Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anne_GTI schreef:Dit klinkt als dressuur...gewoon gaan crossen, dat is pas gezellig
Of een knalgele poncho aantrekken... dan komt er geen paard bij je in de buurt en is het probleem ook opgelost
Silly1972 schreef:Maar waarom mensen niet geloven omdat jij hetzelf nooit mee hebt gemaakt?
Alsof iedereen maar gewoon liegt omdat jij het toevallig persoonlijk niet kent.
mylittlejoy schreef:Silly1972 schreef:Maar waarom mensen niet geloven omdat jij hetzelf nooit mee hebt gemaakt?
Alsof iedereen maar gewoon liegt omdat jij het toevallig persoonlijk niet kent.
Je mist hier een belangrijke nuance tussen moeite hebben met serieus nemen en zeggen dat iedereen maar liegt. Ik kan het me niet voorstellen, omdat ik in 20 jaar wedstrijden nog nooit iets heb meegemaakt (of überhaupt mensen ken die iets dergelijks hebben meegemaakt). Toch als je bokt moet geloven heeft 9 van de 10 jury's iets tegen Friezen/Haflingers/vul wat in, zijn de dressuurruiters omhoog gevallen tutjes die alleen maar geven om de kleur van hun setje en zijn wedstrijden alleen maar haat en nijd. Misschien zit ik even aan m'n tax wat dat soort topics betreft en dacht ik daarom bij deze, nú ga ik reageren.
Anoeska schreef:Ik denk dat deze ruiter een net zo lelijk verhaal over jouw kan vertellen, als jij nu over haar doet. Ze moest voor een behoorlijk ingewikkelde proef losrijden, en elke keer kwam ze een 'beginner' tegen die haar in de weg reed. En ook nog met opzet haar klem reed.
Kan best dat de Z ruiter zich niet zo fijn gedragen heeft, maar ook niet bepaald netjes van jou om je paard ineens stil te zetten. Zeer onsportief om iemand vlak voor haar proef maar even terug te pakken.
Inoterry schreef:Anoeska schreef:Ik denk dat deze ruiter een net zo lelijk verhaal over jouw kan vertellen, als jij nu over haar doet. Ze moest voor een behoorlijk ingewikkelde proef losrijden, en elke keer kwam ze een 'beginner' tegen die haar in de weg reed. En ook nog met opzet haar klem reed.
Kan best dat de Z ruiter zich niet zo fijn gedragen heeft, maar ook niet bepaald netjes van jou om je paard ineens stil te zetten. Zeer onsportief om iemand vlak voor haar proef maar even terug te pakken.
Dus omdat zij Z rijd en voor een ingewikkelde proef moet losrijden mag ze de bak claimen??? Afgelopen weekend heb ik als B ruitertje tussen de Z ruiters los moeten rijden en dat ging gewoon hoor. Ook voor de vele Z ruiters was het prima mogelijk om zich aan de rijbaanregels te houden, zoals het hoort.
) en heb gewoon plezier in het rijden, in plaats van op andere te letten. Silly1972 schreef:Ooh ikzelf doe dat ook wel hoor, ik ga ook zeer vaak mee naar wedstrijden als groom, zowel van dressuur springen als eventing, maar ik merk helaas wel heel veel verschil.
Gelukkig niet bij elke wedstrijd, maar het is gewoon jammer
.
Silly1972 schreef:Wow Ayasha, Jij bent wel graag van het veroordelen van mensen he!
Zou bijna zeggen dat je het nooit hebt meegemaakt, omdat jij misschien een van dat soort personen bent.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Ik doelde nl niet alleen op die 2 mensen hier in het topic, maar wat ik in het algemeen om mij heen hoor.
Heb ook nog nooit op iemand gescholden. Woorden eigenlijk ook niet. Rijdt er iemand voor me in dan negeer ik dat veelal hoogstens als het 20xw po tien minuten is bij wijze van spreken dat ik even vraag van "wil je iets meer afstand houden?" maar meer ook niet. Enige keer dat ik "woorden" gehad heb was toen ik zoals ik hierboven al beschreef, kalm zei dat wat ze deed niet ging helpen om hem te kalmeren want ze stond een jong paard onder de buik te schoppen. Zonder reden drie keer trappen en dan verbaast zijn (en elke keer nog een schop geven) als ie niet stilstaat wanneer je dan je voet in de beugel wil zetten vind ik onder mishandeling vallen en dat laat ik dan inderdaad niet zomaar doorgaan maar zelfs toen was ik kalm en beleefd. Ben ook altijd de 1e om iemand met problemen met zijn of haar paard even moed in te spreken/te helpen.
Ayasha schreef:Alarm: Ik heb het niet enkel over de TS maar over alle "sterke verhalen" in dit topic.![]()
Dus of de mensen hier hebben allemaal héél veel pech of er speelt toch nog wat anders mee.
Zo snel er 2 mensen met een ervaring zijn, zijn het "meerdere" maar de mensen die reageren in dit topic zijn toch flink minderheid tov de rest van bokt. Dus óf jullie hebben allemaal enorm pech, óf jullie rijden toevallig allemaal in een rot-omgeving... óf .... Nee die optie mag ik niet opperen. Houd het op die eerste drie.
En ja, dan ga ik er een beetje de draak mee steken. Net zoals het feit dat ik het nooit meemaak inderdaad kan zijn omdat ik zo'n gigantisch kreng ben dat ze het niet durven.