Crisis, ik kan niets meer met Jur! *+foto's*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 14:28

Wat van de foto's die zijn gemaakt door Sjimmy en Sypheron, kwaliteit is niet zo goed, maar toch... Let vooral niet op mijn gezicht... Scheve mond

Nimondro binnen tijdens halthouden op X.

Afbeelding

Nimondro losrijden...

Afbeelding

Brave pony Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Klootviool...

Afbeelding

Bitch is echt geweldig gaan draven na haar blessure!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:33

Hier even een verslag van iemand die alles met eigen ogen aanschouwt heeft.

Nimondro, deed wat van hem gevraagd werd. Hij was wat kijkerig, dat is in het eerste proefje niet erg. Maar in het tweede proefje had iloon, wat ze zelf al zegt er iets meer aan moeten rijden. Net zo als ze wel deed bij Jurga.
Jurga kwam al met de kop erop uit de trailer. Met losrijden was het een felle driftkikker en Iloon reed haar lekker door.
Het eerste deel van de eerste proef ging redelijk, Iloon kon de spanning net niet té hoog laten oplopen, tot de linker galop, de volte sjeminee he wat een bok, het was precies voor mijn neus (ik was aan het voorlezen). En iloon landde gelukkig weer in het zadel Lachen Ze reed erg fel door, kon voor jurga geen kwaad.
Buiten nog even flink gereden maar jurga bleef die kop houden. Zag er wel spectaculair uit die draf, maar is niet de bedoeling om zo je hele proefje door te gaan.

Ik denk dat Ilona moet om leren gaan met de energie die Jurga op het moment heeft. Ze loopt fijn met haar oren naar voren te marcheren. En Ilona moet gaan proberen dat Jurga die energie voor háár gebruikt ipv tegen haar.
En dat komt echt wel goed, heeft alleen tijd nodig.
Alleen op zo'n wedstrijd ben je flink teleurgesteld en boos, en dat is goed te begrijpen.

Kom op Iloon je kan het!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:34

Die draffoto van Jur is goed he! Jammer dat ie niet scherp is (zoals alle andere foto's..............)

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 14:38

Ik zei het net tegen Roy, net een schilderij, echt gaaf! *LOL* Muts kan wel draven...

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:38

Chips balen Iloon.

Weet jezelf of een toeschouwer wat jij tijdens het wedstrijdrijden anders doet dan thuis?
Wanneer Laiser iets in de proef niet meer doet zoals tijdens het losrijden, ligt dat meestal aan mij. Omdat ik de verveledne gewoonte heb om tijdens het rijden in een proef weleens stop met "echt" rijden zeg maar.

Of je hebt net als ik gisteren pech. En zit je paard even niet lekker in d'r vel op de wedstrijd dag.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 14:43

Ik rijd vaak wat minder op wedstrijd, daarmee bedoel ik dat ik minder doorpak. Maar dat gebeurt in de training ook vaak zat dat ik het erbij laat zitten. Als er maar iemand even helpt gaat het vaak beter. Als je altijd maar alleen rijd, word je niet zo fanatiek. *ik tenminste niet* Het verbetert wel nu ik regelmatiger les bij janna. Zij geeft me dingen mee waar ik verder mee ga en die ik er ook op wedstrijden ingooi. Kleine dingetjes, groot resultaat. Maar echt anders rijd ik niet op wedstrijd, dat kan ik er echt niet van maken. Die dikke winstpunten van maandag met Nimondro ben ik reuzetrots op, want die heb ik echt verdiend door goed te rijden. Met Jur bleef ik ook rijden gisteren, maar dat had geen resultaat. Terwijl normaal als je zo rijd en haar gruwelijk aanpakt, ze dan pas gaat werken voor je.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:52

ooooh wat een ondeugende merrie.
misschien gaat het de volgende keer beter?IIg stug door gaan de aanhouder wint.misschien ligt het ookwel wat aan het weer en is ze lekker vrolijk in de 5de versnelling

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:04

Tjee ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn Verward Wel erg vervelend voor je, ik dacht dat mijn pony erg was met zijn sloom zijn. Ach gut

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:19

Echt erg balen voor je. Is er op stal ook iets veranderd aan haar gedrag en wat voer je haar? Ik weet dat dit er praktisch niet mee te vergelijken is, maar als die van mij een rotdag heeft (en dat laat ze me wel weten) dan longeer ik haar gewoon, dan moet ze gewoon even zonder ruiter zich zo gigantisch gaan aanstellen, en dan is het goed.

Misschien voelt jouw paard op een of andere manier toch nog iets van de blessure, heeft ze in die tijd haar lichaam anders gedragen door die blessure of zo en voelt ze dat nu.

Ik weet het verder ook niet hoor, ik zou denk ik net zo wanhopig zijn als jij...

iig, veel succes en ik hoop dat alles goedkomt!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 22:28

Kan best hoor, dat ze nog wat last heeft van haar spieren ineens anders gaan gebruiken, daar houd ik nog steeds rekening mee in de training. Maar waarom in de training en les wel willen werken en tijdens een wedstrijd is er niets meer mee te beginnen? Ze wordt verder absoluut niet teveel gevoerd, daar vroeg mijn tante ook al naar. Ze krijgt juist helemaal niet zoveel, dat heeft ze ook niet nodig.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:49

Kan het niet komen omdat ze met wedstrijd in haar eentje in een bak is. Sommige paarden worden dan drukker dan normaal.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:52

Hier nog een verslagje van iemand die het live heeft aanschouwd (ik zat namelijk te schrijven):

Nimondro had ik eigenlijk nog nooit gezien, maar vond het echt een leuk paardje!! Jammer dat ie af en toe nog niet helemaal aan de hulpen is, maar zeker een leuk beestje voor de toekomst, daar kan je echt verder mee komen denk ik, zoals het er nu uitziet!

