Ik geef toe, dit is nog steeds vrij summier.
Wat bedoel je precies met dat je geen theoretisch verhaal wil fleurtjeuh? Helemaal theoretisch is het niet als het gebaseerd is op ervaringen toch? Of ben je echt op zoek naar wetenschappelijk onderzoek?
Maareh, don't shoot the messenger
Ik geef alleen wat meer info omdat mensen niet begrepen waar ts het over had. Ik weet er zelf ook te weinig vanaf om er echt een mening over te hebben. Denk persoonlijk niet dat ze paarden pijn doen.Ik weet wel dat ik er niet meer mee spring, mijn paard gaat altijd ruim zat over de hindernissen (eerst echt veel té ruim) en ik heb wel het idee dat die kappen daar ook nog aan bijdragen.

Maar ik vind er ook wel wat in zitten. Het zijn ook niet de minsten uit de springsport die dit zeggen. En ik ben al meerdere verkoop websites tegengekomen waarbij in de omschrijving van bepaalde kogelbeschermers stond "voor extra springactie, dienen alleen gebruikt te worden door professionals" of iets in die strekking. Dat doet toch denken.
gelukig weet hij wel presies waar hij zijn benen neerzet zodat hij zichzelf niet blessert.
Uitslover? NeeJoh!
Oftewel de meeste BlijeVis met springen.