Protocollen verwisseld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:38

Als ik weer start en het lukt me niet een wp te rijden ga ik dit ook doen :P (grapje).

Balen. Maar je trekt indd aan het kortste ens ben ik bang. Wijs besluit gezien het belang van de juiste relatie met de club. Maar wel jammer, mocht het echt met opzet zijn.

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 13:39

Lau schreef:
Mirjam_x schreef:
Dat andere meisje wil inderdaad haar winstpunt niet opgeven.. Nu is het ook zo dat zij op de vereniging waar de wedstrijd was staat met haar paard, dus ja zij en de contactpersoon van het secretariaat kennen elkaar ook goed.
De namen van mij en de andere ruiter en de paarden zijn er later met de hand opgeschreven, waarschijnlijk is het daarbij fout gegaan.
Ik heb besloten het toch maar hier bij te laten, omdat ik vaker bij deze vereniging ga starten. Ik heb (nog) geen trailer en deze vereniging is dichtbij.

Heel erg bedankt voor de reacties allemaal! Ze hebben me erg geholpen met het nog van andere kanten te bekijken.

Ik vind het goed dat je het hier bij laat erg dapper.
Ik krijg nu een hee naar gevoel bij het met de hand geschreven. Dat doe je normaal altijd gelijk en niet achteraf. Mijn achterdochtigheid zegt dat het doorgestoken kaart is.

Ja ik heb er ook geen lekker gevoel bij.. Mijn vertrouwen in de vereniging is wel een beetje beschaamd nu. Edit: ik heb de inhoud van het mailtje even weggehaald, ik wil dit toch niet zo op internet gooien. Maar goed, hopelijk gebeurt het geen 2e keer en kan ik gewoon weer fijn starten bij deze vereniging.
Laatst bijgewerkt door Mirjam_x op 16-09-16 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirjam_x

Re: Protocollen verwisseld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 13:40

Ja dat soort dingen maken het inderdaad zo'n vreemd verhaal.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:40

:7 Ooh.. dat is wel heel 'niet netjes' zeg.

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 13:41

Ja ik geloof ook niet dat de jury dat daadwerkelijk over deelnemers zou zeggen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:44

30 minuten na inscannen de uitslag niet meer kunnen wijzigen..
lol

niet meer willen is het juiste antwoord.

de uitslagen van de tour de france zijn zelfs met terugwerkende kracht tot tien jaar geleden aangepast ivm dopingschandalen.

eigen ervaring bij het NK estafette zwemmen, bij hertelling in de bus naar huis bleken onze jongens wel eerste te zijn.. drie dagen na de uitslag werd de boel ineens aangepast.

gaat er meer om dat ze er veel werk van hebben dat alles aangepast moet worden, dan dat het niet mogelijk is.

maar goed, ik denk dat ik het in dit geval er gewoon bij zou laten. Ja het staat een beetje naar op je lijstje. Maar het gaat om 1 winstpunt. Ik neem aan dat je toch niet bij het minimum aantal behaalde winstpunten gelijk wilt doorrennen naar het volgende niveau.. Het is balen van je protocollen, maar uiteindelijk zal het niets uitmaken met betrekking tot je ontwikkeling toch?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:48

Ik dan als advocaat van de duivel; het is best aannemelijk dat de 1 184 en 185 rijd en de ander 172 en 166. Dat ligt namelijk wel bij elkaar en als je 2 gelijkwaardige proeven rijd zouden dat aannemelijke punten zijn.

Nu kan je natuurlijk ook 185 en 166 rijden daar niet van maar misschien was het toch echt een foutje. En anders komen je winstpunten ook wel!

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 13:50

Ja het gaat me niet zozeer om de winstpunt, maar meer om de manier hoe alles is gegaan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:52

Dat snap ik! Het is alles behalve netjes en ik zou het zeker niet nog een keer laten gebeuren daar

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:00

Sowieso vreemd dat ze je daar een mailtje over sturen. Als het goed is heb je ook een telefoonnummer doorgegeven bij je aanmelding voor de wedstrijd. Was een kleine moeite geweest om even te bellen.
En anders was ik wel degene geweest die opgebeld had ipv een mailtje teruggestuurd.
Dit om reactie te peilen of ze het oprecht menen, of dat het opzet is.
Maargoed, misschien een leer voor de volgende keer.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:30

Als jij een protocol hebt met jouw combinatienummer erop, met de datum en locatie van die wedstrijd en een winstpunt en afgetekend door de jury, dan is dat gewoon JOUW resultaat. Als de registratie in Mijn KNHS anders is, dan zou ik het protocol inscannen en naar de KNHS mailen met dat er een fout is gemaakt met de invoer. Dat jij betreffende wedstrijd een winstpunt hebt gehaald, zie bijlage. En dan printscreen erbij van Mijn KNHS dat het daar anders is.

