Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ikke schreef:SG1985 schreef:Mijn instructeur is er heilig van overtuigd. In de B kun je ook verliespunten rijden.
Ik ben nog nooit met mijn paard begonnen met wedstrijden, en hij is vrij kritisch. Wil het liefst dat ik pas aanvang met starten als we M1 klaar zijn....
Nu zei hij: anders start je toch HC in de B?
Nu vraag ik mij af, waarom zou ik dat doen als je geen verliespunten kunt rijden?
Als ik het goed begrepen heb:
Je kunt wel verliespunten rijden in de B, maar je kunt niet verder terug dan 0.
Ik krijg een beetje de indruk dat jouw instructeur niet helemaal begrijpt wat het doel van wedstrijden eigenlijk is, namelijk het onafhankelijk laten beoordelen van je rijkunsten aan de hand van een controleerbaar (de proeven) protocol.
Dat is onjuist Ikke, je kan geen verliespunten rijden in de klasse B.
Ik geloof niet dat ik les zou willen hebben van iemand die zo bezig is. Ik zou een goed lopend paard willen hebben, dat fysiek verantwoordt datgene kan doen wat ik vraag. het resultaat daarvan zou je kunnen voorleggen aan een onafhankelijke jury in de vorm van een wedstrijd (of meerdere).
Het is maar hoe moeilijk je het jezelf wil maken......
Janine1990 schreef:Oh en ja, je kan een verliespunt rijden in de B qua punten. Maar ze tellen niet mee... Ik heb het meerdere keren gezien. Maar jeetje, je moet er wel je best voor doen om zo slecht te rijden zeg! Dus maak je beslist geen zorgen.
laat de rest over aan de prikkers....... ikke schreef:Janine1990 schreef:Oh en ja, je kan een verliespunt rijden in de B qua punten. Maar ze tellen niet mee... Ik heb het meerdere keren gezien. Maar jeetje, je moet er wel je best voor doen om zo slecht te rijden zeg! Dus maak je beslist geen zorgen.
Precies! Wanneer je netjes de gangen laat zien (mag je die uitgestrekte gangen nog vergeten) en keurig op de letter rijdt, dan heb je al bijna een winstpunt te pakkenlaat de rest over aan de prikkers.......
Scum schreef:Ik sluit me aan bij wat hierboven allemaal gezegd is. In de klasse B kun je geen verliespunten rijden. En in het L1 kun je niet lager gaan dan 0.
En toch heeft de KNHS het wel eens bij ons gedaan. In het B-SGW uitgesloten wegens per ongeluk springen van een hindernis uit een hogere klasse. En warempel, binnen 1 week waren er opeens 2 winstpunten van het totaal afgetrokken. Dat is natuurlijk een fout geweest van de KNHS waar we uiteindelijk niks mee gedaan hebben. Winstpunten zat om te kunnen promoveren en dus geen zin om daar tijd in te steken.

SG1985 schreef:Ik kom uit regio Amsterdam
Hihi! Ik ben momenteel ook een beetje klaar met alles. Haal geen plezier uit mijn les.....