan herinneren.

Ik schrijf ook regelmatig bij jury's en heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze bewust cijfers aanpassen omdat ze wel of juist niet op een wp willen komen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:31

Maar je moet toch met dat hartman programma werken? Wij zaten op een concour met 8/10 ringen ook met 5 man in de rekenkamer maar alles word ingevoerd omdat het moet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 22:33

Dit was een kleine wedstrijd, met 1 ring en 1 jury

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:40

Je kon in het verleden kiezen of je het totaal in voerde of per onderdeel...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:42

Jester_ schreef:
Maar je moet toch met dat hartman programma werken? Wij zaten op een concour met 8/10 ringen ook met 5 man in de rekenkamer maar alles word ingevoerd omdat het moet

Dan kun je ook kiezen om alleen eindtotalen in te voeren. Er wordt geadviseerd om dat niet te doen ivm extra controle die je dan mist, maar het kan wel.

Nouvel: ik denk dat je nu nooit zult weten of het een oprechte fout is geweest of een bewust bijstellen.
Ik ben beide al wel tegengekomen. Kon jij je verder in de punten vinden?
Laatst bijgewerkt door assie op 08-08-17 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:44

Had je in de andere proef dus wel 2 x een 6,5 voor de gangen?
Want dan vind ik het toch wel bijzonder en zou ik persoonlijk zeggen dat dit idd gebeurd is om je geen wp te geven.
Om die reden zou een jurylid nooit in de onderste cijfers moeten klooien, dan kan een jurylid beter een ander onderdeel kiezen, eentje waar misschien toch al getwijfeld werd tussen cijfers.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:47

Daarom tellen wij de protocollen eerst handmatig na. Dat gaat sneller dan alle cijfers inkloppen en wij zitten hooguit met 3 man op de rekenkamer.

Wel vreemd idd dat dezelfde jury in jouw geval voor je beide proeven verschillende cijfers geeft bij de gangen. Dat lijkt me niet heel geloofwaardig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 22:53

Ja ik heb nog even gekeken, het zijn de draf en galopcijfers, had ik op beide een 6,5 voor, waar bij de tweede proef dus de halfjes weg gekrast zijn.

Mijn eigen gevoel was dat ik de eerste proef fijner had gereden en had daar ook winst voor verwacht wat ik niet had, de tweede proef was voor mijn gevoel iets minder, hij schrok ook een keer van een plotseling langs racende hond ( waarbij ik voor dat onderdeel een 3 kreeg), dus ik had voor de proef zelf minder verwacht dan voor de eerste proef, het was dus andersom.
En met die halfjes erbij en als de hond niet langs gescheurd was had dus ik voor de tweede winst gehad ipv voor die eerste die voor mijn gevoel beter was.
Maar goed, dat heb je wel eens vaker...