Vooraf betalen, hoe zit het met een afgelaste wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:56

KimD schreef:
Ik doe niet aan dressuurwedstrijden, maar met honden. Als wij een wedstrijd organiseren dan is het ook vooraf inschrijven, als de deelnemer zich afmeld om wat voor reden dan ook krijgen ze geen inschrijfgeld terug. Moeten wij als organisatie aftasten dan hebben de deelnemers een gedeelte van hun geld terug op hun rekening binnen vijf werkdagen.

Hier kan ik mij helemaal in vinden.
Wedstrijden worden immers wel georganiseerd, daar zijn kosten mee gemoeid die al gemaakt zijn.
Soms kan om bepaalde redenen een wedstrijd niet doorgaan een gedeeltelijke restitutie is dan vrij gebruikelijk in alle takken van sport.

vooruitbetaling is ook bijna in iedere sport normaal, vind het juist apart dat het bij paardrijden niet hoeft.

Bij zwemmen kregen we vroeger volle restitutie, maar dat gingen ook om kleine bedragen.
volleybal betaalde je het hele seizoen vooruit, als er wedstrijden tussenuit vielen, dan kreeg je geen restitutie.
Bij wandelensport is het afhankelijk welke tocht, de ene hoef je pas ter plekke te betalen, de andere waar organisatorisch veel geregeld moet worden, vooraf.. bij de ene krijg je volle restitutie, bij de andere een deel.. Bij de Nijmeegse in 2006 waar na 1 dag gecancelled werd, ook geen restitutie.. niet van de wandeltocht en niet van je overnachtingsplekken.. Dat was even duur cancellen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:10

Sammie schreef:
quote="FriesWytske"]
Sammie schreef:
Maarrem..? Misschien gek hoor :') Mensen betalen toch op de dag zélf bij het aanmelden bij het secretariaat. Hoe kan iemand dan starten zonder betaald te hebben?

Dat is denk ik heel gemakkelijk. Gewoon niet langs het secretariaat gaan. :+

Hmm ja.. Dan ben ik te eerlijk :') Bij grote wedstrijden zou dit wellicht idd wel werken. :=[/quote]

Ik ook. Ik betaal ook altijd netjes.

ponyparadijs

Re: Vooraf betalen, hoe zit het met een afgelaste wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:03

Gelukkig heb ik nooit mensen die starten en niet betalen
Wel mensen die te laat afmelden en dan hopen dat we het 'vergeten' als ze maar lang genoeg wachten
Meest irritante is dan de tijd die je er in moet steken.
Tenslotte zijn wij ook allemaal vrijwilliger

Overigens wordt bij ons pas betaald op de dag zelf
Op moment dat de wedstrijd wordt afgelast hoeft er niet betaald te worden
En als er eens iemand al betaald heeft (afmelders zijn dat dan) dan wordt het terug gestort

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:23

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:20

danzzz schreef:
Sammie schreef:
Dames... aflassen doe je niet met of op een wedstrijd.. Tenzij je aan een wedstrijd lassen meedoet :+ Maar als dat niet doorgaat spreek je nog steeds van afgelasting!

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/a ... n-aflasten

je snapt niet wat ze bedoeld?

even het woordenboek erbij pakken en dan snap je het wel ;)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:58

Als jij nou even goed leest, dan snap jij het ook ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:21

Snap jij het? :+

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:44

Dieselpaard schreef:
Persoonlijk vind ik geld overmaken veel prettiger. Ik ben zo'n iemand die nooit losgeld op zak heeft en voor zo'n wedstrijd dus altijd geld op moet nemen. Natuurlijk vergeet ik dat wel eens of komt er alleen maar €50 uit de automaat.
En controleren of het geld is teruggestort is toch maar een kleine moeite? Ik controleer dagelijks m'n bankrekening...lang leve het technologische tijdperk ;)

Kleingeld :+ Of is je paard ontvoerd? _O-

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:15

LesleyxLinn schreef:
Dieselpaard schreef:
Persoonlijk vind ik geld overmaken veel prettiger. Ik ben zo'n iemand die nooit losgeld op zak heeft en voor zo'n wedstrijd dus altijd geld op moet nemen. Natuurlijk vergeet ik dat wel eens of komt er alleen maar €50 uit de automaat.
En controleren of het geld is teruggestort is toch maar een kleine moeite? Ik controleer dagelijks m'n bankrekening...lang leve het technologische tijdperk ;)

Kleingeld :+ Of is je paard ontvoerd? _O-

_O- _O- _O- veeg me op! Ik had t echt niet door! _O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:18

Moderatoropmerking:
Graag de taalkundige discussies even laten voor wat het is en ontopic reageren met respect voor afwijkende meningen. Merci.