Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
oji schreef:@nimber, ik begrijp hieruit dat jij jury bent. Ik ben wel nieuwsgierig naar de visie van een jury op dit punt. Mag ik vragen waarom jij standaard een 8 geeft? Ik (als ruiter) vind eigenlijk dat het punt voor verzorging, (extreme gevallen daargelaten) niet het verschil mag maken tussen wel of niet winst. Dus als bij een randje-kantje proef, een 8 voor verzorging ervoor zorgt dat de ruiter winst rijdt, dit eigenlijk onterecht is. Voor mij zou een standaard 6 daarom veel logischer overkomen. Heb je op je rijden winst, dan wordt dat niet verpest door de verzorging, heb je op je rijden net niet voldoende, wordt dat niet gecompenseerd door verzorging. En met extremen bedoel ik dan, als een paard (of ruiter) moddervet is, of echt slechte conditie, dan zou er voor mij, ook al is ie spierwit en staan ze nog zo strak in de knotjes, een onvoldoende gegeven mogen worden.
Maar dat is mijn visie als ruiter. Ik weet niet wat jullie als jury hierover als instructie meegekregen hebben.
Doubtless schreef:Daarbij lijkt het mij wel interessant als jury's wat extremer gaan punten. Liever een 9 voor de verzorging en twee 3-en voor bijv de galop. Dat laat tenminste duidelijk zien wat goed & wat slecht gaat.
Daarom ben ik ook blij dat het er alleen in de B nog in zit.