Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Lienie_F schreef:heel eerlijk? Ik schrijf de letters op straat op de grond en loop hem een aantal keer (manegeruiter, dus geen echte bak bij de hand)
(dus inclusief draven en galopperen enzo)
af en toe kan ik hem ook in de echte bak wel gewoon lopen, maar die vind ik daar eigenlijk wat te groot voor dan moet je echt idioot lange stukken rennen, daar oefen ik liever mét paard.
Maar dat is echt het meest ideale vind ik (de buren kijken wel raar trouwens, maar ach)
edit: ik moet de proeven later ook rennen, omdat ik als begeleider met de ruiters meeloop, dus dan is het wel handig ze te kennen, dan weet ik ook waar ik het makkelijkst naar de andere kant van de pony kan zonder de ruiter in de weg te zitten

Kan je zelf bepalen of je wel of niet kijkt, en als je dus een stukje niet meer weet, kan je altijd nog even kijken 
) dus dan ken je hem vanzelf wel door gewoon door te proberen rijden!
). Morgen heb ik wedstrijd en wil ik ze uit mijn hoofd rijden
Sjira schreef:AArggg zie, nou ben ik proef 13 en 14 aan het leren. 13 zat er al goed in. Maar nu ik 14 ook heb geleerd rij ik bij 13 steeds verkeerd. Ineens kom ik in galop steeds op de verkeerde hand uit. Blijkbaar heb ik nu bij proef 13 de galopoefening van 14 in mijn hoofd zitten grrr... (ik rij hem overigens in mijn hoofd en op papier). Morgen heb ik wedstrijd en wil ik ze uit mijn hoofd rijden
Nies_ schreef:Niet persé hoor, mijn moeder las vroeger voor met een plattegrond van de rijbaan er naast en zocht dan de letter op waar ik moest beginnen en de letter waar ik eindigde, wat daar tussenin gebeurde had ze echt geen weet van. Tijdens de slangevolte was ze standaard twee onderdelen te ver, maar dat herstelde zich weer op tijd.
Nies_ schreef:En daarom heeft een proef kennen om hem voor te lezen dus niets te maken met een proef kennen om hem uit je hoofd te rijden. Letters zeggen mij (ook) helemaal niks, met als enige uitzondering de X.
Door veel trainen en op veel verschillende plekken te rijden, waren we nu dus ineens winstpuntwaardig outdoor