tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:52

Als ik het goed begrepen heb mag je op de startpas wel én dressuur én springen doen. Ik ben via de FNRS al lid van de KNHS en zou in het "oude" systeem de P&S niet meer hoeven te betalen omdat ik die via de FNRS al ontvang.

Vind persoonlijk 108 euro een hoop geld.

Wat ik wel een fijne vooruitgang vind is dat je zelf kan kiezen wanneer de 12 maanden van de loopduur ingaan.

Amaranth7

Re: startpaskorting voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:57

Zo'n flexibele startpas is leuk als je daar ook gebruik van maakt.

Ik als saaie dressuur muts zie liever een pas voor enkel dressuur voor een betere prijs dan een startpas voor allerlei disciplines waarin ik toch nooit zal starten.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:03

Amaranth7 schreef:

Ik als saaie dressuur muts zie liever een pas voor enkel dressuur voor een betere prijs dan een startpas voor allerlei disciplines waarin ik toch nooit zal starten.

Me 2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:39

Gooiske schreef:
Wat ik er uit begrijp en wat ik dan wel heel gunstig vind is dat een startkaart voortaan gewoon 12 maanden geldig is, en dus niet meer alleen een kalenderjaar.

Dus koop je in bijvoorbeeld augustus een startkaart, dat deze dan ook geldig is tot augustus het jaar daar op, ipv tot januari.

Dat is alleen het eerste jaar toch gunstig, je kunt dan immers bepalen wanneer je begint en er meteen goed gebruik van maken, daarna maakt het niets meer uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:46

Ik zie trouwens dat het voor mij wel goedkoper zou zijn, ik moest voor 2015 42.75 betalen als individueel lid en verplicht abo op de P&S (ben jurylid en niet lid van een vereniging) Nu zou ik maar 20 euro hoeven betalen? De P&S wordt immers nergens genoemd..

Maar ik heb me miv 1/1 afgemeld, omdat ik de hele KNHS een beetje zat ben met zijn monopoliepositie en prijssteigingen..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:54

Amaranth7 schreef:

Hier ook.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:38

Maar als ik het zo zie gaat het registratiebedrag voor nieuwe paarden er ook af? Dat zou wel een behoorlijk stukkie schelen. Dat was ook iets van 25 euro. Registratie voor ruiters zie ik ook niet terug. Maar dat viel dan nog mee.

45 euro voor een maand of 27 euro voor een week is trouwens echt onzinnig.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:45

Die kosten had ik gelukkig toch al niet gehad, ondanks dat volgend jaar mn eerste startpas wordt; ben al lid van de knhs, dus al geregistreerd en paard is in het verleden al officieel gestart, dus ook die is al geregistreerd.

Die kosten voor een maand en een week zijn idd te gek voor woorden ja. Had er dan een pas voor zeg 6 maanden van gemaakt en een tarief voor een kwartaalpas ofzo. Maar een maand of een week en dan al helemaal in combinatie met die prijzen is 8)7

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:58

Ik probeerde een nieuwe startpas aan te vragen, maar dat kan pas na 1 december via mijnknhs. Wilde hem gewoon 1/1/2016 in laten gaan, maar zelfs dat ging dus niet. Mijn huidige startpas is opgezegd per 31/12/2015, dus dacht het mooi tegelijk te kunnen regelen, maar helaas :+

Als ik het zo zie wordt het uiteindelijk wel goedkoper. Nouja, minder duur :D Wel netjes dat je nu voor een 2e, 3e, 4e en 5e startpas minder betaald.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 01:08

Die startpas voor een week of maand is volgens mij alleen interessant voor paarden in de verkoop, nog snel even starten op een wedstrijdje voor de klassering.
Ze hadden daar inderdaad beter een kwartaal of halfjaar pas van kunnen maken. Maar dat is typisch KNHS imo...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 01:14

Paard en Sport is niet meer verplicht, dit word zelf automatisch afgemeld. (Aldus de knhs zojuist tijdens vergadering)
In die 108,- zit 4x per jaar Paard en Sport.

