Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Katja schreef:Ik vond de prix echt een verademing na het ZZ-Z. Met beide paarden scoorde ik makkelijker en ik vind het ook een hele fijne proef om te rijden. Hij loopt gewoon heel fijn.
De inter1 vind ik een drama om te onthouden die zit zo onlogisch in elkaar.

Ik heb hem gekocht als 2,5-jarige hengst en zelf opgeleid. Had hiervoor zelf ook nog nooit hoger gereden dan het M1, dus alles is nieuw voor ons beide. De afgelopen maanden heeft hij even vakantie gehad, doordat ik zelf knieproblemen had en aan het afstuderen was. Morgen ga ik nog op vakantie en daarna wil ik hem weer op gaan pakken 
we verkochten ons eerste paard want mijn zusje wou niet meer in de wedstrijden. Een vrouw wou graag rustig wat rijden en af en toe wat wedstrijden, daar was dat paard ideaal voor. Cyntje was nog helemaal groen en ze had een recreatie paardje staan voor mijn zusje. Dus win win situatie haha.
haar hebben we op 1,5 jarige leeftijd gekocht.
maar wel het voorbeeld van "het is gewoon zo gelopen": paard vorig jaar in juli gekocht, liep niveau 2 in België (ongeveer jullie M1 schat ik) en had wat gesprongen. Ik zelf maar gereden tot niveau 1 op wedstrijden maar wel wat betere paarden gereden. Deze merrie op 12 jaar gekocht in de hoop er ooit niveau 3 mee te rijden (Z2 ongeveer) maar hoewel ze rotverwend was en nogal een karakterpaard is, bleek ze ontzettend snel te leren.. Ze sprong na 3 maanden haar eerste wissels, op 6maanden haar eerste series om de 4 en toen ik dr 9 maanden had reden we onze eerste oefendressuur PSG (58% en enkel snelheidsrecords
maar wel ontzettend braaf voor onze eerste keer op verplaatsing überhaupt). Nu heb ik d'r dus iets meer dan een jaar en is ze klaar om officieel YRs te lopen maar dat was dus absoluut niet wat we verwacht hadden
dus ook helemaal geen "toppaard" en gewoon aan laag budget gekocht & bij t proefrijden ging ze zelfs niet de kant op die ik vroeg
Ufurio4e schreef:Ik ben ook een stille meelezer. Maar heb toch wat vragen voor jullie.
hebben jullie top paarden of zijn er ook mensen met gewoon doorsnee paarden die met hard werken deze subtop hebben weten te bereiken?
hebben jullie sponsoren of ouders die mee betalen?
hebben jullie een hele goede baan of is de subtop ook te behalen met een gewone baan?
Al hebben wij nog wel een lange weg te gaan
, maar we zijn goed bezig tot nu toe.
Spannend!