Anatomisch hoofdstel zonder keelriem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 01:44

SteffiiY schreef:
Geen keelriem, dus nee mag je niet mee staten officieel gezien.

Maar dat is krom want alle micklems hebben ook geen keelriem maar zelfde neus/kaak riem als foto hierboven en daar mag je wel mee starten.

niet dat ik er verstand van heb maar t lijkt mij apart

_Alarm_wlkp

Re: Anatomisch hoofdstel zonder keelriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 01:50

Ik heb ook geen hoofdstellen met keelriem. Vind het ondingen.
Ook nooit op aangesproken geweest op wedstrijd.

Betreft hierboven.
Is hetzelfde als de micklem, zouden ze niet moeilijk over mogen doen.
Maar micklem is erkend en psof niet.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 02:38

Olympia, dat hoofdstel mag je wel mee starten want die heeft een "kaakriempje"

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 07:50

Jaime_ schreef:
Olympia, dat hoofdstel mag je wel mee starten want die heeft een "kaakriempje"

Het hoofdstel staat afgebeeld in regelement maar wel inclusief keelriem! Dus lijkt me niet toegestaan zonder keelriem. Maar die zijn dan ook gewoon los te verkrijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:38

Olympia96 schreef:
Uit nieuwsgierigheid, hieronder mijn hoofdstel, zou je daar ook niet mee mogen starten?[ [url=m/Duw9X5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/31YnUT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kunt dit vinden op de site van de KNHS er zijn namelijk hoofdstellen met een gecombineerde neus/keelriem welke wel mogen.

Dat is de meest eenvoudige tip, bekijk de reglementen. Die hebben ze aangepast en erg duidelijk gemaakt.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:16

Vonneke: meisje is gewoon eerste geworden met dikke punten......dus dat klopt dan niet ?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:27

Rije schreef:
De keelriem voorkomt dat je het hoofdstel eraf trekt bij een val. Nuttig stukje leer dus, en daarom verplicht.

In de western mag het ook alleen in hogere klasses. In de startklasses is ook daar een keelriem verplicht.

Is niet helemaal waar. In de ijslandersport worden eigenlijk alleen maar hoofdstellen zonder keel riem gebruikt. En ik heb werkelijk waar nog nooit gezien of gehad dat tijdens een val het hoofdstel eraf getrokken wordt. Dus om die reden zou het niet verplicht moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:28

ElCamino schreef:
[naam]: meisje is gewoon eerste geworden met dikke punten......dus dat klopt dan niet ?

Officieel gezien is het niet toegestaan. Maar een jury kan natuurlijk ook fouten maken of dingen niet weten.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:32

De gemiddelde keelriem zit veel te los om een hoofdstel tegen te houden bij een val... Ik heb een aantal keer gezien dat een hoofdstel er af ging met een val, maar allemaal gewoon met keelriem. Als je de keelriem om die reden er aan hebt zitten zou je hem echt strak moeten doen (niet een vuist er tussen kunnen zoals vaak word gedaan) of je keelriem aan de neusriem vast maken en dan niet te los doen.