Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:47

Afbeelding
Ik start de mijne in het paars :j

Jasje heeft ook paars tinten, maar zie je niet goed op de foto

joyce2

Re: Wedstrijd rijden met gekleurd dekje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:54

Ik vind het alleen mooi als alles dan ook in dezelfde stijl is (zoals op de vorige pagina in het roze, of de schimmel met het grijze dekje en ruiter met witte broek en grijs jasje).

De outfit hierboven van Lowara vind ik persoonlijk te druk, dat zijn voor mij te veel verschillende kleuren waardoor het wat rommelig oogt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:59

hierboven de tinker,kan,indien de laarzen ook zwart zouden zijn.
nu vind ik het idd ook te druk,het bruin van de laarzen is er te veel aan.

het roze is totaal niet mijn ding,enorm schreeuwerig en straalt ook niets 'serieus' uit.
ik ben bijna zeker dat sommige juryleden iemand die in het roze rijdt,en iemand anders die exact dezelfde proef aflegt in neutralere kleuren,toch anders zouden beoordelen.
het mag niet,maar ik ben zeker dat zo'n dingen ook een minimale invloed hebben.

de grijze,beige,champagne-kleurige dekjes storen mij totaal niet,vind ik prima,zijn harmonisch met de rest van de combinatie.

en daar draait het om lijkt me.

als je harmonie uitstraalt in hoe je als combinatie naar voor komt,straalt dit ook uit in de manier waarop je rijdt en dat geeft een beeld naar jury toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:13

Ik startte met een bruin bontje alleen. :)
Was wel 6 jaar geleden.
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:26

@Tengeltje: Ik ben het met je eens dat het roze erg aanwezig is, maar het past allemaal perfect bij elkaar! Aangezien het een jurysport is, is het wel gewaagd. Het is mijn smaak niet, maar ik vind het echt heel stoer, als iemand zo gewaagd voor de dag durft te komen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:33

Persoonlijk vind ik bordeauxrood ook altijd erg chique staan.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 07:20

Het roze zetje vind ik te kitserig, al past het wel allemaal bij elkaar.

De tinker met het paarse dekje vind ik wel mooi maar inderdaad completer als de laarzen ook zwart waren of het jasje bruin.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:12

qua tinker,zelfs met een bruin jasje blijft je met het zwart-bruin zitten(paard kan je namelijk niet bruin-bont maken).
dus voor mij zou naast het paars,de rest zwart moeten zijn,dan zou het prima zijn.

@Joyce,tuurlijk is het gewaagd.
maar een wedstrijd hoeft helemaal niet 'gewaagd' uit te stralen.
een wedstrijd draait om het partnerschap met je paard,wat je in de piste naar voorbrengt en uitstraalt.

daarmee vind ik schreeuwerige dingen(zoals dat roze),totaal niet gepast.
doe dat in een les,training,wandeling,....maakt niet uit,maar een wedstrijd draait om het totaalplaatje,daar komt uitstraling ook bij.

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:27

Op een schimmel die ik bijreed startte ik in lichtblauw/wit. Nu even geen goede foto bij de hand maar jasje en dekje waren lichtblauw, cap en laarzen zwart met lichtblauwe details en dan witte plastron plus rijbroek.
Met een wit dekje zou ze (zoals anderen al eerder zeiden) sneller vies lijken.

Naar mijn idee klopte de combinatie qua kleuren niet helemaal maar het was wel mooier dan het standaard zwartwit.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:46

Nissima schreef:
Ik reed mijn (onderlinge, maar toch) wedstrijdjes ook altijd in een donkerblauwe set. Wat mijn voorgangers al zeggen, wit op een gele witte schimmel is niet altijd even mooi.
[ [url=m/SIMyEK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit paardje lijk ik te herkennen :D is het Kathy?

PrutjeTootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:52

wennie19 schreef:
Ik start in het roze met mijn merrie
[ [url=m/o4IPxm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d9hMLI.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw dat is wel supper leuk zeg

PrutjeTootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:54

en ik zou zeggen als je in een andere kleur wilt starten kan dat maar dan moet die kleur wel terug komen in je kleding of in het hoofdstel van je paard

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:56

DeEenhoorn schreef:

:j

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:56

Nissima schreef:
DeEenhoorn schreef:

:j

Ik rij daar ook, maar dan liever op chester :D ik vind kathy zo'n stijve plank :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:50

tengeltje11 schreef:

het roze is totaal niet mijn ding,enorm schreeuwerig en straalt ook niets 'serieus' uit.
ik ben bijna zeker dat sommige juryleden iemand die in het roze rijdt,en iemand anders die exact dezelfde proef aflegt in neutralere kleuren,toch anders zouden beoordelen.

de grijze,beige,champagne-kleurige dekjes storen mij totaal niet,vind ik prima,zijn harmonisch met de rest van de combinatie.

als je harmonie uitstraalt in hoe je als combinatie naar voor komt,straalt dit ook uit in de manier waarop je rijdt en dat geeft een beeld naar jury toe.

Ik heb op de foto nog geen bruin zadel,dit is een leenzadel waar ik al mega lang mee rijd omdat mijn op maat gemaakte bruine zadel ( die exact matcht bij het hoofdstel en de laarzen) steeds niet af is. alles is in een bruine set.
En het jasje past juist perfect bij het dekje, exact dezelfde kleur kraag en streepjes :j maar dat zie je op de foto niet goed vanaf deze afstand

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:02

ik rij zelf nu nog met een wit dekje maar ik ga een donkerbruine anky pad halen. omdat mijn laarzen en jasje bruin zijn (cap ben ik voor aan het sparen) wil ik zelf dan helemaal bruin zijn. maar omdat al mijn tuig zwart is vind ik het dan super chique als ik dan een donkerbruin dekje te nemen en eventueel een oornetje. dus dat alles bruin/zwart is. donkerbruin staat sws al super chique op een haflinger

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:34

Bij ons op stal starten ze alle paarden met een donkerblauw of zwart dekje met stal logo erop

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:50

Helaas lukt het uploaden niet. Ik had een bruine set. Bruin jasje met een bruin dekje. En dan het hoofdstel met gouden gespen, de frontriem met goud en de beugels. Nu heb een donkerblauw cap, jasje, Oornetje en wit dekje met donkerblauw.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:01

Ik vind de roze set er totaal niet professioneel/verzorgd uitzien, sorry.

Ikzelf vind wit altijd het mooist, tenzij je een wit paard hebt. De grijze sets op de schimmels vind ik prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:05

Donker blauw/grijs/paars/rood/groen vind ik erg mooi als het jasje ook in diezelfde kleur is, zodat het allemaal wel 1 geheel is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:07

Ik vind het roze best leuk. Maar stoor me erg aan de grote hoeveelheid bijkleuren. Zwart tuig, zwarte laarzen, wit bontje, wit onderleg, grijze cap, grijs randje.
Dan zou ik echt kiezen voor roze met 1 enkele andere kleur.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:26

Zo ff bijgelezen en wat terug gereageerd
tengeltje11 schreef:

Klopt dat je soms strenger gejureerd wordt heb zelfs te horen gekregen van een jury (bij haar niks gemerkt in de punten hoor) dat ik er rekening mee moest houden dat ik toch echt goed moet rijden wil ik mijn punten halen en dat geeft niet dan weet ik wel zeker dat ik ze echt verdient heb. Het is voor mij een hobby en daarbij draait het om plezier hebben en genieten van mijn paard
tengeltje11 schreef:
qua tinker,zelfs met een bruin jasje blijft je met het zwart-bruin zitten(paard kan je namelijk niet bruin-bont maken).
dus voor mij zou naast het paars,de rest zwart moeten zijn,dan zou het prima zijn.

