KNHS laat inschrijfgeld en prijzengeld vrij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:44

Dees schreef:
Ik ben een aantal keren op een regio vergadering geweest, ook waar de KNHS presentaties kwam geven over 'plannen'.
Dat waren avonden waarop je minstens 5 uren naar politiek kon luisteren, terwijl het aantal keren dat de woorden 'paard' of 'hobby' op 1 hand te tellen waren.

Die bijeenkomsten, die gaan om ego en politiek. Die worden niet gehouden ter verbetering van de paardensport faciliteiten.

Dat is een mening en geen feit natuurlijk :) Jouw interpretatie van zo'n avond hoeft niet per se ook de interpretatie van een ander zijn.

Op de voorjaarsvergadering van mijn club (dit jaar) kwam ook iemand van de KNHS vertellen over hoe de zaken er nu voor staan en wat de bedoeling is. Of het nu heel boeiend was, mwah.... Maar ik vond het inzicht geven in hoe de KNHS handelt op dit moment. Ik kon de beweegredenen begrijpen. Of ik het er mee eens ben is natuurlijk een tweede. Maar het geven van inzicht vind ik vele malen belangrijker dan of ik het er mee eens ben. Er is namelijk wel openheid van zaken. En dat is niet in elk bestuursorgaan het geval, al dan niet bewust.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:50

AvondEN. Jaren achtereen. Inmiddels overigens niet meer. Had er genoeg van.

Mijn punt is overigens niet zozeer dat die regio mag worden afgeschaft....
Maar als ze meer vrije marktwerking in de wedstrijden willen hebben, dan moet iedere wedstrijdorganisatie zelf mogen bepalen wanneer zij een wedstrijd organiseert en op welke doelgroep zij zich gaat richten (pa of po, spr of dr of men). Ongeacht wat er verder op die dag nog in de regio wordt uitgeschreven.

Pas dan is er écht wat te kiezen.

Komt die ruimte er voor wedstrijdorganisaties niet, dan betekent dat vrij snel dat we inderdaad voor 20 euro mogen gaan starten, met als eerste prijs een halster uit de eurobak van de plaatselijke ruitersportzaak.

De tijd dat wedstrijdorganisaties wedstrijden organiseerden voor "leuk", is allang voorbij. Het gaat al jaren alleen maar om geld.

Supervixen

Re: KNHS laat inschrijfgeld en prijzengeld vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:01

Ik loop veel hardloopwedstrijden en daar verschilt het inschrijfgeld ook heel erg. De grotere lopen zijn ook duurder dan de kleine. Vandaag heb ik een loop gelopen van 7 euro en volgende week loop ik er eentje van 17.50. De mudmasters, waar ik volgend jaar aan meedoe is zelfs 50 euro. Toch drukt de prijs het aantal inschrijvingen niet hoor. Sterker nog, de grote, duurdere lopen trekken vaak meer mensen. Het maakt ook niks uit wat de prijzen zijn, 99% van de mensen wint uberhaupt niks en maakt ook geen kans op een prijs. Je loopt alleen voor jezelf. Heb je een klein budget, dan kun je alleen voor de kleinere lopen kiezen.
Ik denk dat het met de dressuurwedstrijden ook zo zal gaan en daar lijkt me niks verkeerds aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:04

Dees schreef:
AvondEN.

Mijn punt is overigens niet zozeer dat die regio mag worden afgeschaft....
Maar als ze meer vrije marktwerking in de wedstrijden willen hebben, dan moet iedere wedstrijdorganisatie zelf mogen bepalen wanneer zij een wedstrijd organiseert en op welke doelgroep zij zich gaat richten (pa of po, spr of dr of men). Ongeacht wat er verder op die dag nog in de regio wordt uitgeschreven.

Pas dan is er écht wat te kiezen.

Komt die ruimte er voor wedstrijdorganisaties niet, dan betekent dat vrij snel dat we inderdaad voor 20 euro mogen gaan starten, met als eerste prijs een halster uit de eurobak van de plaatselijke ruitersportzaak.

De tijd dat wedstrijdorganisaties wedstrijden organiseerden voor "leuk", is allang voorbij. Het gaat al jaren alleen maar om geld.

