startlijsten erg laat online

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:11

Tjongejonge wat een klagende ruiters. Doe zelf eens het secretariaat. Dan weet je hoeveel werk dat is. En je krijgt op de koop toe nog een hoop gezeur er bij.
Als ruiters allemaal zouden zorgen dat ze tijdig inschrijven en betalen, dan kan het secretariaat ook tijdig de lijsten klaar hebben.
Beetje respect voor deze vrijwilligers lijkt mij wel op z'n plaats.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:14

agee schreef:
Tjongejonge wat een klagende ruiters. Doe zelf eens het secretariaat. Dan weet je hoeveel werk dat is. En je krijgt op de koop toe nog een hoop gezeur er bij.
Als ruiters allemaal zouden zorgen dat ze tijdig inschrijven en betalen, dan kan het secretariaat ook tijdig de lijsten klaar hebben.

Ik denk dat je nu echt een beetje zout er op gooit. Sorry
We geven alleen aan dat we het irritant vinden. Niks negatiefs naar de vrijwilligers. Zij vinden ons ook irritant als we laat aanmelden en afmelden en dat is ook terecht. Graag niet gelijk een drama van maken dat lokt alleen maar uit.

tabaflab

Re: startlijsten erg laat online

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:27

Ook bij de voltige is dit heel erg qua aanmelden en afmelden, ik was een keer mee met iemand van secretariaat. En toen hebben ze de avond ervoor nog afmeldingen gekregen van vele voltigeurs, of wijzigingen. Zelfs toen moesten ze de startlijst nog veranderen.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:32

agee schreef:

Ik heb zelf jaren lang een groot concours georganiseerd en weet wat daar bij komt kijken maar ik vind wel dat een voorlopige startlijst ongeveer een week van te voren online kan komen zodat je als deelnemer in ieder geval weet welk dagdeel je start.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:45

Er komt zeker een hoop bij kijken, maar inderdaad zoals Tymbalia zegt; een week van tevoren moet toch wel een lijst online kunnen staan.
Veel mensen moeten vervoer regelen, last minute wordt dat vaak erg lastig, je kan moeilijk verlangen dat iemand de gehele dag voor je vrij houdt.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:50

Tymbalia schreef:
agee schreef:

Ik heb zelf jaren lang een groot concours georganiseerd en weet wat daar bij komt kijken maar ik vind wel dat een voorlopige startlijst ongeveer een week van te voren online kan komen zodat je als deelnemer in ieder geval weet welk dagdeel je start.

Wellicht reageerde ik een beetje fel, maar dat komt door berichten als 'haat aan late startlijsten' en 'het is de schuld van de organiserende verenigingen zelf'. Natuurlijk is het voor iedereen fijn als de startlijsten op tijd beschikbaar zijn. Maar daar hebben de ruiters zelf het meeste invloed op door tijdig in te schrijven. Hier is het helaas vaak zo dat meer dan de helft van de starts pas in de laatste 10 dagen voor de wedstrijd binnen komen. Dan wordt het haasten om de lijsten tijdig te publiceren. Ik hoop dat de ruiters daar dan ook begrip voor hebben.