@Joyce,tuurlijk is het gewaagd.
maar een wedstrijd hoeft helemaal niet 'gewaagd' uit te stralen.
een wedstrijd draait om het partnerschap met je paard,wat je in de piste naar voorbrengt en uitstraalt.

daarmee vind ik schreeuwerige dingen(zoals dat roze),totaal niet gepast.
doe dat in een les,training,wandeling,....maakt niet uit,maar een wedstrijd draait om het totaalplaatje,daar komt uitstraling ook bij.
dit vind ik nergens op slaan. Want voor het partnerschap tussen paard en ruiter maakt het echt niet uit wat voor kleur je outfit is sterker nog kreeg op mijn laatste wedstrijd juist te horen dat ze van ons hadden genoten
antje_vip schreef:
Ik vind de roze set er totaal niet professioneel/verzorgd uitzien, sorry.

Ikzelf vind wit altijd het mooist, tenzij je een wit paard hebt. De grijze sets op de schimmels vind ik prachtig!
volgens mij wordt er tegenwoordig heel erg vergeten dat het voor de meeste mensen gewoon een hobby is dat hoeft niet professioneel te zijn aangezien we er niet onze brood mee verdienen maar onze ontspanning en plezier mee beleven
Veulen84 schreef:
Ik vind het roze best leuk. Maar stoor me erg aan de grote hoeveelheid bijkleuren. Zwart tuig, zwarte laarzen, wit bontje, wit onderleg, grijze cap, grijs randje.
Dan zou ik echt kiezen voor roze met 1 enkele andere kleur.

Tuig kom je toch bij zwart of bruin daarbij is het hoofdstel roze onderlegd. En ja bontje is naturel (wit) kleurig omdat andere kleur bontjes geverft zijn en ze een erg gevoelig huidje heeft dus daar gaat de functionaliteit voor. Verder is mijn cap roze met in het midden een grijze streep wat dan weer terug komt in het dekje. En de volgende wedstrijd hoop ik mijn nieuwe zwarte laarzen met roze accenten te hebben. Heb nog ff de foto van mijn set geplaatst en nog een foto van het hoofdstel zodat je het nog ff goed kan zien want het roze is tot de beugelblokjes van mijn stijgbeugels doorgevoerd
Afbeelding
Afbeelding

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:31

Ik heb een tijdje een paard van kennissen gereden en wel eens met bruin setje plus oranje dekje gereden. Moet zeggen was niet lelijk als ik nu terug kijk.

Maar meetstal reed ik hem met een bruin dekje

Afbeelding
Afbeelding

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:07

Ik ben zelf jurylid en vind het echt belachelijk als de kleur van je outfit (lees: de persoonlijke smaak van de betreffende jury) meegewogen zou worden in de beoordeling. Op het moment worden er alleen nog punten voor de verzorging toegekend in de klasse B, dus gelukkig kan het je niet al te lang meer achtervolgen. Maar het gaat er om of de combinatie er verzorgd uitziet en oa het harnachement voldoet tov de reglementen. Ik weet inderdaad dat het gebeurt, maar als jurylid kun je jezelf dan toch feitelijk niet meer serieus nemen.

Voor wat betreft het roze; nee, het is ook niet mijn smaak, maar verzorgd is het zeker wel! Complimenten voor het tot in detail uitwerken van je stijl. En gelukkig hebben we allemaal een andere smaak en ondanks dat ik het klassieke zwart/wit persoonlijk ook wel wat vond hebben, vind ik het een absolute vooruitgang dat men nu veel vrijer is om zelf iets te kiezen en daar creatief in te zijn. Voor velen van ons is het paardrijden inderdaad sec hobby. En wordt het er alleen maar nog plezieriger op, wanneer je het op deze manier kunt uiten en ermee bezig kunt zijn.

Kortom, lang leve de verschillen en kies wat je mooi vindt. De beste tip die ik daarnaast kan geven is; besteed minstens zoveel aandacht aan de uitvoering van de proef zelf.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:37

@Morpheus: Amen! Ben het helemaal met je eens.