Joh, avond, avonden... je begrijpt natuurlijk wel dat dat ene zinnetje van mij slaat op elke avond die je hebt bezocht. :) Als we daar ook nog over moeten gaan discussiëren, wordt het wel een erg lang verhaal, denk je niet?

Afijn, jij bent dus van mening dat er geen enkele richtlijn zou moeten zijn met betrekking tot het prikken van een wedstrijddatum. Volgens mij betekent dat dus het zomaar kan zijn dat er 7 wedstrijden op één dag zijn binnen een straal van 50/60km? Want ja dat blijkt pas nadat het vraagprogramma is gepubliceerd. Dat deze organisaties ook allemaal moeten zorgen voor juryleden die dan wel heel erg schaars worden, zeker in eigen regio.
Naar mijn idee zijn de gevolgen dan als volgt:
- Schaarste juryleden, dus hoge kosten voor het regelen van een jurylid/of juryleden dat/die verder weg woont.
- Deelnameverwachting is nergens op te baseren.
- Dus hogere startgelden om de juryleden te betalen (km-vergoeding voornamelijk)
- Laag prijzengeld of aanslag op verenigingskas
- Starten voor 20 euro per proef en de eerste prijs een halster uit de eurobak van de plaatselijke ruitersportzaak.

Dus helpt dit verenigingen? Ik denk dat ze eerder de dupe worden van deregulering. Je kan regels zien als een strop, en ik begrijp dat. Maar ik zie het in dit geval eerder als een hulp/richtlijn voor verenigingen om de paardensport en de wedstrijdsport in stand te houden.

Afschaffen van een prijzengeld/inschrijfgeld verhoudingsregel heeft in mijn ogen niets te maken met het plannen van een wedstrijdkalender.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:07

Supervixen schreef:
Ik loop veel hardloopwedstrijden en daar verschilt het inschrijfgeld ook heel erg. De grotere lopen zijn ook duurder dan de kleine. Vandaag heb ik een loop gelopen van 7 euro en volgende week loop ik er eentje van 17.50. De mudmasters, waar ik volgend jaar aan meedoe is zelfs 50 euro. Toch drukt de prijs het aantal inschrijvingen niet hoor. Sterker nog, de grote, duurdere lopen trekken vaak meer mensen. Het maakt ook niks uit wat de prijzen zijn, 99% van de mensen wint uberhaupt niks en maakt ook geen kans op een prijs. Je loopt alleen voor jezelf. Heb je een klein budget, dan kun je alleen voor de kleinere lopen kiezen.
Ik denk dat het met de dressuurwedstrijden ook zo zal gaan en daar lijkt me niks verkeerds aan.

Qua uitgaven is hardlopen volgens mij niet te vergelijken met de paardensport. Bovendien heb je er een compleet andere ervaring aan. Dus ik denk dat er veel meer elasticiteit zit in die loopwedstrijden dan in bijvoorbeeld een dressuurwedstrijd. Want wat geef jij op jaarbasis uit aan je hardlopen? Ik heb het vorig jaar bijgehouden, ik zat in een jaar tijd, zonder brandstofkosten, geen eigen paard (en dus geen DA/hoefsmid kosten), maar wel wedstrijden... op 2400 euro. Als de dressuurwedstrijden dan beduidend duurder worden, ga ik minder wedstrijden rijden en meer les, zodat het wedstrijdrijden wel uit kan. Het kost toch best wat tijd.

xfloorremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:08

Oei, dit zal wel flink gaan stijgen... -O-
Jammer, de sport wordt steeds minder toegankelijk voor vele. :=

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:15

Janine1990 schreef:
Afijn, jij bent dus van mening dat er geen enkele richtlijn zou moeten zijn met betrekking tot het prikken van een wedstrijddatum. Volgens mij betekent dat dus het zomaar kan zijn dat er 7 wedstrijden op één dag zijn binnen een straal van 50/60km? Want ja dat blijkt pas nadat het vraagprogramma is gepubliceerd. Dat deze organisaties ook allemaal moeten zorgen voor juryleden die dan wel heel erg schaars worden, zeker in eigen regio.
Naar mijn idee zijn de gevolgen dan als volgt:
- Schaarste juryleden, dus hoge kosten voor het regelen van een jurylid/of juryleden dat/die verder weg woont.
- Deelnameverwachting is nergens op te baseren.
- Dus hogere startgelden om de juryleden te betalen (km-vergoeding voornamelijk)
- Laag prijzengeld of aanslag op verenigingskas
- Starten voor 20 euro per proef en de eerste prijs een halster uit de eurobak van de plaatselijke ruitersportzaak.

