Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sure_lee schreef:Brainless schreef:
In Nederland heb je niet altijd je E nodig als je een trailer rijdt.
Ik zit met mijn maximale massa (auto+trailer) op 3475.
Mijn vorige trailer mocht meer laden en die heb ik terug laten zetten tot het maximale wat ik zonder E mocht trekken.
Ik zie je het in meerdere topics hebben over de maximale massa en terug laten keuren. Maar dat is oude wetgeving. Beetje verwarrend als je het hier steeds over hebt.
Met B mag je 3500 kg trekken. Punt. En het gaat om wat je op dat moment daadwerkelijk trekt. Als ik een trailer zou hebben die 2000 kg mag laden en ik zet er een mini pony van 50 kg in dan telt gewicht van de trailer + die van de pony. Als dat onder de 3500 kg blijft prima!
Ik heb overigens wel mijn E maar dat is gewoon handig zodat ik niet hoef uit te rekenen of ik wel onder de 3500 blijf en alleen maar hoef te kijken op kenteken of de auto het mag trekken.
Sure_lee schreef:Sorry sorry sorry.... ik heb gewoon teveel uitleggen door elkaar gehaald.![]()
C_arola @ [TAO] FAQ TAO
laten we deze uitleg gebruiken. Hier staat alles in jip en janneke taal omschreven
Hier in België je rijbewijs halen is niet simpel. Je moet inderdaad geluk hebben met degene die je bij je hebt, en daarnaast kosten lessen stukken van mensen. Mijn ouders hebben geen zin het mij te leren, want ze hebben schrik dat ze dat niet juist gaan uitleggen of (in mijn mama's geval) dat ze mij overhoop gilt omdat ze bang is dat ik tegen alles ga rijden. Mijn pa heeft daar het geduld niet voor, zegt hij zelf. Ik ga gewoon een klein beetje blijven pushen, maar ja. De hoop!
En jazeker, genoeg rijscholen hier. Jammer genoeg ben je snel meer dan 1000 euro kwijt aan de lessen... en dan denk je dat paardrijles duur is.