Proef uit het hoofd rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Proef uit het hoofd rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:13

Ik doe ze ook altijd uit mijn hoofd. In de reining mogen we geeneens een voorlezer. Ik deed dan de proef uit mijn hoofd leren en dan thuis een aantal keer rijden met iemand erbij die checkt dat ik hem goed rij en niet verkeerd aanleer. De eerste aantal keer op wedstrijd reed ik ook niet helemaal mijn proeven goed. Maar met de tijd werd het ook beter.

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:06

Ik heb mijn proeven ook altijd uit mijn hoofd geleerd. puur omdat mijn paard begon te klieren zodra mijn voorlezer begon te lezen. Ik deed hem idd ook uit het hoofd leren en dan thuis een paar keer oefenen. Ook op papier tekenen met iemand erbij die de proef op blad voor zich heeft hielp goed bij mij!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:21

Het is voor iedereen anders hoe je makkelijk leert.

Mij lukt het alleen als ik echt zelf rondjes door de woonkamer ren en de overgangen en oefeningen ook echt zelf uitvoer..... Niet voor publiek geschikt... uuuuuiiitttgestrekte draf, pootje over.....

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 15:00

pol013 schreef:
Het is voor iedereen anders hoe je makkelijk leert.

Mij lukt het alleen als ik echt zelf rondjes door de woonkamer ren en de overgangen en oefeningen ook echt zelf uitvoer..... Niet voor publiek geschikt... uuuuuiiitttgestrekte draf, pootje over.....

:') :D

Ach als het jou helpt, maar ik zou hier best beelden van willen zien O:)

xkim2511

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:07

Ik oefen altijd mbv een papiertje. Ik teken de bak op het papier en teken met een pen wat ik moet doen. Als je dit een paar keer herhaalt, ken je hem zo uit je hoofd. Daarna kun je hem een aantal keer oefenen tijdens de training en iemand laten controleren of je goed rijdt.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:50

Het lijkt me wel lastig, dat als iemand je proef komt verstoren, (door bijv. een paard op hol door je ring...) om dan op aanwijzing van jury vanaf een bepaald punt je proef weer op te pakken.
Ik geloof dat ik dan de mist in zou gaan.
Nu komt het gelukkig niet erg vaak voor, maar toch...

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:29

Jill huijbregts heeft er eens een hele video over gemaakt met tips. Zijn eigenlijk alle tips die ik ook zou geven. Typ haar naam in in youtube en zoek in de video's op haar kanaal.