Dus helpt dit verenigingen? Ik denk dat ze eerder de dupe worden van deregulering. Je kan regels zien als een strop, en ik begrijp dat. Maar ik zie het in dit geval eerder als een hulp/richtlijn voor verenigingen om de paardensport en de wedstrijdsport in stand te houden.

Afschaffen van een prijzengeld/inschrijfgeld verhoudingsregel heeft in mijn ogen niets te maken met het plannen van een wedstrijdkalender.

Al die verschijnselen zullen tijdelijk zijn.
Er zal een sanerende werking optreden. Marktwerking.
En daarna gaat het beter worden.
Zullen alleen de slimmere organisaties overblijven. Waar combinaties graag willen rijden omdat kosten en opbrengsten (en sfeer!) in balans zijn voor zowel deelnemer als organisatie.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:16

Ik denk per saldo dat hogere startgelden op landelijk niveau gaat leiden tot minder deelnemers en daarmee ook minder verkochte startpassen.
Wedstrijden via KNHS rijden is al jaren te duur aan het worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:46

Dees schreef:
Al die verschijnselen zullen tijdelijk zijn.
Er zal een sanerende werking optreden. Marktwerking.
En daarna gaat het beter worden.
Zullen alleen de slimmere organisaties overblijven. Waar combinaties graag willen rijden omdat kosten en opbrengsten (en sfeer!) in balans zijn voor zowel deelnemer als organisatie.

Maar hoe tijdelijk? Is het dan te laat voor diverse verenigingen?
Is het gevolg niet dat er te weinig wedstrijden georganiseerd worden en er dan weer eentje opstaat die aan de vraag gaat voldoen en de prijs hoog in zet?

Als slimmere organisaties overblijven zeg je, maar wanneer ben je een slimme organisatie? Want er moet toch een platform zijn waarop deze organisaties communiceren over de data? Dan wordt er toch gewoon weer zoiets opgericht? En waar ben je dan? Op hetzelfde punt als waar men nu is beland...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:53

De meeste verenigingen hebben meer last van niet actieve leden... en dat de organisatie afhangt van enkele personen. Daar heeft het inschrijf/prijzengeld bij wedstrijden weinig mee te maken. Al is het misschien dan voor sommige maneges wel makkelijker om beetje te verdienen aan de wedstrijden zodat ze er wat vaker kunnen organiseren.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:53

Janine1990 schreef:
Als slimmere organisaties overblijven zeg je, maar wanneer ben je een slimme organisatie?

Wanneer je overblijft. Het recht van de sterkste.
Of beter: de organisatie die overblijft is een organisatie waarvan de wedstrijden deelnemers krijgen.
Die organisatie heeft startgeld en prijzengeld en sfeer met elkaar in evenwicht.

In mijn beleving is dat op dit moment helemaal niet zo.
Op dit moment start je waar je kan. En als de organisatie je niet aanstaat, start je niet.
Er zou keuze moeten zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:45

Janine1990 schreef:
Supervixen schreef:

Qua uitgaven is hardlopen volgens mij niet te vergelijken met de paardensport. Bovendien heb je er een compleet andere ervaring aan. Dus ik denk dat er veel meer elasticiteit zit in die loopwedstrijden dan in bijvoorbeeld een dressuurwedstrijd. Want wat geef jij op jaarbasis uit aan je hardlopen? Ik heb het vorig jaar bijgehouden, ik zat in een jaar tijd, zonder brandstofkosten, geen eigen paard (en dus geen DA/hoefsmid kosten), maar wel wedstrijden... op 2400 euro. Als de dressuurwedstrijden dan beduidend duurder worden, ga ik minder wedstrijden rijden en meer les, zodat het wedstrijdrijden wel uit kan. Het kost toch best wat tijd.