En jur was wel erg dwars... Leek wel of iets dr niet lekker zat zoals ze af en toe keek en dan weer dr kop in de lucht gooide, echt zonde! Het andere moment was er weer niets aan de hand en keek ze ook weer lekker vrolijk..
Jury vond trouwens dat jur een lekker actief achterbeen had, maar nog veeel te eigenweis was... Vandaar ook niet zo veel punten...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 23:23

Er was inderdaad ook geen land mee te bezeilen zo. Ik had deze punten eigenlijk ook exact zo verwacht. Die opmerking van dat lekkere actieve achterbeen ben ik heeeeeeeeeeeel blij mee! Dat is dus iets dat ze voor de blessure niet had!

Nimondro had ik meer aan kunnen rijden, maandag liep het veel beter, dus je zult ons nog wel vaker ergens tegenkomen. In vier wedstrijden nu vier wp gehaald en dat met een verkloot paard....

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 00:00

Even een update na de les vandaag, er was helemaal niets mee te beginnen. Ben zowat jankend van mijn paard gestapt, zo vreselijk tegenwerken. Volgens mijn instructrice moet ik vlugger worden in oplossingen tegen haar te verzinnen, maar ja, doe dat maar eventjes... Ik kan dit gedrag al niet eens plaatsen, laat staan dat ik weet wat ik moet doen... Hopeloos dus.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:04

Het zou kunnen... dat Jur zich 'gewoon' nu helemaal goed in haar vel zit, en jou nu met je neus op de feiten drukt, waar je mischien in het verleden een steekje liet vallen...
Ik bedoel dit helemaal niet rot, want ik heb dezelfde ervaring nu met een ander paard, die veel meer mogelijkheden heeft (lichaamelijk) en daardoor mij, mijn fouten veel groter 'uitspiegeld' en heftiger reageerd..

Mischien is het een idee, om een stapje terug te doen, qua wedstrijd rijden, weer lekker gaan trainen en zoals je instructrice zei, jezelf trainen in vlugger worden met oplossingen vinden... daar heb je zowiezo profeit van!
Succes!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:08

In wat Sall zegt zou best eens iets kunnen zitten. Juist omdat ze achter sterker is geworden en zich ook beter voelt, heeft ze de energie om allerlei uitwegen te bedenken Haha! Je kunt als ruiter maar 1 ding doen en dat is handiger worden dus in feite beter leren paard rijden Haha!. Dat kost tijd, maar later ben je er blij mee Extreme duivel

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 11:22

Ja true, dat had ik ook al bedacht, dat ze nu juist weer kan en helemaal goed in haar vel zit. Maar ja, ze reageert nu helemaal nergens meer op, zet exact elke voet neer waar zij wil en jij kunt doen wat je wilt. Er volgt gewoon geen enkele reactie. Nou ja, lastige paarden zijn uiteindelijk de beste toch? Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:24

Jurga schreef:
Ja true, dat had ik ook al bedacht, dat ze nu juist weer kan en helemaal goed in haar vel zit. Maar ja, ze reageert nu helemaal nergens meer op, zet exact elke voet neer waar zij wil en jij kunt doen wat je wilt. Er volgt gewoon geen enkele reactie. Nou ja, lastige paarden zijn uiteindelijk de beste toch? Tong uitsteken

dan bem je dus al te laat. Als je kunt ingrijpen voordat ze die neerzet is het veel makkelijker. En dat bedoel ik met handiger worden Knipoog

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 14:40

Je kunt doen wat je wilt, maar je krijgt 0,0 reactie, da's het probleem. Kun je haar wel voor willen zijn, maar moet je wel ergens aan kunnen komen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:43

dat is dus al de kern. Altijd reactie krijgen Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 14:44

Die is normaal ook altijd krijg.... maar nu al anderhalve week zomaar uit het niets niet meer Verward.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:47

ik herken het wel hoor (kreeg trouwens wel reactie, nl steil omhoog Extreme duivel ). Volhouden, goed blijven rijden, consequent blijven en steeds maar weer terug naar de basis. Janna zal je veel gerichtere tips kunnen geven, dus dat laat ik aan haar over Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 14:52

Ik wil les *huil*..... ****** sneeuw!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:03

Ik zou voorlopig even geen wedstrijden rijden met Jurga. Ik ben er van overtuigd dat ze lekker in haar vel zit, en daar misbruik van maakt. Probeer verder zo veel mogelijk dressuurmatig te werken, en start voorlopig alleen maar met Nimondro...

Misschien moet Jurga er ook gewoon aan wennen dat ze weer aan de bak moet?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:04

Misschien kan je af en toe eens in een vreemde bak rijden (of lessen). Dan is het net of je wedstrijd hebt en kan je toch wat meer eraan rijden. Wel doorzetten hoor, komt vanzelf goed OK dan!