Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Ir111 schreef:Gewoon geen proefjes oefenen.
Als ze wedstrijden rijden leuk vindt en jij vind het ok moet ze dat vooral doen. De vraag is wat haar doel is van het wedstrijdrijden. Doet ze dat om te winnen? Of omdat ze het leuk vindt om op pad te gaan met haar pony? Dat maakt nogal wat uit in de voorbereiding. Als het haar niet kan schelen dat ze verliest; niet oefenen. Als het haar wel kan schelen dat ze verliest, dan uitleggen dat ze oefenen helpt om te winnen. Wil ze nog niet oefenen? Lekker laten gaan dan. Ik zou er niet te moeilijk om doen.
) en een keer een galopje doen. Voor de rest zit ze er het liefst achterstevoren op, zonder zadel en soms is ze er met 10 minuten ook al weer klaar mee. Nu hebben wij een superbrave ervaren pony die dat allemaal gewoon leuk vind, kan je zo na een maand stilstand weer uit de wei trekken en daar gaat ie weer. Met wat mijn dochter doet is het toch nog geen werk te noemen, dus dat kan wat mij betreft gewoon
Fehu schreef:Het komt op mij een beetje over als prestatie is belangrijker dan lol hebben.
Jeetje, toen ik 8 was, was het 1 of 2 dagen te voren een keertje je proefje oefenen en klaar hoor. Belangrijke oefeningen werden gewoon al in de lessen geoefend.
oji schreef:Ik ben 48 en in mijn hele leven nog niet 10 x een proef geoefend. Toch neem ik wedstrijden echt heel serieus maar geloof niet in proeven oefenen. Oefenen op je rijkunst verbeteren, dat wel, dan gaat de proef vanzelf.
Maar hou eens op zeg. 8 jaar. Die hoort alleen maar lol met haar pony te hebben.