Dat is waar, hardlopen kost minder, maar ik heb ook een paard dus ik weet wat dat kost. Met mijn paard ga ik niet op wedstrijd. Maar ik kan naast het houden van mijn paard ( wat mij ook meer dan 3500 euro per jaar kost) wel hardloopwedstrijden betalen. Dan kies ik soms voor een dure run van 50 euro en dan weer een goedkope van 10 euro. Ik loop nu ongeveer 3 wedstrijden per maand. En het kost mij ook benzine om er te komen.
Zo kun je dat ook met je paard doen straks, duur en goedkoop afwisselen. Qua ervaring ben ik het niet helemaal met je eens. Wel dat het een andere beleving is natuurlijk.
Omdat hardlopen goedkoper is, zit er denk ik wel wat meer rek in het inschrijfgeld ja.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:14

Evelijn schreef:
De meeste verenigingen hebben meer last van niet actieve leden... en dat de organisatie afhangt van enkele personen. Daar heeft het inschrijf/prijzengeld bij wedstrijden weinig mee te maken. Al is het misschien dan voor sommige maneges wel makkelijker om beetje te verdienen aan de wedstrijden zodat ze er wat vaker kunnen organiseren.

Wat zijn niet-actieve leden? Want volgens mij hebben kleinere vereniging juist heel veel baat bij deze niet actieve leden... Geen rompslomp, enkel geld innen toch?
Lijkt me niet bepaald een last hoor...

Dees schreef:
Wanneer je overblijft. Het recht van de sterkste.
Of beter: de organisatie die overblijft is een organisatie waarvan de wedstrijden deelnemers krijgen.
Die organisatie heeft startgeld en prijzengeld en sfeer met elkaar in evenwicht.

In mijn beleving is dat op dit moment helemaal niet zo.
Op dit moment start je waar je kan. En als de organisatie je niet aanstaat, start je niet.
Er zou keuze moeten zijn.

Ja, dat is natuurlijk logisch. Maar waar blijven die andere organisaties dan? Dan krijg je in elke provincie straks het recht van de sterkste, en een monopolypositie in elke kring? Weg marktwerking...

Natuurlijk is het voor jou lastiger in jouw regio. Ik heb wel het geluk op verschillende plaatsen te kunnen starten elk weekend.

Supervixen schreef:
Dat is waar, hardlopen kost minder, maar ik heb ook een paard dus ik weet wat dat kost. Met mijn paard ga ik niet op wedstrijd. Maar ik kan naast het houden van mijn paard ( wat mij ook meer dan 3500 euro per jaar kost) wel hardloopwedstrijden betalen. Dan kies ik soms voor een dure run van 50 euro en dan weer een goedkope van 10 euro. Ik loop nu ongeveer 3 wedstrijden per maand. En het kost mij ook benzine om er te komen.
Zo kun je dat ook met je paard doen straks, duur en goedkoop afwisselen. Qua ervaring ben ik het niet helemaal met je eens. Wel dat het een andere beleving is natuurlijk.
Omdat hardlopen goedkoper is, zit er denk ik wel wat meer rek in het inschrijfgeld ja.

Sorry, ik bedoel inderdaad beleving. En natuurlijk kost het je brandstof. Maar als je 50km moet gaan rijden met auto en trailer (en 500kg paard erin) ben je snel meer benzine kwijt dan dezelfde afstand zonder trailer. Daarnaast heb je er een minder grote auto voor nodig (als je veilig wilt rijden althans), een trailer kost onderhoud, auto evenzo. Goed, die uitgaven zijn natuurlijk allemaal een keuze. Heel terecht dan ook je opmerking dat je kunt afwisselen. Natuurlijk kan je afwisselen, maar ik denk dat je beter naar de frequentie kan kijken.

Ik ga nu bijvoorbeeld gemiddeld 2 keer per maand op wedstrijd, een enkele keer 3 keer per maand, geheel afhankelijk van welke wedstrijden er georganiseerd worden. Ondanks dat het rijden niet altijd helemaal fijn gaat. Onlangs verdiende ik mijn inschrijfgeld terug in 2 proeven, zonder dat ik een winstpunt reed (!) omdat ik een 2e prijs behaalde. Die prijs was 20 euro, het inschrijfgeld ook. Dus mijn rijden is natuurlijk niet optimaal op het moment, maar dit keer was het niet zo erg.

