YelaBrenda11 schreef:hoihoi!
deze vraag kan wellicht een beetje apart overkomen , maar ik wil hem toch graag stellen!
Ik heb een 6 jarige friese ruin waarmee ik sinds een klein halfjaartje aan het lessen ben , gewoon aan huis. Eerst vooral om de basis er wat beter in te krijgen en om zijn achterbenen een beetje sterker te maken. Het was voor mij een soort 'verplichting' zegmaar omdat ik wil dat mijn paard zich goed leerde gymnastiseren. Maar nu merk ik dat ik er echt superveel plezier aan beleef! Elke keer een stapje verder komen. Jaren geleden heb ik met een vorig paard enkel onderlinge wedstrijden gereden , maar wegens redenen gestopt. Echter begint het nu toch wel weer te kriebelen! Alleen.. ik vraag me af of het niet raar is om met mijn 19 jaar nog eens te beginnen. Ik zie zo vaak meisjes van een jaar of 13 die hun eerste officele wedstrijden al hebben gereden en enkele jaren later al heel wat debuten hebben gehad. Nou gaat het mij daar in de eerste instantie helemaal niet om natuurlijk! Het is meer het feit dat ik helemaal niet in die wereld zit als het ware , en dat er best veel al van jongs af aan met pap&mam en de trailer op pad gaan.Is het dan niet raar als ik nu nog eens met 'het idee' kom? Graag hoor ik jullie mening!
Enneh...sorry als de logica hier en daar een beetje ontbreekt!
goetjes,
Femke
Ik heb dit jaar voor het eerst in mijn leven een startkaart en ik ben 32
Dan is hij 7 jaar , is dat een mooie leeftijd ook om te starten voor een fries? Heb met mijn vorige paard onderlinge wedstrijden gereden toen ze 4 was maar ik wilde dit paard bewust wat meer de tijd geven om ook lekker veel buiten te rijden etc. Ik zie vaak mensen die veel eerder starten , dus vandaar nog even deze vraag! heb er in ieder geval super veel zin in !
Ik heb een hele ranke fries en vaak vragen mensen ook of 't een arabofries is (wat het niet is!). Ja , dat bedoel ik inderdaad met 'vrij lang over doen' . Nee , nooit officieel gestart! zoals ik zei , alleen onderling met een vorig paard. Eigenlijk ook nooit de behoefte gehad , dit is echt puur toeval ! Want wedstrijden rijden was ook niet de insteek toen ik begin met lessen