Evelijn schreef:De meeste verenigingen hebben meer last van niet actieve leden... en dat de organisatie afhangt van enkele personen. Daar heeft het inschrijf/prijzengeld bij wedstrijden weinig mee te maken. Al is het misschien dan voor sommige maneges wel makkelijker om beetje te verdienen aan de wedstrijden zodat ze er wat vaker kunnen organiseren.
Wat zijn niet-actieve leden? Want volgens mij hebben kleinere vereniging juist heel veel baat bij deze niet actieve leden... Geen rompslomp, enkel geld innen toch?
Lijkt me niet bepaald een last hoor...
Dees schreef:Wanneer je overblijft. Het recht van de sterkste.
Of beter: de organisatie die overblijft is een organisatie waarvan de wedstrijden deelnemers krijgen.
Die organisatie heeft startgeld en prijzengeld en sfeer met elkaar in evenwicht.
In mijn beleving is dat op dit moment helemaal niet zo.
Op dit moment start je waar je kan. En als de organisatie je niet aanstaat, start je niet.
Er zou keuze moeten zijn.
Ja, dat is natuurlijk logisch. Maar waar blijven die andere organisaties dan? Dan krijg je in elke provincie straks het recht van de sterkste, en een monopolypositie in elke kring? Weg marktwerking...
Natuurlijk is het voor jou lastiger in jouw regio. Ik heb wel het geluk op verschillende plaatsen te kunnen starten elk weekend.
Supervixen schreef:Dat is waar, hardlopen kost minder, maar ik heb ook een paard dus ik weet wat dat kost. Met mijn paard ga ik niet op wedstrijd. Maar ik kan naast het houden van mijn paard ( wat mij ook meer dan 3500 euro per jaar kost) wel hardloopwedstrijden betalen. Dan kies ik soms voor een dure run van 50 euro en dan weer een goedkope van 10 euro. Ik loop nu ongeveer 3 wedstrijden per maand. En het kost mij ook benzine om er te komen.
Zo kun je dat ook met je paard doen straks, duur en goedkoop afwisselen. Qua ervaring ben ik het niet helemaal met je eens. Wel dat het een andere beleving is natuurlijk.
Omdat hardlopen goedkoper is, zit er denk ik wel wat meer rek in het inschrijfgeld ja.
Sorry, ik bedoel inderdaad beleving. En natuurlijk kost het je brandstof. Maar als je 50km moet gaan rijden met auto en trailer (en 500kg paard erin) ben je snel meer benzine kwijt dan dezelfde afstand zonder trailer. Daarnaast heb je er een minder grote auto voor nodig (als je veilig wilt rijden althans), een trailer kost onderhoud, auto evenzo. Goed, die uitgaven zijn natuurlijk allemaal een keuze. Heel terecht dan ook je opmerking dat je kunt afwisselen. Natuurlijk kan je afwisselen, maar ik denk dat je beter naar de frequentie kan kijken.
Ik ga nu bijvoorbeeld gemiddeld 2 keer per maand op wedstrijd, een enkele keer 3 keer per maand, geheel afhankelijk van welke wedstrijden er georganiseerd worden. Ondanks dat het rijden niet altijd helemaal fijn gaat. Onlangs verdiende ik mijn inschrijfgeld terug in 2 proeven, zonder dat ik een winstpunt reed (!) omdat ik een 2e prijs behaalde. Die prijs was 20 euro, het inschrijfgeld ook. Dus mijn rijden is natuurlijk niet optimaal op het moment, maar dit keer was het niet zo erg.
Maar wanneer het inschrijfgeld serieus hoger wordt, dan rij ik gewoon minder wedstrijden. Ik steek dat geld dan liever in extra lessen zodat ik op wedstrijd niet van een koude kermis thuis kom. Ik denk dat er meer mensen zijn die op die manier gaan rijden. Er zijn ook genoeg mensen die alleen de goedkope wedstrijden op zoeken.
Maar al met al valt het denk ik wel mee hoor, hoeveel hoger het gaat worden. En anders merken de organisaties het snel genoeg.