Voor het mennen ben ik er onwijs blij mee. Betaal ruim 300,- alleen al aan startpassen.
Nu dus 108,-

Maar ohz word het wel duur zat idd..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 05:25

Maar als je de P&S niet meer wilt ontvangen, ook die 4x per jaar niet meer, betaal je dan ook minder dan die 108€?

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:37

xxCYNNxx schreef:
SunNDLM schreef:
Jammer dat de P&S verdwijnt maar nog erger dat de prijzen alsnog zo erg stijgen!
Ik start met mijn paard in meerdere disciplines waardoor ik nu ruim 220 euro kwijt ben aan passen! -O-

Maar die startpas van 108 euro is toch voor meerdere disciplines? Althans; ik begrijp dat het een startpas is waarmee je dressuur/springen/eventing en endurance kunt starten. 4 disciplines dus.

Of ik begrijp het verkeerd natuurlijk, dat kan ook nog.

Mis helaas ook in het rijtje wat een startpas kost voor alleen endurance, waar ikzelf voor wil gaan in 2016.

maar een prijsstijging van bijna 30 euro is wel heel erg veel ja.

edit; o zie nu je comment staan in het andere topic (over de menpas). Zat nog te denken toen ik mn comment schreef; tenzij je andere discipline mennen is natuurlijk (maar er niet bij gezet) en nu blijkt het dus idd om mennen te gaan. Negeer mijn bijdrage dus maar :o

edit 2; nu ook de tarieven voor alleen endurance gevonden; gelukkig een stuk goedkoper dan die universele pas. 108 voor waarschijnlijk 5 endurance wedstrijden was wel erg pittig geweest (5 die ik voor nu op de planning heb staan dan)

De tweede discipline is inderdaad mennen en laat die er nou net niet onder vallen :Y)

Het zou fijn zijn als ze het mennen ook betrekken onder de disciplines van de startpas. De regeling wordt nu dat je bij het mennen een onbeperkt aantal paarden mag starten en dus niet per paard een nieuwe startpas (+€100,-) hoeft aan te vragen maar als je zowel ohz als aangespannen rijdt moet je alsnog 2 passen a 100 euro per stuk aanvragen. De regeling van het mennen is dus aantrekkelijk voor mensen die veel verschillende of snel wisselende paarden mee op wedstrijd nemen maar hoeveel mensen zijn dat nou werkelijk...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:44

Bij het mennen schat ik zo in dat het aantal startende combinaties fors zal verminderen.

Menstartpas is 25 euro duurder in 2016. Veel menners reden af en toe en wedstrijdje D/V in de buurt. En dressuur is toch de basis. Als je nu 108 euro moet betalen, zullen veel het er nietvoor over hebben.
De hobbyklasses zullen overvol worden en ik voorspel heel veel wilde wedstrijden. Volgens mij niet echt wenselijk.

Het is alleen voordelig voor de ervaren menners die diverse paarden starten samengesteld. Als je maar 1 paard heb, is het fors duurder om te starten. Niet leuk meer zo.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:54

Dressuur onder het zadel idem... Ik ben er ook nog niet helemaal van overtuigd dat ik goedkoper uit ben...

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:55

25 euro is het inderdaad met enkelspan. Ik betaal met het vierspan ongeveer 55 euro voor een startpas. Voor mij wordt het dus 2x zo duur... Een voordeel voor mij is wel dat ik nu makkelijk eens een combinatie in enkel- of dubbelspan kan starten zonder extra te moeten betalen. Maar aangezien zowel het mennen als ohz duurder is geworden is het geen leuk grapje meer.

De sport wordt op deze manier niet aantrekkelijker en ik ben het inderdaad met jou eens Janouk dat de kans of veel impulsdeelnemers en/of wilde wedstrijden erg groot wordt... Ik ben benieuwd hoeveel het startgeld per wedstrijd omhoog gaat volgend jaar. Dit gaat een duur grapje worden...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:10

Dat komt er bij ons ook nog bij, omdat ik Janouk ook onder het zadel start en die moet ik ook apart betalen.

