Felicxa schreef:Een half uur is op zich niet veel maar ik ben erg afhankelijk van mijn ouders omdat ik zelf niet in het bezit ben van een rijbewijs.
Mijn instructeur heeft ook gezicht dat je pas echt leert mennen op het moment dat je zelf meters gaat maken. Maar het is voor mij wel dé manier om de basis redelijk onder de knie te krijgen (maar denk ook aan verkeersregels, dat vind ik ook gewoon belangrijk om goed van op de hoogte te zijn). En ik ga naast de cursus ook gewoon dus met die pony op stap.
Maar wat je zegt, het is inderdaad een stuk moeilijker. Maar zou het ook gewoon al leuk vinden om mee te gaan als groom op wedstrijd.
Ik ga ook veel mee als groom, maar het zelf rijden is wel anders.
Ik heb ruim 5 jaar zelfstandig les gehad, dus ik reed zelf met een paard waarmee ik dressuurlessen had en in het verkeer heb deelgenomen. Derhalve vind ik een menbewijs niet meer nodig 
Je instructeur heeft dus gelijk!!
Ik heb wel een (BE) rijbewijs en een auto, maar een auto die in staat is om een trailer met koetsenframe te trekken dan weer niet. Ik heb ook een man die met elke vrachtwagencombinatie die er is mag rijden, maar geen vrachtwagen
dus dat maakt het wel wat lastig.
Als er nog iemand is die een pony wil laten uitbrengen in Groningen/Noord Nederland hou ik me aanbevolen