Knotjes of los wat zouden jullie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Knotjes of los

Poll eindigt op

Knotjes
45 (76%)
Los
14 (23%)

Totaal aantal stemmen: 59

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:01

bamsy schreef:
Het is uiteindelijk toch los geworden :')
Heb het geprobeerd vanochtend maar tijdens het dubbelslaan van een vlechtje kwam de helf van de manen er al weer uit >;)

Ps bokkers die zich geroepen voelen de uitdaging aan te gaan om te bewijzen dat het echt wel had gekund en denken dat het er dan ook nog fatsoenlijk uitziet zijn van harte welkom om het eens te proberen ~~}>

Ik was de uitdaging graag aangegaan. Ik mocht vroeger het hele achttal vlechten en heb ook Caritas en Consul voor hun verrichtingsexamen gevlochten.
Ik ben er erg handig in.

Maar Steenbérgen is me wat te ver... :D

Daarom uitdunnen.

De manen kan je het beste trekken op 1 handbreedte..

Voor mijn merrie betekend het overigens dat ik ze op die lengte afknip omdat die van zichzelf dunnen manen heeft.

De ruin moet ik echt de manen trekken....die heeft anders echt te dikke manen...

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 20:55

NatasjavE schreef:
bamsy schreef:
Het is uiteindelijk toch los geworden :')
Heb het geprobeerd vanochtend maar tijdens het dubbelslaan van een vlechtje kwam de helf van de manen er al weer uit >;)

Ps bokkers die zich geroepen voelen de uitdaging aan te gaan om te bewijzen dat het echt wel had gekund en denken dat het er dan ook nog fatsoenlijk uitziet zijn van harte welkom om het eens te proberen ~~}>

Ik was de uitdaging graag aangegaan. Ik mocht vroeger het hele achttal vlechten en heb ook Caritas en Consul voor hun verrichtingsexamen gevlochten.
Ik ben er erg handig in.

Maar Steenbérgen is me wat te ver... :D

Daarom uitdunnen.

De manen kan je het beste trekken op 1 handbreedte..

Ik denk dat menig pre eigenaar al kriebels krijgt bij het kort knippen van de manen laat staan uitdunnen. Ik heb ze dus al kort omdat ze niet langer werden dan halverwege de hals en heb met tranen in m'n ogen alles gemillimeterd dus ben heel trots op z'n mooie volle bos die weer aangroeid.

En ik ga zijn manen niet uitdunnen omdat ik dan voor deze westrijd knotjes had kunnen maken terwijl ze de volgende misschien weer op de juiste lengte zijn zodat het allemaal weer prima gaat.

En geloof me ik ben een frunnikmuts, als iemand zich niet snel uit het veld laat slaan met priegelwerk ben ik het wel.
Waarschijnlijk waren de knotjes misschien wel gelukt maar wil niet weten hoe ze er uit gezien zouden hebben eenmaal op locatie en dan sta je daar met allemaal gesprongen knotjes.
Nogmaals ik kon maar 2 slagen doen met de manen, uitdunnen maakt de manen aan de andere kant van z'n manekam niet langer dus die zouden nog steeds los springen omdat ze nergens "vast" gehouden werden.

Over 2 weken misschien weer wedstrijd, misschien wat pokon bijvoeren. Zonder gekheid ik hoop dat ik snel weer knotten kan maken die wel blijven zitten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:20

Tja dan is het een kwestie van wachten...

Ik gruweli inderdaad van die dikke manen. Mijn ruin heeft dat ook. Ik dun ze inderdaad uit. :D
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 26-03-17 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:20

Ach, strakjes heeftie weer voldoende lengte, zodat jij weer net zulke mooie knotjes kan maken, als op de foto die je hier eerder al poste! <3 Met zown dikke kam als bij Don, duurd het gewoon even voordat je voldoende lengte hebt voor voor genoeg steun en slagen. En jullie zagen er vandaag zonder knotjes toch netjes uit hoor, met z'n stoere mohawk =:) !! Volgende keer weer zoals we het het liefste zien, met knotjes! <3

Ashleytjuhh

Re: Knotjes of los wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:29

Misschien optie voor de volgende keer om eerst staartjes te maken en daar een knotje van draaien zonder te vlechten, net als bij je eigen haar zeg maar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:38

NatasjavE schreef:

Ik gruweli inderdaad van die dikke manen. Mijn ruin heeft dat ook. Ik dun ze inderdaad uit. :D

Bij mij gaan de wedstrijden ook weer starten... Los is bij die van mij geen optie, de staan namelijk alle kanten op :+
De ene helft van de manenkam hangt naar links en de andere naar rechts.
Dus zoals je ziet op de foto van gister, kan ik ook weer met het uitdunnen aan de gang. :')
Afbeelding

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 09:51

c_alsemgeest schreef:
NatasjavE schreef:

Bij mij gaan de wedstrijden ook weer starten... Los is bij die van mij geen optie, de staan namelijk alle kanten op :+
De ene helft van de manenkam hangt naar links en de andere naar rechts.
Dus zoals je ziet op de foto van gister, kan ik ook weer met het uitdunnen aan de gang. :')
[ Afbeelding ]

Die van jou heeft ook een mooie volle bos zeg! <3 ik hou daar van :o
Bij don gaan ze als ze langer worden ook alle kanten op. Voor zijn castratie hingen de manen zelf aan 2 kanten maar daarna is de structuur veranderd.

Deze foto zaterdag gemaakt. Zo ben ik dus ook ik de ring gegaan
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:54

bamsy schreef:
Die van jou heeft ook een mooie volle bos zeg! <3 ik hou daar van :o
Bij don gaan ze als ze langer worden ook alle kanten op. Voor zijn castratie hingen de manen zelf aan 2 kanten maar daarna is de structuur veranderd.

Ja het is mooi, groeit ook gigantisch snel... en het is zo dik als bij ander paarden het staarthaar :')
Alleen nogal bewerkelijk voor normale knotten, voor je het weet heb je tennisballen :+