Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Janine1990 schreef:Helder Inge! Dus ook de B moet weer over AC? En L1 dus.
Janine1990 schreef:Free, moet je het de paarden dan aan doen? Ik begrijp je helemaal en ik kan me helemaal vinden in je gedachte over de verlaging van het niveau! Ik vind daarom ook dat ze het dierenwelzijn moeten doortrekken naar de beoordeling. Dus in de Z nog aan het stuiteren en verkrampt zitten? Prima, maar dat is bij elk onderdeel een halve punt er af wanneer duidelijk is dat de ruiter het paard belemmert in de beweging.
Free2 schreef:Janine1990 schreef:Free, moet je het de paarden dan aan doen? Ik begrijp je helemaal en ik kan me helemaal vinden in je gedachte over de verlaging van het niveau! Ik vind daarom ook dat ze het dierenwelzijn moeten doortrekken naar de beoordeling. Dus in de Z nog aan het stuiteren en verkrampt zitten? Prima, maar dat is bij elk onderdeel een halve punt er af wanneer duidelijk is dat de ruiter het paard belemmert in de beweging.
Hier ben ik het dan ook volledig mee eens. Ik vind zeker dat het paardenwelzijn voorop moet staan en daarom is het ook terecht dat er hard afgestraft wordt als men er als een zak aardappelen op zit. Wat ze nu echter doen is het probleem opschuiven in plaats van verhelpen. De "slechte" ruiters hobbelen nu makkelijk het L2 door omdat ze alles lichtrijden, en komen dan in een keer in het M1 aan waar dat niet meer mag. Dan moeten ze én toch nog doorzitten én moeilijkere oefeningen doen waardoor de proef sneller in de mist gaat. Dan kun je beter het doorzitten oefenen icm L2 oefeningen dan met M1 oefeningen.
Evelijn schreef:... denk dat als die mensen eindelijk bij de M1 zijn beland ze of beter hebben leren rijden of het hele wedstrijdrijden al hebben opgegeven.... het is namelijk zeker niet dat ze nu opeens helemaal geen problemen hebben omdat ze de keuze hebben om licht te rijden... het niet netjes kunnen doorzitten is een uiting van iets veel groter.. (en ja dat zou mooi zijn als iedereen dat voor de B al helemaal onder de knie heeft... maar B is beginner) Het rijden van een proef is ook leerzaam zeker als je anders steeds maar in hetzelfde cirkeltje van vrienden en instructeur bezig bent.
vonneke schreef:adnil35 schreef:Wat ik begrepen heb is het hals strekken niet meer tot kniehoogte, maar tot boeghoogte.
Ik mag hopen tot knie, weinig met halsstrekken te maken tot boeg...
vonneke schreef:Volgens mij klopt niet alles.
Als ik het goed begrepen heb mag je de onderdelen waar normaal doorzitten wordt gevraagd straks ook licht blijven rijden en niet andersom.
Een gehele proef doorzitten gaat niet toegestaan zijn.
Free2 schreef:vonneke schreef:Volgens mij klopt niet alles.
Als ik het goed begrepen heb mag je de onderdelen waar normaal doorzitten wordt gevraagd straks ook licht blijven rijden en niet andersom.
Oh dat zou de situatie veranderen. Maar aangezien er 'B t/m L2 mag men zelf per onderdeel kiezen of je wil lichtrijden of doorzitten' stond, en je in het L2 de gehele proef sowieso al moet doorzitten nu, dacht ik dat dat zou betekenen dat je nu ook voor lichtrijden mag kiezen in het L2.
Free2 schreef:[naam] schreef:Volgens mij klopt niet alles.
Oh dat zou de situatie veranderen. Maar aangezien er 'B t/m L2 mag men zelf per onderdeel kiezen of je wil lichtrijden of doorzitten' stond, en je in het L2 de gehele proef sowieso al moet doorzitten nu, dacht ik dat dat zou betekenen dat je nu ook voor lichtrijden mag kiezen in het L2.
Free2 schreef:Dus in een L2 proef moet je de middendraf lichtrijden maar dingen als binnenkomen, gebroken lijnen, slangenvoltes etc. mag je kiezen of je ze doorzit of niet? Snap ik t zo?
Luz_ElenaE schreef:.
Trouwens uberstreichen in het z2 vind ik wel een mooie oefening. Scheelt weer dat geklungel met 4 teugels op de juiste maat krijgen
listiglistje schreef:Michelle77 schreef:Dat zegt luz juist, dat het geen geklooi is met 4 teugels
oooh las niet goedben bezig met eten maken en bokken
gaat niet samen blijkt wel
met uitgestrekte stap zit ik echt standaard met die dingen in de knoop. Niets irritanters als dat je je stang te kort pakt of de trens te lang. Klapt die van mij meteen met de kin op de borst (gelijk heeft die ook)