Lotus83 schreef:Duidelijk, jij bent 1 van de redenen dat ik zelf nooit op wedstrijd ga.., omdat het een jurysport is en helaas niet iedereen aan jou verwachtingen kan voldoen...., met dit soort commentaar kan je erg de onzekere mensen tegen het zere been trappen...
Mijn D merrie is niet helemaal top gebouwd, kan ook nog eens behoorlijk haar eigen plan trekken maar we zijn al zoveel verder dan een x aantal jaar geleden, dat ik daarom best B zou kunnen rijden, maar ik doe het niet, vanwege mensen zoals jij.
En daarom gaat morgen mijn verzorgster voor het allereerst met mijn pony op wedstrijd, welliswaar een F-proef, en ik hoop dat ze een mindere zuurpruim treft dan dat jij bent
ps. kreupele/onzuivere paarden horen niet in de ring, dat is jou taak om dan aan de bel te trekken
Zo... uhhm als je de schuld bij de juryleden moet gaan leggen dan zou ik inderdaad zeggen. Vooral thuisblijven!!
Mensen met zo een instelling horen niet eens op wedstrijd. Blijf gewoon thuis en ga daar je paard lekker verder rijden.
Een jury zit er niet om mensen af te branden of om bewust slechte punten te geven. Een jury zit daar om DAT moment te beoordelen en als jij op DAT moment niets goeds neer kunt zetten verdien je ook geen hoge punten. Mensen met een 'minder goed paard' geven altijd de schuld aan de jury en nooit aan hunzelf. Ook een minder goed paard kun je netjes voorstellen, je wint er misschien niet altijd de eerste prijs mee maar winst is zeker mogelijk en dikke vette winst ook. Het enige wat je moet doen is zelf gewoon leren rijden en de schuld altijd bij jezelf neer leggen en nooit bij je paard of bij de jury.
Ik heb tijden met een tinker wedstrijd gereden. Ik heb het nooit erg gevonden dat we niet met hoge punten thuis kwamen. Waarom niet? Omdat ik gewoon reed als ik een krant
lekker thuis blijven doortrainen. Uiteindelijk vond ik zelf het wedstrijd rijden zo leuk dat ik besloten heb een warmbloed te komen. Maar denken mensen dat werkelijk waar dat je dan ineens te punten om de oren vliegen omdat je een goed paard hebt? Ik heb namelijk nog nooit zulke lage punten gereden op wedstrijd als met dit goede paard. En dan kan ik gaan huilen en de jury de schuld geven of denken 'hey! die heeft gelijk. Wat een fijn commentaar we trainen thuis nog even door'. Onderaan het protocol stond namelijk iedere keer 'goed paard! Ruiter moet nog even flink doortrainen en wat meer zelfvertrouwen krijgen. Succes' en dat commentaar, daar hebben we wat mee gedaan want ook dáár voor ga je op wedstrijd. Om er wel wat mee te doen als de jury je lage punten geeft en niet vrolijk door te blijven rijden terwijl iedere jury blijft denken 'oei meiske toch, blijf toch thuis..'. Na een half jaar kei hard aan mezelf werken reden we de eerste wedstrijd direct winst. Tuurlijk nog wat op en aanmerkingen maar we hebben wel wat gedaan met het commentaar destijds en zijn daardoor erg gegroeid en dat zie je terug in de resultaten.
Ik heb ook te vaak geschreven bij een jury om helemaal achter de TS te staan. Je kunt best op wedstrijd gaan om ervaring op te doen en kilometers te maken maar na een aantal keer lage punten en commentaar op het protocol, doe er gewoon wat mee! Train even door en als je na een half jaar of een jaar nog steeds niet verbeterd bent maar je wilt wel graag wedstrijden rijden. Bekijk dan even of je paard wel de potentie heeft om verder te komen en of jij uberhaupt wel de potentie hebt. Vaak zie je namelijk onwijs goede paarden met vreselijke ruiters op de rug
wees gewoon eerlijk en realistisch en ga op wedstrijd om wat met het commentaar van de jury te doen en niet om dat alleen maar af te branden en de schuld te geven aan de jury. Want dan kun je gewoon beter thuisblijven.