ekeuuhh01 schreef:ik zou zelf aanraden na een tijdje toch echt voor de KNHS te gaan, ik rijd nou al een jaar of 4 FNRS wedstrijden maar vind er niet zo veel spanning meer in zitten. niet dat ik nou standaard eerste word hoor maar gewoon het gevoel ' ik moet presteren' heb ik niet. dan rijd ik nou F9 met geen concurentie in de F9 mijn catogorie zit meestal vanaf de F7 tot F9.. als ik de kans heb stap ik ook over maar ja geen eigenpaardje
Je hebt geen eigen paard nodig om KNHS te starten. Wel een eigenaar die jou een paard uitleent om mee te starten
Er zijn maneges waarbij een selectie van gevorderde leerlingen gewoon met een manegepaard een startkaart mogen nemen en starten met dat manegepaard. Als die wedstrijden op de eigen manege georganiseerd worden zit men ook niet met het risico van vervoer.Ik zelf heb inmiddels met 3 verschillende dieren een startkaart gehad en mijzelf geklasseerd (1 van de 3 is nu actief) en geen van die dieren was van mijzelf. 1 pony liep ook in manegelesjes mee van de kleinschalige "rijschool" van de eigenaresse. Er zijn heeeeeeel veel mensen die paarden of pony's van anderen uitbrengen in de sport.