Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
en 1 van de enige twee die foutloos wist te blijven op die spelen :lol:Karin schreef:Maar voor de ZZGP-dressuur geldt dus weer dat je dier minimaal 1.60 moet zijn. En waar dat dan op gebaseerd is? Geen idee...
Karin schreef:Dan ben ik benieuwd wat ze in Belgenland met Arabieren doen, want die heb je zowel van 1.45 (dus ponymaat) als van 1.60 (dus paardenmaat). Krijgen die wel of geen P achter hun naam? Ik ben helemaal niet bekend met zo'n systeem, mij kun je dus alles wijsmaken.
Enfin 't w allemaal wel gecontroleerd door een overkoepelende oragnisatie maar toch..Maar ik moet eigenlijk terug wat opfrissen ivm met die toestanden, ben tegenwoordig helemaal niet meer mee, dus in principe kunnen ze mij ook alles wijsmaken
Maar als je die organisatie niet gewoon bent...tja, ... ik zal laten weten of m'n jonkie een P achter z'n naampje krijgt of niet, ok ? Maar da's waarsch nog wel wachten tot in't zomerseizoen
Ik doe het trouwens vooral voor ervaring en natuurlijk voor de lol, ik ben nog opzoek naar een leuk paard, maar ondertussen ga ik me op de wedstrijden vermaken met Goldy. Kan ik er mooi even inkomen en als ik dan al eindelijk een paard heb gevonden heb ik een leuk opstapje en een beetje meer ervaring op wedstrijd gebied. Maar het blijft toch gewoon een hobby dus als jij met je pony wil starten moet je dat gewoon lekker doen
Yuna schreef:Jamaar dat vind ik juist zo rot, dat er ergens toch een soort 'druk' is om niet met pony's tussen de paarden te starten, toch als je het een beetje serieus meent (ik bedoel zelfs iemand die voor de lol rijdt, wilt toch liefst het goed doen dus die doet ook serieus z'n best)
Maar ja je hebt natuurlijk weinig ponys die even ruim kunnen draven als top-paarden...maar zo heb je ook weinig paarden
En zoals het spreek woord luidt; wie niet waagt wie niet wint 
(dat lukt toch niet
)helemaal niet hoor en het gaat in de eerste plaats natuurlijk voor de lol

Lielle"]
ik was die hele onduidelijkheid over minimum maat voor het ZZ-l en hoger zat dus hierbij:
[quote="Hoofdstuk 2, De Dressuurwedstrijden. schreef:Artikel 120 Deelnemende (E)pony's / paarden.
4. De minimum schofthoogte van een paard moet voor de klassen ZZ-Licht en hoger, zonder hoefijzers gemeten, 157.0 cm zijn.
ik dacht al dat dat zo was, maar door het topic begon ik te twijfelen.. dan mag ik dus toch met mijn paardje door na het Z2