Lang haar onder cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:41

louka69 schreef:
Waar haal je zo'n netje? Gewoon in een ruitersportzaak? Of een Hema?

Volgens mij kun je die inderdaad naast bij een ruitersportzaak, ook gewoon bij een drogist of kapperswinkel halen. :)

__elise__

Re: Lang haar onder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:44

Hier ook lang haar. Ik had op wedstrijd ook zo'n hekel aan die donut ja, verschrikkelijk! Ik vlocht het op wedstrijd altijd in, gewoon de simpelste vlecht maken. Nog altijd 8-en gehad voor verzorging, dus de jury kon het wel waarderen volgens mij :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:59

Bunn schreef:
Top als die knot-suggesties, maar zoekt TS niet juist naar iets anders dan een knot? Snap dat heel goed, ik heb er ook een hekel aan. Haar in de cap (ook bij dressuur) vind ik ook veel netter dan een uitzakkende knot.

Mwoah, ze geeft aan dat het niet lukt ivm uitstekende haren en dat ze dat lelijk vind. Misschien kan ze iets met deze tips? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:01

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:05

Ik heb ook lang haar met slag, gebruik een donut, elastiek erom, kralennetje erom. Dan hou je haar over en dat vlecht ik en doe ik om het netje. Goed vastzetten met bobby pins. Heel mooi effect vind ik zelf :j

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 17:49

Ik vind een knot inderdaad niet zo comfortabel ;)
Dus was erg benieuwd naar andere suggesties.
Niet alleen omdat de knot uit kan zakken, maar ook al het werk als je toch al een drukke dag hebt. Om het zelf net te doen ben je toch al een hele tijd bezig en je hebt niet altijd iemand tot je beschikking die ook een mooie knot kan maken. Nog niet te spreken over de cap die opeens half voor mijn ogen zit.
Inderdaad erg bedankt voor de tips evengoed allemaal! Ik kan er inderdaad een paar proberen wat het gemakkelijkst werkt.
Een knot lukt me namelijk redelijk netjes, maar zoals gezegd ben ik benieuwd naar andere suggesties.

Ik vind het trouwens wel leuk om te lezen hoe jullie het doen hoor. Je kunt er altijd iets van leren! :j
De foto is hoe ik het nu doe, met een sok om precies te zijn. Wel laat ik de witte band nu weg en heb ik een andere kleur netje, maar dat is nu niet interessant, haha.

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:57

Een knot duurt bij mij echt 10 seconden, helemaal niet veel werk. Haar opdraaien, 5 knotspelden rondom en klaar ben je :). Knotten met elastiek blijven bij mij ook nooit zitten, die zakken uit.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:02

Haha maak er bij mij maar minimaal 10 minuten van. Er gaan trouwens ook minimaal 10 knotspelden, 5 wokkels en 3 elastieken omheen. (+ 2 netjes en bobbypins)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:09

Oh ik rij ook wel eens met m'n haar gewoon in een strakke vlecht naar achteren :o Ook nooit punten aftrek voor gehad ofzo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:10

Heb je daar ook last van als je je haar eerst in een strakke vlecht doet, en die vlecht vervolgens oprolt/opdraait tot een knot?
Laatst bijgewerkt door Sheran op 07-10-15 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:10

Area51 schreef:
Oh ik rij ook wel eens met m'n haar gewoon in een strakke vlecht naar achteren :o Ook nooit punten aftrek voor gehad ofzo.

Dressuur?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:11

Sheran schreef:
Heb je daar ook last van als je je haar eerst in een strakke vlecht doet, en die vlecht vervolgens oprolt/opdraait tot een knot?

Jep, ofja dan wordt het een drol. Ik moet dan wel weer het zwaar geschut nemen wil het een mooie strakke knot zijn. (zonder bobbels etc.)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:18

Janine1990 schreef:
Kady1 schreef:
Ik heb altijd last dat de knot gaat klapperen in mijn nek. Tegenwoordig doe ik mijn haar in een vlecht en mijn jasje over mn vlecht heen. Klinkt heel stom maar je hebt geen los bungelend haar. Ben nog wel andere dingen aan het uitproberen maar bij alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd zakt mijn knot naar benden en gaat klapperen tegen mn hoofd iets wat ik vreselijk vind.

Heel dun haar misschien?

Ik gebruik die hele dikke elastieken van Zenner, daarmee klappert er gelukkig niets :)
En anders inderdaad knotspelden :)

Nee heb juist geen dun haar maar dik haar, knot word te zwaar en alles komt los, zelfs met spelden, extra elastieken en haarnetjes haha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:22

Wat ze dan bij ballet wel eens deden was 2 kleinere vlechten maken achter, en die vlechten dan weer met bobbypins tegen je hoofd aan zetten. Je krijgt dan wel een 'brede' knot (omdat elk deel van elke vlecht tegen je hoofd aan zit) maar hij is niet zwaar dus hij gaat ook niet hangen.

