101 excuses waarom de punten tegenvielen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:56

Dat mensen een verjaardag tijdens jou proef gingen vieren tijdens jou proef in de kantine boven je waardoor er gestamp en gezang en gegil kwam en je paard zijn volte ineens wat minder rond werd :') en dan zelf niet weten waarom paardlief schrok, maar achteraf moeten horen van je moeder in de kantine.

Overigens vind ik het topic wel grappig, veel redenen zijn echt redenen waardoor dingen misgaan, maar ik denk dat als paard en ruiter gewoon voldoende gefocust zijn op elkaar dat veel redenen niks hoeven te betekenen. Daarbij ligt schuld 99% bij de ruiter mag de proef slecht gaan. Overigens heb ik nooit ergens het paard de schuld van gegeven. Begin altijd met ik. Bijvoorbeeld 'ik was zo gespannen, zetten mijn schouders vast en daarom wou paardlief niet zakken vanuit de schoft'

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 10:05

Er staan er een aantal tussen die ik zelf weleens als excuus heb gebruikt. Het leek me gewoon grappig om ze allemaal eens op een rijtje te zien.
Die zwaan in de sloot zorgde voor spanning bij alle onderdelen op de korte zijde. Bleef er nog genoeg ring en onderdelen over om gewoon een winstpunt te rijden.

Ibbel

Re: 101 excuses waarom de punten tegenvielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:19

En het leukste is als je bedenkt waar de dressuurproef vandaan komt: testen of het legerpaard voldoende gehoorzaam is om het slagveld op te gaan. Daar gebeurt wel wat meer dan een zwaan in de sloot of een waaiend grassprietje.
De conclusie is dan ook dat het gemiddelde dressuurpaard allang niet meer als cavaleriepaard in te zetten is :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:29

"De ring lag naast een tuin met een volière vol gillende papegaaien".

Maar gelukkig genoeg goede punten over om een winstpunt te rijden. Wel nooit zoveel puntenverschil gehad in 2 proeven :+

Leuk topic overigens.

@ibbel. Je kon wel eens gelijk hebben met je conclusie :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:14

Iemand zei hier ook dat je ook juist vaak teveel punten krijgt. Zeker waar. Ik geloof ook echt dat je aan het eind van het jaar gewoon hebt gekregen wat je hebt verdiend. Met af en toe pech maar ook af en toe mazzeltje waardoor het uiteindelijk wel gelijk trekt.
Al is het wel ontzettend l.ullig als je die pech net op een kampioenschap of andere belangrijke wedstrijd hebt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:27

Ibbel schreef:
En het leukste is als je bedenkt waar de dressuurproef vandaan komt: testen of het legerpaard voldoende gehoorzaam is om het slagveld op te gaan. Daar gebeurt wel wat meer dan een zwaan in de sloot of een waaiend grassprietje.
De conclusie is dan ook dat het gemiddelde dressuurpaard allang niet meer als cavaleriepaard in te zetten is :D

Daar worden ze dan ook niet meer op gefokt. :+ denk dat het vroegere cavalerie paard niet zo heet in de kop was als ons huidige sportpaard. Hoewel ik ook nog eentje op weide heb staan waar je een bom langs kan af steken. Hij zou 't alleen minder goed doen met de soldaten. :')

Hier is een standaard excuus als het mis gaat (al lachend overigens want uiteindelijk maakt hij gewoon gebruik van de mogelijkheden die ik 'm geef en dan kan ik echt niet kwaad op hem worden, eerder op mezelf.) "het ging op z'n Sam's" :+ Of een gelijkaardige variant; "SuperSam heeft een dagje verlof, vandaag moeten we het met Sam de verschrikkelijke doen. :j" :')
En dan weet iedereen die dat antwoord weet wat er ongeveer mis gegaan is in de proef. :') Da's nog het leukste.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:38

Oorzaken van spanning zijn vaak gewoon feiten en gelukkig geen slechte smoesjes...

