Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Change3x schreef:Omdat het wel zo netjes is dat je het van te voren even meldt dat je hem aan gaat pakken zodat de jury niet verbaasd hoeft te kijken als je hem een paar keer een ontzettende tik geeft.
Gillbo schreef:Change3x schreef:Omdat het wel zo netjes is dat je het van te voren even meldt dat je hem aan gaat pakken zodat de jury niet verbaasd hoeft te kijken als je hem een paar keer een ontzettende tik geeft.
Als je de jury moet waarschuwen voor een ingreep die je vooraf al zo geplant hebt ben je sowieso al fout bezig.
Punz schreef:Ik geloof dus niet in luie pony's.
Ik geloof ook niet in opzettelijk minder werken in de ring..
Wél in niet goed gereden pony's, of ponys die in de ring nét even wat vaster gehouden worden, óf die in de ring op een specifiek punt iets moeten laten zien ( in plaats van op het moment dat het 'goed' voelt) en daar rijtechnisch nog niet helemaal aan toe is, zodat je eigenlijk in de ring pas merkt wat je thuis niet goed voor elkaar hebt ( omdat je in de ring minder kunt vermijden /verbloemen)
Mijn tip:
- Laat je zelf filmen, kijk naar wat er gebeurd en wees kritisch op jezelf..
- Laat je paard eens door een echt goede andere ruiter rijden, of eens uitbrengen.. en kijk dan wat er gebeurd ( want ook zo kun je zien waar jij wat te leren hebt)
En nee, ik ben niet tégen het geven van een tik oid, zeker niet.. maar een tik alleen gaat de oplossing niet zijn... Als dit gebeurd zit er toch iets mis in je rijden, en aan jou de taak om uit te zoeken wat dat is, zodat je aan een oplossing kunt gaan werken.