Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
felinehoi schreef:Bedankt voor alle reacties allemaal! Ga toch maar eens knhs erover bellen dan binnenkort, zelfs mijn spring instructeur (geeft ook les bij knhs instrucie weken) wist het niet! Het zou inderdaad een ideale uitkomst zijn.
Met de 60/80 cm afstanden is het nog te redden ja, maar een dubbel op paarden afstand en dan een oxer van een meter ertussen? Dat gaat gewoon echt lastig worden. Vind het ook gewoon een soort niet eerlijk tegenover de pony om hem proberen om te toveren tot een paard met mijn galopsprongen.
Als ik het telefoontje heb gepleegd zal ik het even laten weten

Schoentje schreef:Ponywedstrijden zijn voor kinderen en dat willen ze zo houden. Als je volwassen bent ga je, ongeacht je lengte, tussen de volwassenen rijden. Je laat een klein gebleven man toch ook niet tussen de kinderen voetballen?
Roodvos schreef:Schoentje schreef:Ponywedstrijden zijn voor kinderen en dat willen ze zo houden. Als je volwassen bent ga je, ongeacht je lengte, tussen de volwassenen rijden. Je laat een klein gebleven man toch ook niet tussen de kinderen voetballen?
Dat vergelijk gaat niet helemaal op, omdat ze bij voetballen met leeftijdsklassen werken en bij pony's met stokmaten.
Als ze bij voetballen ook met lengtes zouden werken, zou mijn neefje van 11 bij de volwassen moeten.
Mijn inziens zouden leeftijdsklassen voor de paarden-/ponysport geen gek idee zijn. Met springen is het op zich wel logisch om in te delen in stokmaat. Maar nu zie je in de B-dressuur kinderen die op de D-pony van een grote zus/broer rijden en amper met de benen onder het zweetblad uitkomen samen met meiden van 15-16 jaar die al een pony naar de Z hebben gereden en met een jonge pony opnieuw beginnen. Dat is ook een onmogelijk vergelijk omdat de ontwikkeling en motoriek van kinderen zeer afhankelijk is van de leeftijd.
Dus ik zou een indeling op leeftijd niet gek vinden hoor. Een groep tot 12 jaar, 12-18 jaar, en 18 jaar en ouder. Je laat ze allemaal hetzelfde parcours springen/proef rijden, maar maakt een klassement op leeftijd.
felinehoi schreef:Hoi allemaal!
Ik heb even een vraagje, ik kan de knhs wel bellen maar ze zijn niet altijd goed bereikbaar.
Ik heb de struggle dat ik een D-pony heb, boven de 18 ben (20) en dus bij de paarden moet starten. Met dressuur prima, maar met springen natuurlijk een probleempje. Nu is het fijn dat de BB rubrieken er bij zijn gekomen voor ons dus dat scheelt al! Maar nogsteeds het afstand probleem...
Wat ik dus hoorde van iemand vandaag; dat je wèl HC mag starten als je boven de 18 bent tussen de pony's. Ik heb het geprobeerd te zoeken tussen de regelementen maar dit leverde niks op. Kan iemand dit bevestigen? Of is het niet waar?
Het zou namelijk een super oplossing zijn om toch te kunnen springen, dus ik ben nogal enthousiast als dit zo zou zijn!
Groetjes!
, dan zijn de afstanden gewoon pasje meer of flink doorrijden niet zo'n probleem aangezien de hoogte minimaal is.