Maar de slechte smoesjes zijn geweldig! _/-\o_
Die van Vibabu bijvoorbeeld... Waaauw... Dat zulke mensen bestaan... :') Daar hoor ik er graag meer van! :D :D

De mijne heeft ook wel eens last van spanning gehad (voornamelijk binnen), dan heb ik maar gewoon te dealen met de punten. Thuis gewoon harder werken om het beter te krijgen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:11

Dorine92 schreef:
Iemand zei hier ook dat je ook juist vaak teveel punten krijgt. Zeker waar. Ik geloof ook echt dat je aan het eind van het jaar gewoon hebt gekregen wat je hebt verdiend. Met af en toe pech maar ook af en toe mazzeltje waardoor het uiteindelijk wel gelijk trekt.
Al is het wel ontzettend l.ullig als je die pech net op een kampioenschap of andere belangrijke wedstrijd hebt

Dit had ik dus -O- Alle selectie wedstrijden prima gescoord met als hoogte punt 219 en toen vervolgens gemiddeld 186 op de kampioenschappen...

Al waren er wel een paar schapen aan de overkant die constant geluid maakte. ;) :') :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:14

weet niet of hij al genoemd is:
-mijn paard was zo perfect dat de jury jaloers was en me expres lage punten gaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:16

moet je op een western wedstrijd gaan kijken ..daar word gegild en gejoeld en herrie gemaakt en kraampjes en spandoeken en luidsprekers etc :D hele andere sfeer altijd vind ik. (en mijn paard schrok van een dichtslaande deur ipv van alle bovengeschreven dingen :') )

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:21

Qua wind en buitenrijden snap ik het soms wel.

Als het hier heel hard waait, hoef ik niet op te stappen.
Dus zou ik starten, en ineens de wind hier de kop op steken zoals gister ochtend ineens gebeurde. Dan heb ik toch een probleempje.

En waarom ik niet hoef op te stappen.
Nou, ondanks dat het leven soms tegen valt, ben ik nog niet van plan om rare dingen te doen.
Met het ene paard kan ik prima rijden. Maar de andere waagt zich (tot nu toe) nog niemand aan!

Ook lezen tegen de wind in, is écht niet grappig!
Je zou dan bijna tijdens de proef op je paard gaan zitten roepen "Ehh?? Zeggie??"

Een briesje, ok. Maar écht hard vliegerweer... nohhh neuhh, mij niet gezien

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:26

Dan ga je aan de andere kant van de ring staan :D

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:28

Dat is nou het verschil vroeger moest de oorlog ook wel doorgaan als het waaide of als er een zwaan in de sloot zat. :D

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:29

Rare mensen die in de zomer vuurwerk afstaken net tijdens mijn proef.
True story, wat een ramp was dat :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:33

Je moet opschieten want de ambulance kan zo komen. Geeft niet echt een gerust gevoel. Persoon lag ook strak naast de ring en moest echt starten. 0,0 begrip van de jury. Dan hou je toch de ring vrij.

O en zonder punten kan ook. Tegen paard zeggen: hou er mee op en de voorlezer denkt dat je het tegen hem hebt. Boekje dicht en weg was de voorlezer. Telt die ook Anne?
Laatst bijgewerkt door Lithya op 17-04-16 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:34

hahahahaha....!!! Geweldig!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:38

Haha die voorlezer! :D

"Er stak eerst een kameel en toen een clubje varkens over".
- Ja hoor.... :+ zei mijn vriend.

Maar... het was echt waar! Reed vroegah keertje in Tolbert en daar gebeurde dat gewoon onder je neus ;(

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:42

Nog een reden waarom ik nog lang niet start.

Inderdaad bij een vogel, met name kraaien, die langs de bak landen.
Ben je lekker bezig, sjaalaalaalaa, en ineens... boem. Vier benen niet de lucht in, maar de grond in. En vervolgens als een hertje op springen.

In ademen, uit ademen, en weer verder.