Maar wanneer het inschrijfgeld serieus hoger wordt, dan rij ik gewoon minder wedstrijden. Ik steek dat geld dan liever in extra lessen zodat ik op wedstrijd niet van een koude kermis thuis kom. Ik denk dat er meer mensen zijn die op die manier gaan rijden. Er zijn ook genoeg mensen die alleen de goedkope wedstrijden op zoeken.

Maar al met al valt het denk ik wel mee hoor, hoeveel hoger het gaat worden. En anders merken de organisaties het snel genoeg.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:08

Opzich vind ik het helemaal niet erg als er een marktwerking optreed, kleinere concoursen op een lager inschrijfgeld en prijzengeld kunnen gaan zitten en de grotere concoursen gerust wat omhoog kunnen gaan. Dat verschil mag er IMO best zijn! Er zit namelijk ook best wat verschil in organisaties en accommodaties. Daarbij is er hier in deze regio ook genoeg te kiezen voor de hobbyruiter, binnen een straal van 30km.

Een vereniging die alles goed in balans heeft, dus het inschrijfgeld, prijzengeld, de organisatie & de accommodatie blijven toch wel starts houden. Plus wedstrijden rijden is al duur zat voor veel ruiters, wanneer inschrijfgelden echt de pan uit gaan rijzen denk ik dat veel ruiters zullen stoppen met de wedstrijdsport en lekker in de achtertuin gaan rijden en misschien { als dat dan nog wel leuk is qua sfeer en inschrijfgeld } eens een onderlinge wedstrijd gaan starten.

Ik ben benieuwd!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:11

Tsja, ik doe een andere sport en betaal 16 euro voor 3x 30 seconden ;)

Ik denk dat er juist meer marktwerking komt en dus meer contrast in inschrijfgeld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:03

Wij betalen hier al jaren € 12,50.
Verder kan ik mij wel vinden in het idee van Dees.
Onze vereniging krijgt maar 1 x per jaar ZZL toegewezen, terwijl daar redelijk wat vraag naar is. Wel iedere maand Z1 en Z2 in het outdoorseizoen, maar ZZL 1 x per jaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:16

Welke regio zit jij Dees? Erg raar. Wij schrijven elk jaar op onze miniwedstrijd zzl uit. Geen enkel probleem zover ik weet. Hooguit voor onszelf ivm jury en weinig deelname.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:39

[naam verwijderd] zit in Frl.
Maar ik denk dat je bedoelde Electra63 :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:44

Whahahaha ja dat inderdaad... sorry! :D Electra?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:07

De wedstrijdkalender regels verschillen dan kennelijk per regio.

In NH is alleen het aantal Z en ZZL wedstrijden gelimiteerd (2x Z per weekend per kring, ZZL om de week in een kring) voor B-M is alles vrij.

Binnen de kring hebben we overleg om de wedstrijdkalender vast te stellen en onderling de Z en ZZL wedstrijden te verdelen. Zo hebben we iig binnen de kring een redelijk evenwichtige kalender. Als vereniging overleggen wij overigens ook met de buurverenigingen zodat we niet allemaal in hetzelfde weekend zitten. Daar wordt niemand blij van.

Qua inschrijfgeld, dit zal wel marktwerking worden. Ben je als vereniging te duur kan je zo elders terecht en zullen die wedstrijden niet vol raken.
Prijzengeld doen we niet aan, we geven bonnen, die waren altijd al vrij. Er zijn overigens amper wedstrijden hier in de omgeving die prijzengeld geven. Bij verreweg de meeste krijg je een bon of beker.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:21

Ik vind het een beetje vreemd dat dit vrijgegeven wordt en denk ook echt dat dit behoorlijk in het nadeel van de ruiter is. Ja, je kunt op het vraagprogramma zien hoeveel inschrijfgeld je moet betalen maar zoals dat hier in de regio voorkomt, betaal je gerust 12,50 per proef en vervolgens krijg je met de prijsuitreiking een paar kunststof sporenbandjes of lederdoekjes van de Action.......

