crystallady schreef:lauriluchies schreef:Oh! Ik heb je trouwens gezien in Laren!
Leuk! Hoe vond je het er van de zijlijn uit zien?
Gr
Heb jullie in de losrij ring gezien! Zat zelf ook te paard dus heb niet heel goed opgelet
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maaike162 schreef:Hier ook een ruiter die richting B-niveau traint!
Ik merk dat ik er zelf nog niet klaar voor ben vanwege de nageeflijkheid. Dit wil ik eerst lekker onder de knie hebben in alle gangen voordat ik ga starten. Liever iets te laat starten en dan mooie punten, dan te vroeg starten.
Paard is goed te sturen, ik krijg hem lekker actief aan het been, zit een goede rem op en de overgangen gaan netjes. Volgens mijn instructrice is mijn zit ook goed genoeg, maar de nageeflijkheid heb ik nog niet voldoende onder de knie. En voor mezelf vind ik dat een belangrijk punt voordat ik ga starten.
Kozbi schreef:Slimme zet!
Al vind ik het wel raar dat tegewoordig in de B proeven elk paard al nageeflijk gereden moet worden.
B = Basis
En basis is overgangen, opzoek naar contact (dit hoeft dus niet) en dan stuurbaar zijn en de gangen onder controle..
Ik vind het wel slim van je dat je nog eben door trainy met de nageefelijkheid, sommige paarden vinden dit erg moeilijk, ik ga nu Z1 starten met mijn pony maar met mijn paard kom ik af en toe niet eens nageeflijk de ring door, dit ligt dus ook aan je paard.. En je hoef je er niet heel druk over te maken
SkyMarian schreef:Met de impulsproef hebben we idd zo'n doel gesteld. Meedoen en er op blijven. Hoe we de ring doorgaan maakt niet uit.
Meedoen voor de prijzen zit wel in mijn streberige hoofd, maar is helemaal niet meer noodzakelijk.![]()
Doel zou idd wedstrijdervaring opdoen. Deel van de 'problemen' met de aanleuning komen door de kijkerigheid.
Sjira schreef:Kozbi schreef:Slimme zet!
Al vind ik het wel raar dat tegewoordig in de B proeven elk paard al nageeflijk gereden moet worden.
B = Basis
En basis is overgangen, opzoek naar contact (dit hoeft dus niet) en dan stuurbaar zijn en de gangen onder controle..
Ik vind het wel slim van je dat je nog eben door trainy met de nageefelijkheid, sommige paarden vinden dit erg moeilijk, ik ga nu Z1 starten met mijn pony maar met mijn paard kom ik af en toe niet eens nageeflijk de ring door, dit ligt dus ook aan je paard.. En je hoef je er niet heel druk over te maken
B = Basis.
Basis = Nageeflijkheid
Deze twee zijn toch echt onlosmakelijk met elkaar verbonden..