Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jaime_ schreef:Ben het niet met je eens. 6 is een prima gemiddelde. Als een ruiter nog niet klaar is voor het volgende niveau komt ie zichzelf wel tegen in de volgende klasse. Stukje eigen verantwoordelijkheid. We hebben het hier over de basissport he, laten we het een beetje leuk en toegankelijk houden voor iedereen.
Jaime_ schreef:Ben het niet met je eens. 6 is een prima gemiddelde. Als een ruiter nog niet klaar is voor het volgende niveau komt ie zichzelf wel tegen in de volgende klasse. Stukje eigen verantwoordelijkheid. We hebben het hier over de basissport he, laten we het een beetje leuk en toegankelijk houden voor iedereen.
Citaat:Voor de proefonderdelen worden cijfers gegeven.
0 niet getoond
1 zeer slecht
2 slecht
3 tamelijk slecht
4 onvoldoende
5 voldoende
6 bevredigend
7 tamelijk goed
8 goed
9 zeer goed
10 uitmuntend

een gemiddelde 6 is beter te halen als je nog geen ervaring heb, het is leuk dat je dan wat sneller door kan stromen.
bij een 7 gemiddeld zou ik nog in de B zitten denk ik. Terwijl het beest nu Z2 met winst ismooney schreef:In mijn ervaring zijn er heel veel juryleden die tussen de 5-6-7 jureren, dat is voor mij ook een reden om het niet eens te zijn met je stelling. En het cijfer wat gegeven wordt is altijd wel een beetje gebaseerd op wat je moet halen voor een punt. Nu ligt het dus vaak op 5-6-7, want 6 is 'winst', 7 voor als je het beter doet, 5 voor als je het slechter doet. Dus het zou best kunnen dat je de cijfers die gegeven worden opschuift en er dus niets gebeurd. Juryleden die het niet op die manier doen en breder durven te punten werden wel erg gewaardeerd door mij trouwens, niet dat ik zeg dat het zo moet zijn.
bruintje123 schreef:Wat je ook doet. Een proefwerk, een examen of een dressuur proef een 6 is voldoende.
Of je dan klaar bent om hogerop te gaan is je eigen verantwoordelijkheid.
Sizzle schreef:Misschien moeten we gewoon niet al te veel willen regelen.
Wat maakt het uit als iemand zichzelf overschat? Zet hooguit zichzelf voor schut.
Sizzle schreef:Ik zit in een land waar je gewoon zelf mag kiezen hoe hoog je start. Wel mag je op den duur niet meer lager bij veel winstpunten. In de praktijk zit gewoon iedereen in de juiste klasse want je gaat als B ruiter gewoon niet jezelf volslagen voor schut zetten in de M.
Ofwel op punten promoveren is een beetje suf eigenlijk, laat mensen het lekker zelf bepalen dan is die druk om hoger te gaan veel minder.
Lalidan schreef:Sizzle schreef:Misschien moeten we gewoon niet al te veel willen regelen.
Wat maakt het uit als iemand zichzelf overschat? Zet hooguit zichzelf voor schut.
Tja, het is al geregeld. Ik zou het dan liever goed en logisch regelen. Dat het demotiveert of dat dan maar heel weinig mensen het gaan halen, is denk ik juist een teken dat het niet goed zit. Hoe moeilijk zou het moeten zijn om je paard zo voor elkaar te hebben dat je gewoon een zeven kan halen? Of voor mijn part zet je het op 6,5 gemiddeld, of 6,8.
En nogmaals, ik wil niet zes tot een onvoldoende verklaren. Zes is en blijft voldoende, maar niet genoeg om door te mogen.