Gewoon bij de feiten blijven. Jij hebt een protocol waar een winstpunt op staat, dus moet dat ook als zodanig geregistreerd worden. En er helemaal geen ingewikkeld verhaal van maken met organisatie zus en deelnemer zo. En dan wacht je rustig af waar de KNHS mee komt.

Als de KNHS dan reageert over verwisseling van protocollen en ingewikkeld enz enz, dan kan je verwijzen naar Artikel 135 van het Diciplinereglement Dressuur.
https://www.knhs.nl/media/8844/wedstrij ... t-v292.pdf

Lid 6: Elk jurylid is ervoor verantwoordelijk dat wordt nagegaan of het protocol van een deelnemende combinatie duidelijk en volledig is ingevuld, alvorens dit document naar het rekencentrum wordt gebracht.

Je mag er als deelnemer dus op vertrouwen dat het protocol dat naar het rekencentrum gaat correct is.

Lid 3: [knip] In het geval van twijfel inzake het toegekende cijfer, wordt er in het voordeel van de deelnemer beslist.

Deze is misschien wat vergezocht, want bij jou is er twijfel over 30 toegekende cijfers, maar ik zou mij hier wel beroepen. Er is twijfel ontstaan over welk protocol bij welke deelnemer hoort, en jij wordt daar nu het slachtoffer van. Dat is strijdig met het reglement.

Het is natuurlijk best mogelijk dat er bij het opschrijven van de namen iets fout is gegaan, maar dan had de organisatie, in overleg met de jury!, nieuwe protocollen moeten uitprinten, de juiste cijferlijsten op het protocol moeten schrijven met de eindtelling, en laten aftekenen door de jury. En daarna ook de verzamellijst opnieuw moeten uitprinten en laten aftekenen door de jury.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:31

Maar dan nog heb je dan nu de protocollen van 2 dezelfde proeven?
Dat klopt toch niet?Je rijdt 2 verschillende proeven.
Dat daar de verkeerde naam op staat gebeurd wel vaker.
Maar nu heb jij ineens 2 protocollen vd 2de proef gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:44

Heb je je proeven laten filmen? Dan zou je daarmee kunnen aantonen dat het commentaar overeenkomt met jouw proef.

parelxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:54

Als ik het zo lees zijn in de eerste proef door jullie 186 & 184 gereden en in de tweede proef 172 & 166.
Aangezien je twee verschillende proeven rijdt, heb je van elke proef een protocol dus moet je 1 winst hebben.
Je kan aantonen dat je recht hebt op die ene winstpunt, maar dan moet je jezelf alleen afvragen of die ene winstpunt al het werk en eventuele slechte naam bij KNHS/vereniging/jury wil.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:59

ambre schreef:
Maar dan nog heb je dan nu de protocollen van 2 dezelfde proeven?
Dat klopt toch niet?Je rijdt 2 verschillende proeven.
Dat daar de verkeerde naam op staat gebeurd wel vaker.
Maar nu heb jij ineens 2 protocollen vd 2de proef gekregen?

He, goed punt zeg! Ja, TS, dat is zo.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:33

Roodvos schreef:
Als jij een protocol hebt met jouw combinatienummer erop, met de datum en locatie van die wedstrijd en een winstpunt en afgetekend door de jury, dan is dat gewoon JOUW resultaat. Als de registratie in Mijn KNHS anders is, dan zou ik het protocol inscannen en naar de KNHS mailen met dat er een fout is gemaakt met de invoer. Dat jij betreffende wedstrijd een winstpunt hebt gehaald, zie bijlage. En dan printscreen erbij van Mijn KNHS dat het daar anders is.

En dan zegt de KNHS dat je dat met de vereniging moet regelen

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:47

Vreemd, hier bij de LRV (België) en de VLP is het normaal om eerst naar de jury te gaan, je naam te zeggen, en dan binnen te komen. Zo vreemd dat ze je naam er later pas op zetten...

Het is balen natuurlijk, maar hier kan je denk ik weinig aan doen. Zo'n beetje alle wedstrijdorganisaties zijn lui.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:53

Is dat zo?
Want TS komt hier met een heel warrig verhaal over eerst verwisselde protocollen van 1 proef, en dan van 2 proeven, en dan wel winst, en dan geen winst. Als ze dat net zo naar de KNHS heeft gedaan begrijp ik best dat die terug verwijzen naar de organisatie omdat ze er ook niets van snappen.

Daarom ook mijn advies om dat verhaal het verhaal te laten (want is door TS ook niet te controleren), en het alleen bij de feiten te houden. Protocol en invoer KNHS kloppen niet met elkaar. Daar kun je wat mee.

Als de KNHS dan terug verwijst, dan doe je dezelfde brief aan de vereniging. Met dezelfde feiten.

Als dan de vereniging met het warrige verhaal komt, dan blijf je hameren op die feiten. Als er een fout was gemaakt, had dat ter plekke nog aangepast moeten worden. Voordat de einduitslag bekend werd gemaakt. En niet TS met een protocol met 184 naar huis sturen, en 172 invoeren in de de database. Dat is gewoon fout, en dan druk ik mij nog vriendelijk uit.