Gezocht KNHS geldboom :$ :$ :$ :$

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:13

Voor t mennen met een ebkelspan is echt niet grappig zoveel dat de prijs omhoog is gegaan.
Betaald vorige jaar 48 euro, 2016 wordt dat 108 :?
Heel mooi mailtje met de p&s gaat eraf bla bla bla maar die had ik al bij m'n dressuur startkaart. Of als....je met meerdere paarden gaat starten wordt het gunstig.
Tja dat wordt lastig als je maar 1 paard hebt om mee te mennen.

Het is alleen gunstig als je met verschillende paarden in verschillende spannen wilt starten of als er meerdere personen uit 1 gezin starten.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:14

Mijn zoontje, 10, wil vanaf januari ook gaan starten met zijn C pony. Die is 5. Hij is al lid van de plaatselijke rijvereniging dus ook geregistreerd bij het KNHS. Ik begreep dat de pony iig gemeten moet worden maar daar kan ik nergens de kosten van vinden? Ik begrijp eruit dat een startpas voor hem €85,- gaat kosten? Hij gaat iig alleen voor de dressuur

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:14

@Janouk; die boom staat in Ermelo denk ik bij de knhs :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:32

Rivjenn schreef:
Mijn zoontje, 10, wil vanaf januari ook gaan starten met zijn C pony. Die is 5. Hij is al lid van de plaatselijke rijvereniging dus ook geregistreerd bij het KNHS. Ik begreep dat de pony iig gemeten moet worden maar daar kan ik nergens de kosten van vinden? Ik begrijp eruit dat een startpas voor hem €85,- gaat kosten? Hij gaat iig alleen voor de dressuur

Bij ons kwamen ze altijd alle pony's tegelijk op meten, eerst bij de ponycub zelf, later reden ze gewoon de stallen af. Zou het gewoon eens navragen bij de vereniging. Was nooit zo duur.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:40

Nies_ schreef:
Rivjenn schreef:

Bij ons kwamen ze altijd alle pony's tegelijk op meten, eerst bij de ponycub zelf, later reden ze gewoon de stallen af. Zou het gewoon eens navragen bij de vereniging. Was nooit zo duur.

Heb een jaartje terug 8 euro betaald, voor meten aan huis.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:43

Ik ben hier niet blij mee. Vorig jaar betaalde ik:
2 startpassen: 167 euro
0/5 paard en sport: 17

184 euro

Nu
2 startpassen: 200 euro

Leuk rekenvoorbeeld hebben ze gebruikt maar wel een hele positieve.

En waar betaal ik die 200 euro voor? 2 pasjes en de registratie van wp en vp. Als de KNHS dan
de proeven aanpast om de sport meer toegankelijk te maken dan slaan ze nu toch de plank flink mis.....

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:43

MelanieB schreef:
Paard en Sport is niet meer verplicht, dit word zelf automatisch afgemeld. (Aldus de knhs zojuist tijdens vergadering)
In die 108,- zit 4x per jaar Paard en Sport.

Voor het mennen ben ik er onwijs blij mee. Betaal ruim 300,- alleen al aan startpassen.
Nu dus 108,-

Maar ohz word het wel duur zat idd..

Bij mij loopt het abbonement op de P&S via mijn vereniging, zoals bij eerdere mensen gok ik, wordt dit dan automatisch stopgezet bij alle verenigingen? Of moet ik hier nog ergens iets voor aangeven

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:49

Noor17 schreef:
Ik ben hier niet blij mee. Vorig jaar betaalde ik:
2 startpassen: 167 euro
0/5 paard en sport: 17

184 euro

Nu
2 startpassen: 200 euro

Leuk rekenvoorbeeld hebben ze gebruikt maar wel een hele positieve.

En waar betaal ik die 200 euro voor? 2 pasjes en de registratie van wp en vp. Als de KNHS dan
de proeven aanpast om de sport meer toegankelijk te maken dan slaan ze nu toch de plank flink mis.....

Je vergeet het lidmaatschap van de KNHS en bij mij is de paard&sport toch echt iets duurder..