Heel grote vrijbrief om de deelnemers nog verder uit te knijpen en de verenigingen dik geld op wedstrijden te laten verdienen. Vroeger was vastgesteld wat de waarde van een prijs moest zijn en ook dat is losgelaten. Gebruiksvoorwerpen is een breed begrip en ik zie werkelijk waar van alles voorbij komen, meestal te beschamend voor woorden.

Als jury zeg ik er wel eens wat van maar dat heeft geen nut, verenigingen zullen hierdoor dik verdienen over de rug van de ruiters......

Overigens zitten de verenigingen die het wel goed doen, nu ook al barstensvol en dat zal niet veranderen. De "duurdere" locaties zullen dit echt niet direct gaan merken gok ik zo, zeker niet zolang de kringen nog steeds bepalen wie wanneer een wedstrijd mag houden. Dan moet je dat ook volledig loslaten zodat de ruiters de vrijheid hebben om te kiezen waar ze heen gaan en die vrijheid hebben ze nu niet want als je hier in de regio op vrijdagavond wil starten, is er maar 1 locatie waar je terecht kan....juist ja die van die 12,50 en die beschamende prijzen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:40

Janine1990 schreef:

Zuid-Holland, tegen Zeeland aan.
Aan het begin van het jaar is er een overlegvergadering en worden de wedstrijden verdeeld. ZZL wordt 1 x per jaar aan ons toebedeeld, ondanks de goede faciliteiten, zoals agterbergbodem, voldoende parkeergelegenheid voor trailers en vrachtwagens.En in de omtrek van 30 km geen andere vereniging die dit kan aanbieden, sinds dit jaar.
Dus misschien dat we volgend jaar wel een x meer ZZL mee mogen nemen in het programma.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:05

Electra63 schreef:
Janine1990 schreef:

Zuid-Holland, tegen Zeeland aan.
Aan het begin van het jaar is er een overlegvergadering en worden de wedstrijden verdeeld. ZZL wordt 1 x per jaar aan ons toebedeeld, ondanks de goede faciliteiten, zoals agterbergbodem, voldoende parkeergelegenheid voor trailers en vrachtwagens.En in de omtrek van 30 km geen andere vereniging die dit kan aanbieden, sinds dit jaar.
Dus misschien dat we volgend jaar wel een x meer ZZL mee mogen nemen in het programma.

Absurd! Hier een klein weiland, 1 x per jaar een wedstrijd. 1 dagdeel Z en de rest overige klassen. Maar dus ook ZZL. Zonder enig probleem, terwijl er niet zo idioot veel zzl combinaties zijn in onze omgeving. Waar regulatie juist meer nodig is lijkt me.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:29

Ik ga voorstellen om als lid allemaal nog eens de KNHS te vragen om meer toewijzing van deze rubriek aan onze vereniging/locatie.
Nu zijn er bij ons ook geen tientallen in ZZL. Maar genoeg om het aan te bieden.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:54

Supervixen schreef:

Je maakt hier wel een oneerlijke vergelijk..
Een obstakel run met een gewone hardloopwedstrijd..
Dat is een soort van eventing wedstrijden een dressuur wedstrijd in tarieven gaan vergelijken.

ontopic:
Iets stijging zal er wel plaats vinden, maar het startgeld ineens verdubbelen zal ook zorgen voor beduidend minder inschrijvingen. of hier moet een enorm prijzengeld tegenover staan wat dan weer de betere/proffesionele ruiters trekt (zou overigens wel een mooi onderscheid kunnen gaan maken tussen hobby en profs)

Hier in de omgeving zitten de meeste wedstrijden al op 12.50, deze hebben wel super locatie's om te starten. Dat vind ik ook zeker meer waard !
jammer is wel dat op deze wedstrijden de prijzen wel minimaal zijn.. Zelfs geen rozetten meer. Alleen een borstel of een action artikel, dat is wel zonde. Het gaat uiteindelijk om de eer, maar de rozet hoort er (mijn inziens) gewoon bij, net zoals wij in mooi tenue komen.