Hmm, beetje vaag he? Even kijken of ik een filmpje kan vinden :P

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:26

Relaxed schreef:
Snollygoster schreef:
Hier ook iemand met lang en dik hier, knotjes bleven ook nooit zitten bij mij hierdoor. Nu gebruik ik een haarnetje met een speld, blijft geweldig zitten en is makkelijk in te brengen! :)
https://happyhorsedeal.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/w/e/wedstrijd_haarnetje_2_.jpg

Die vind ik zo lelijk, vaak zakken die dingen halverwege ook uit en klapperen ze onder de cap vandaan :n Of de haren komen uit het netje..

Ik rij er zo al twee jaar mee rond, vind het echt wel mooi met een strik en is bij mij nog nooit losgekomen ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:28

anique161

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:41

Ik heb ook erg lang en dik haar en toevallig ook een charles owen
ik maak met een donut een knot en al het haar wat over blijft onder mijn cap. Toch een mooie knot, blijft altijd zitten en je hebt minder haar onder je cap.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:50

Relaxed schreef:
Snollygoster schreef:
Hier ook iemand met lang en dik hier, knotjes bleven ook nooit zitten bij mij hierdoor. Nu gebruik ik een haarnetje met een speld, blijft geweldig zitten en is makkelijk in te brengen! :)
https://happyhorsedeal.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/w/e/wedstrijd_haarnetje_2_.jpg

Die vind ik zo lelijk, vaak zakken die dingen halverwege ook uit en klapperen ze onder de cap vandaan :n Of de haren komen uit het netje..

Inderdaad behoorlijk uit de mode. Mooie casco fietshelm erbij, rubberen laarzen en een blauw wedstrijdjasje met rode voering :P

Wat overigens prima is hoor, iedereen moet dragen wat goed voelt voor hem of haar. Het is alleen de combinatie waarin ik die haarstriknetjes meestal zie.

Ik droeg ze overigens ook vroeger op de manege. En dan met een nog lelijkere champignonhelm van horka en zo'n ruitjesbodywarmer die veel te groot was :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:08

Nou in de vereniging waarbij ik rij zie je overal anders de strikjes, hier is het net andersom met de netjes. Behoorlijke verschil in mode met Nederland en België dus ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:12

Dat geloof ik direct Snollygoster! Ik zie hier op Bokt sowieso behoorlijke verschillen tussen Nederland en Belgie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:11

Ik woon in Nederland en ik rijd ook altijd met zo'n strikje. Lekker makkelijk. Ik krijg mijn cap namelijk niet lekker op met een knot. Niet veel mensen doen het inderdaad, maar nooit minder punten gehad op de verzorging hoor :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:43

Sheran schreef:
Ik woon in Nederland en ik rijd ook altijd met zo'n strikje. Lekker makkelijk. Ik krijg mijn cap namelijk niet lekker op met een knot. Niet veel mensen doen het inderdaad, maar nooit minder punten gehad op de verzorging hoor :)

Zou ook niet best zijn als je daar minder punten om krijgt hoor! Moet de eerste jury nog tegen komen die daarop aftrek geeft. En dat zou ik ook een vreselijk zwaktebod vinden!

Als je in de door mij genoemde outfit komt kan je ook prima een 8 krijgen. Kom je in diezelfde outfit die onder de bagger zit en een paard dat niet schoon is krijg je geen 8.
Maar kom je met keurige leren laarzen, gewone knot en een dure cap, hoor je daarom niet hoger te krijgen dan een 8 omdat het toevallig moderner is. En kom je in die dure outfit die helemaal onder de modder zit krijg je even goed geen 8.

Het cijfer is echt niet afhankelijk van je haardracht als je er moeite voor hebt gedaan! Als je nu met los haar komt en de pony voor en plukken haar opzij onder de cap uit, dan mag er wat mij betreft wel aftrek worden gedaan. Maar volgens mij ben je ook verplicht lang haar op te steken.

Shebahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:49

Ik draag mijn haar ook altijd onder mijn cap, je moet er echt de cap voor hebben, ik reed eerst met een simpele Harry's Horse cap en daar mee kon het niet dus had ik zo'n lelijk strikje met een netje eronder in mijn haar, ik vond ze echt verschrikkelijk zitten. Nu heb ik een Charles Owen cap en een Kep Italia cap en daar past het wel onder. Wat ik doe: ik maak een lage staart met een onopvallend elastiekje en dan sla ik mijn staart naar voren over mijn hoofd en dan doe ik mijn cap op! Maak wel je haar strak naar achter en doe er haarlak in anders gaan er plukje los en die komen dan onder je cap vandaan en dat is niet mooi. Hoop dat je hier wat aan hebt! :D :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:36

Is het al gelukt ts?
Ik heb ook langhaar en doe het ook altijd onder mijn cap (Charles owen)
Ik pak m'n haar onder in m'n nek, alsof ik een staart maak. Dan draai ik het helemaal strak om z'n eigen as. Dan leg ik het over m'n hoofd en m'n cap er overheen: tadaa :D