Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin schreef:Maar voor de ZZGP-dressuur geldt dus weer dat je dier minimaal 1.60 moet zijn. En waar dat dan op gebaseerd is? Geen idee...
Karin schreef:Dan ben ik benieuwd wat ze in Belgenland met Arabieren doen, want die heb je zowel van 1.45 (dus ponymaat) als van 1.60 (dus paardenmaat). Krijgen die wel of geen P achter hun naam? Ik ben helemaal niet bekend met zo'n systeem, mij kun je dus alles wijsmaken.
Yuna schreef:Jamaar dat vind ik juist zo rot, dat er ergens toch een soort 'druk' is om niet met pony's tussen de paarden te starten, toch als je het een beetje serieus meent (ik bedoel zelfs iemand die voor de lol rijdt, wilt toch liefst het goed doen dus die doet ook serieus z'n best)
Maar ja je hebt natuurlijk weinig ponys die even ruim kunnen draven als top-paarden...maar zo heb je ook weinig paarden
Lielle"]
ik was die hele onduidelijkheid over minimum maat voor het ZZ-l en hoger zat dus hierbij:
[quote="Hoofdstuk 2, De Dressuurwedstrijden. schreef:Artikel 120 Deelnemende (E)pony's / paarden.
4. De minimum schofthoogte van een paard moet voor de klassen ZZ-Licht en hoger, zonder hoefijzers gemeten, 157.0 cm zijn.