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 01:27

Bedankt voor de reacties weer! Van die 2 dezelfde proeven had ik nog niet eens over nagedacht. Dat klopt dan sowieso niet! Ik heb nu 2 protocollen van 2 verschillende proeven in huis inderdaad. Dus dat zegt dan toch nog meer dat die 184 van mij is.
Ja, dat is inderdaad wel een idee. Gewoon mijn protocollen mailen en bij de feiten blijven. Het is inderdaad een heel raar en verwarrend verhaal haha. Ik snap er zelf ook niet heel veel van :')

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 01:40

Ik heb de protocollen er weer bij gepakt maar kan er echt niet wijs uit worden wat er nou gebeurd en verwisseld is.. Het klopt voor geen meter :') Wel weet ik dat die van 184 van mij is, gezien het commentaar. Maar ik ga nog even nadenken over wat ik ga doen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 01:53

Ik zou het secretariaat mailen om te zeggen dat de 166 en 172 allebei van de tweede proef zijn, en dus onmogelijk beide van jou kunnen zijn. Dat de jury de protocollen van dezelfde proef heeft verwisseld kan, maar een andere proef beoordelen lijkt me heel onwaarschijnlijk.

ninafloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 03:06

ik heb ook mijn jury cursus gedaan(toen ik nog volop actief in de paardensport actief bezig was,) omdat ik ooit bij een wedstrijd bij de jury zo de grond werd ingeboord ( terwijl mijn voorlezer een z dressuur ruiter was, en ik toen l2 reed,) en alles werd als negatief gezien, ( deze jury had ik al voor de de 5de keer, en bij de andere jury's had ik altijd meer als 10 punten meer, maar deze proef ging echt super.. ik zei, dan stap jij op dit paard en doe het maar eens voor hoe het dan wel moet, zijn antwoord, nee, want ik kan geen paardrijden, ik heb zelfs nooit op een paard gezeten..., maar .. voorrang clubgenoten etc. en sinds die dag haalde ik goede punten zonder hem, hij werd geschorst ...

maar als ik jureerde later, ik had het sch.. aan wat wel en niet mag commentaar, ik heel wat mensen geholpen, en nee bij als je meld met je paard/pony eerst controleren juiste protocol, en na de proef evalueren, kost tijd, maar zo belangrijk, zeker bij pony ruiters, niet afkraken, maar altijd positief brengen,!! ik heb al meerdere ruiters die ik als pony ruiter had , bv ook bij sport, zaklopen, of een oefen proef( dat was al een echte proef) maar minder serieus door de draai die ik er aan gaf, de ouders waren dol blij hierdoor, ook zijn er 2 die ik ken tot minimaal z dressuur gekomen, en 1 vader kwam ik enkele jaren geleden tegen, jij, mede door jou rijd zij nu hoog niveau, ik, nee dat heeft ze zelf gedaan ik kan dat niet, jij gaf advies, bij jou mocht ze gewoon haar proef uitrijden zonder punten toen haar 4 jarige uit de ring schoot, jij gaf ook aan als een paard niet zuiver stond, stoppen, ouders erop wijzen dat trainen met sporen thuis voor een luie pony een optie is, zeker voor een 6 jarige met potentie op een super pony, maar te weinig voorwaarts, etc

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 03:19

Ik zou op zon locatie niet eens meer willen starten, als het secretariaat zo onkundig emailt.

Volgende x, 2 wp waardige proeven gereden, en weer word er 2 maal onder de 180 pt geregistreerd.

Ik zou klacht indienen, bij knhs, over de punten die afwijken met jou protocol , dan kunnen zij bekijken hoe t secretariaat alles geregeld heeft, en of de punten voldoen aan formulier wat foor jury ondertekent is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 06:56

parelxx schreef:
Als ik het zo lees zijn in de eerste proef door jullie 186 & 184 gereden en in de tweede proef 172 & 166.
Aangezien je twee verschillende proeven rijdt, heb je van elke proef een protocol dus moet je 1 winst hebben.
Je kan aantonen dat je recht hebt op die ene winstpunt, maar dan moet je jezelf alleen afvragen of die ene winstpunt al het werk en eventuele slechte naam bij KNHS/vereniging/jury wil.

Hoezo een slechte naam bij de KNHS? TS heeft toch niks verkeerd gedaan?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:06

Jennyj01 schreef:
parelxx schreef:

Hoezo een slechte naam bij de KNHS? TS heeft toch niks verkeerd gedaan?

Ik ben het hier helemaal mee eens. Het zou dapper zijn als je het los kunt laten, maar ik zou het zelf niet doen. Zij maken een fout en zij lossen het niet rechtvaardig op. Het zou hen sieren als ze het wel fatsoenlijk oplossen. Wat mij betreft zou je dit echt niet moeten accepteren.