Maar als je dat op wedstrijd doet, is dat natuurlijk niet erg praktisch.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:55

vibabu schreef:
De jury houdt niet van mijn type paard
Mijn paard is zo mooi dus als ik een foutje maak word dat extra afgestraft
Mijn paard kan zo mooi lopen dat de verwachtingen heel hoog gespannen zijn

Ik heb serieus een keer op mijn protocol als opmerking gekregen bij mijn middendraf, dit paard kan meer. T was in de B en daar worden enkele passen gevraagd, niet of je paard met z'n hoeven z'n neusgaten wil uitpeuteren

Verder zijn mijn smoesjes toch vooral aan mezelf te danken door mijn eigen spanning en zenuwen waardoor ik toch ietsiepietsie anders reageer en hulpen geef als wanneer ik gewoon aan t rijden ben :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:11

Telt een spontaan mega hengstige merrie op haar eerste buiten concours ook mee? :') na het aanmelden bij de juryauto draaiden we om en ze gaat staan en piest bijna over de auto heen jury lag helemaal dubbel (en die in de auto's ernaast ook) Tijdens de proef werdt t niet veel beter maar goed iedereen kon er om lachen. Jury was zo blij dat ik eerlijk bleef en niet haar door de baan schopte dat ik alsnog een winstpunt had al hield het niet over.

Gelukkig was het een eenmalige actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:18

- Ik kon m'n voorlezer niet horen door alle vogels...
...Helaas was dit geen excuus, hoe harder zij begon te praten hoe harder die volgens begonnen te fluiten... En daarbij, ben ik als de dood voor vogels :')

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:26

Ibbel schreef:

Ironisch, inderdaad...
Heethoofd, of niet, werk aan de winkel zou ik zeggen, als ze zo weinig gewend zijn.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:27

Dat is best grappig janouk, hopelijk kon je er om lachen :)

Ik vind het altijd jammer als mensen niet kunnen lachen om hun fouten in de proef. Als je met een zuur gezicht naar huis gaat, heb je dan nog wel plezier in je sport? Uiteindelijk doe je het toch voor jezelf, en het is toch veel fijner als je het leuk houdt :o

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:29

Eline91 schreef:
Dat is best grappig janouk, hopelijk kon je er om lachen :)

Ik vind het altijd jammer als mensen niet kunnen lachen om hun fouten in de proef. Als je met een zuur gezicht naar huis gaat, heb je dan nog wel plezier in je sport? Uiteindelijk doe je het toch voor jezelf, en het is toch veel fijner als je het leuk houdt :o

Volkomen mee eens!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:34

Anne_GTI schreef:
Ik heb er al een heleboel voorbij horen komen maar het leek me leuk om ze allemaal eens op een rijtje te zetten.

- paard wilde niet tegen de regen in lopen
- er vloog een vogel in de bak
- er zat een zwaan in de sloot naast de baan
- er liepen schapen/koeien/ganzen/kangaroes achter de ring

Dit hoeven niet eens smoezen te zijn, als jij net in een slagregen moet starten, dan loopt je paard echt niet recht.
En een vogel die tegen de hals van je paard opbotst (eend) betekent echt wel dat het paard reageert, LOL
De opvliegende zwaan kan ook een parelhoender zijn die ineens opvliegt.
De loslopende koeien kan een kudde shetlandpony's in het weiland ernaast zijn die besluiten met z'n allen te gaan racen.
Dus je moet wel goed kijken of het een smoes is of toch echt werkelijkheid.
Een jury die tegen de schrijver zegt: daar heb je haar weer met het lelijke paard is ook al voorgekomen en dan kun je nog zo goed rijden, winst haal je toch niet.
}:0

Maar ik heb ook een keer een springpaard gereden die na het groeten op X bedacht dat ie direct rechtuit moest om bij C de ring uit te springen. Die heb ik omgedraaid, ring weer ingereden en toen mocht ik van de jury doorrijden, die vond dat zo grappig. Winst hadden we overigens niet, maar beter dan uitgesloten wat het officieel had moeten zijn. Ik ben verder zelf na het einde van de proef de ring wel eens uitgesprongen omdat men vergeten was de ring te openen. En zo ben ik ook wel eens binnengesprongen.