Niet invlechten van de manen bij dressuur

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jelenaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:08

ik denk niet dat het verboden is. want het is best wel mooi vind ik.

Shebahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:38

Het is wel toegestaan om met losse manen te rijden tijdens de dressuur, alleen kunnen de juryleden het niet bepaald waarderen. Ik heb het zelf nooit gedaan omdat ik knotten bij de dressuur vind horen :)

dieseltje09

Re: Niet invlechten van de manen bij dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:52

Ik knot die van mezelf werkelijk nooit, maar goed valt met een fjord(en bijhorende coupe) ook weinig te vlechten ;) Al moet ik zeggen dat ik zijn voorpluk wel altijd vlecht en in knot!
Daar in tegen sta ik juist wel allerlei paarden van vriendinnen te vlechten en te knotten voor de wedstrijden.
Als je geen rastypisch behang hebt dan hoort knotten er gewoon bij als je het mij vraagt, voor het springen misschien niet zo maar in de dressuur zeker wel

marina62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:29

MarliesV schreef:
Ik vlecht wel maar knot niet, maar goed, haflinger met manen van een krappe meter, als je daar knotten van maakt heb je bloemkolen!

Vriendin van mij is 2x gestart met losse manen in de dressuur, beide keren een 6 op het protocol voor verzorging met opmerking er bij: manen niet gevlochten.
Sinds ze met gevlochten manen rijdt is het standaard een 7.

Ik heb een kwpn-er met manen van ruim een halve meter en maak een hengstenvlecht, knotten gaat idd haast niet. Hengstenvlecht is ook nog eens lekker snel...ik rijd dressuur met menwagen!

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:51

Ik heb nooit met echte wedstrijden meegedaan, het was maar gewoon een manegewedstrijdje, maar ik heb een Tinker waar het niet mooi is met knotjes. Daarom doe ik het in een vlecht. Geen idee hoe dat zit met 'echte' wedstrijden :)

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:00

Alleen bij springen doe ik het niet meer aangezien ik nu L start. Ook bij de b gedaan omdat je dan ook een cijfer voor het totaalplaatje krijgt. Het wordt zeker wel gewaardeerd alleen naar mijn ervaring is het niet dat je een hoger cijfer voor mooiere knotten krijgt. Als het geknot is krijg ik altijd een 8, en het verschilt bij mij heel erg hoe ze er uit zien :') Verder ook altijd hoeven, tuig en staart schoon.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:36

Shebahartje schreef:
Het is wel toegestaan om met losse manen te rijden tijdens de dressuur, alleen kunnen de juryleden het niet bepaald waarderen. Ik heb het zelf nooit gedaan omdat ik knotten bij de dressuur vind horen :)

Nou, dan is dit jurylid een uitzondering. Los of gevlochten, als het verzorgd is zal het me worst wezen. Vind het rijden van de proef vele malen belangrijker dan de manen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:40

Hier altijd hengstenvlechten. Vind los niet netjes staan, en als je dan toch los wilt, vlecht dan even het eerste stukje in, zodat je hals stuk kan zien, kan nog wel eens lastig zijn met kleine pony's voor de wagen.
Krijg hier standaard een 8, en heel soms een 9.

Ohz altijd knotten gehad :j