Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Varekaj schreef:Ik heb onlangs voor het eerst lrv gestart en had iets van een 164, kwam uit op zo'n 63% omgerekend. Ik was 7e en de eerste 5 reden prijs. Dus best dubbel: bij VLP had ik een winstpunt gereden, bij LRV niet want ik zat niet bij de prijzen... (en ik kon ook niks met het protocol, punten lagen echt mijlenver uiteen).
Evelijn schreef:AaronYve schreef:Mee eens, ook het (minder) halstrekken vind ik niet dat aangepast moet worden.
ehh... minder... er gaat juist in meer klasses halsstrekken gevraagd worden... en uberstreichen gaat er ook komen...
misschien ipv alle negatieve dingen te benadrukken eens naar de positieve dingen kijken.
Er wordt in alle proeven nog minstens 1x halt gehouden (en in vele zelfs 2x) en daarnaast wordt halsstrekken dus in meer klasses gevraagd.... ik vind dat een goede verandering.
Damelza schreef:Varekaj schreef:Ik heb onlangs voor het eerst lrv gestart en had iets van een 164, kwam uit op zo'n 63% omgerekend. Ik was 7e en de eerste 5 reden prijs. Dus best dubbel: bij VLP had ik een winstpunt gereden, bij LRV niet want ik zat niet bij de prijzen... (en ik kon ook niks met het protocol, punten lagen echt mijlenver uiteen).
En hoe rij je dan verlies? Had daar ook toen iets over gelezen maar weet niet meer precies hoe dat zat
fleurtjeuh schreef:Persoonlijk zou ik alleen de eerste keer halthouden in de B en L eruit halen.
Vanaf de M 2x halthouden.
Volgens mij( meen ik mij te herinneren) hebben ze het halthouden er in eerste instantie uit gehaald voor de jonge paarden die zoveel spanning opbouwden al aan het begin van de proef.
Ik vind dat je dit vanaf de M wel onder controle moet hebben. Lukt het niet, dan moet je je paard beter trainen en beter voorbereiden.

Janine1990 schreef:Dorine92 schreef:Enige aanpassing waar ik blij mee ben is het halsstrekken, de rest vind ik belachelijk en een verloedering van de sport. Momenteel is de Z voor veel mensen nog "die magische grens". Straks niet meer ben ik bang
Mwaaah... dat valt tegen hoor... Dat is allang geen magische grens meer... Genoeg mensen die daar rond lopen te hobbelen in plaats van rijden.
Dat is om de zelfhouding vh paard te "testen". (dus dat je hem niet "in de krul" houdt met je handen).
.
Je "verbreekt" in feite maar een paar seconden de verbinding en dan pak je hem al weer op.
Ayasha schreef:Grappig, ik heb dat dus juist andersom vaak.
Dat ik een B proef zie met de punten er bij en denk "jeetje... Die zou hier verlies rijden met wat pech".
LRV en VLP is absoluut een zeer groot verschil.
Het verschil tussen de provincies in de VLP is zelfs al erg groot. Dat zie je ook bij de interprovinciales.. 1e en 2e plek wordt vrijwel altijd verdeeld tussen VOR (antwerpen) en KR (Limburg) iig de jaren dat ik het gevolgd heb (sinds 2004)
LRV ruiters die KR gaan starten (Limburg) komen vaak niet eens aan een WP (let wel, er zijn een aantal uitzonderingen maar die zijn zeker niet de regel voor zover ik tot op heden gezien heb.).![]()
Dus provincie maakt ook nog eens een groot verschil.
Ik had mezelf graag beschikbaar gesteld. 

Die kan de ene keer 70+ lopen en de andere keer de 60 niet eens halen.
Hangt maar net van z'n humeur af. Sizzle schreef:Ayasha, het kan altijd duurder.
Ik betaal zo'n 40 euro per proefje tot het L (nederlands M) en dan wordt het vaak richting de 50-60 euro per proefje.
Dan nog 150 per jaar voor startkaart en iets van 40 per paard voor het sportregister (eerste registratie is rond de 130).
En registreren is eenmalig 75 euro als ik het goed begrepen heb hoewel ik ook een prijs zag van 100 euro. 
(of pas de M Weet het niet zeker meer)
Ik ben nl niet van plan om een heel jaar in Nederland te starten. Ik ben uberhaupt niet van plan echt te starten komend jaar. Ayasha schreef:Wij betalen momenteel 80 euro voor een licentie en 10 euro per proef.En registreren is eenmalig 75 euro als ik het goed begrepen heb hoewel ik ook een prijs zag van 100 euro.
L en M proeven zijn 12 euro meen ik.(of pas de M Weet het niet zeker meer)
However; het is me te duur enkel en alleen om eens twee proeven te rijden zegmaar.Ik ben nl niet van plan om een heel jaar in Nederland te starten. Ik ben uberhaupt niet van plan echt te starten komend jaar.