alleen naar cc zonder voorlezer????

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:52

Vroeger ging ik altijd alleen,ook met 2 paarden.
Nooit problemen gehad om een lezer te vinden,maar om lekker in je flow te komen is het niet aan te raden om tijdens het losrijden nog te moeten zoeken.
Tegenwoordig heb ik vaak iemand bij me,hoewel ik alles mbt het paard geheel zelf doe.
De lagere klasses lees ik alleen even door,de hogere klasses ken ik uit mijn hoofd.
Vanaf het Z2 rij ik graag uit het hoofd,mijn eventuele hulp kan dan mooi filmen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:57

KaatAmour schreef:
Naast de proefjes uit het hoofd leren (moeilijk hoor!), hoe doen mensen dat met het paspoort en de startpas aan de jury geven? Loop je voor erop stapt al langs de jury? En dan goed in de gaten houden wanneer je inderdaad mag beginnen?

Ik leg paspoort en startpas voor het inrijden bij de ringmeester. En neem deze zelf mee naar de jury. Soms bied dan iemand zelf al even aan om hem aan de jury te geven. Haal hem dan na de proef weer op.

Proef leer ik uit het hoofd, door heel veel filmpjes op youtube te kijken. En heb tot nu toe nooit verkeerd gereden. Leer ze zo uit het hoofd als ik ze moet rijden. Dus eerst de proef die ik als eerste moet rijden. En daarna pas de tweede proef.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:59

Ik ga ook alleen. Vind het eigenlijk best ideaal. Ik rij mn proeven gewoon uit mn hoofd (zoals bovenstaande reactie) en kijk na wie ik moet zodat ik geen tijd in de gaten hoef te houden. Papieren ed hoef je bij ons niet te laten zien.

Anouk_H

Re: alleen naar cc zonder voorlezer????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:04

Bij mijn verzorgpaard lees ik ook wel eens voor op wedstrijden en laatst kwam iemand vragen of ik ook voor haar wilde lezen. Ik had graag ja gezegd maar mijn verzorgpaard moest tegelijk met haar (meerdere ringen) dus dat ging helaas niet :( Anders had ik het echt wel gedaan en vond het ook helemaal niet vreemd dat ze me dat vroeg. (Niet dat ik een ervaren voorlezer ben heb het miss in totaal 5x gedaan en nog steeds vind ik het doodeng :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:05

KaatAmour schreef:
Naast de proefjes uit het hoofd leren (moeilijk hoor!), hoe doen mensen dat met het paspoort en de startpas aan de jury geven? Loop je voor erop stapt al langs de jury? En dan goed in de gaten houden wanneer je inderdaad mag beginnen?

Daar neem ik dus inderdaad iemand voor mee. Want voor je erop stapt is volgens de verenigingen hier niet mogelijk. Moet ter plekke bij je proef.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:29

KaatAmour schreef:

Je zegt gewoon dat je alleen bent en dat je indien gewenst dadelijk het paspoort wel even te voet kan komen brengen.
Als je weet dat je het vooeaf moet tonen kun je ook het secretariaat vragen om het met de protocollen aan de jury te geven bijvoorbeeld.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:34

Ik heb ook weleens iemand gevraagd op concours, soms wel lastig om iemand te vinden.
De laatste paar jaar leer ik de proeven uit mijn hoofd, vind het veel fijner rijden en ik kom meer tot rust tijdens de proef. Ben pas 1 proef verkeerd gereden, dus het gaat nog redelijk goed ook!

Ik meldde het altijd wel bij de jury, want anders zoeken ze naar je voorlezer/groom. Je houdt gewoon de jury in de gaten voordat je moet beginnen, ze zoeken echt wel even contact met je om aan te geven dat je mag beginnen. En als ze het paspoort willen zien dan kan dat na de proeven.

LdeReus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:30

Het is niet heel gebruikelijk, maar over het algemeen zal er altijd wel iemand zijn die niet te beroerd is om je voor te lezen. En je kent je proeven redelijk uit je hoofd, dus je hebt altijd nog een plan B. Ikzelf zou best, indien het in mijn tijdschema past, iemand willen voorlezen. Je moet 't toch met mekaar zien te regelen. Wie goed doet, wie goed ontmoet. :-)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:37

Ik ben bijna altijd alleen, vaak met 2 paarden en lang niet altijd in dezelfde klasses. Vraag altijd ter plekke iemand. Heb 1 keer iemand moeten omkopen met een reep chocola omdat niemand Z wilde/durfde te lezen :D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:40

Ik ben jarenlang alleen op concours gegaan.
Altijd op de plek zelf een voorlezer moeten zoeken. Heb nooit zonder gezeten!
Gewoon doen dus

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:45

Ik ga regelmatig alleen op wedstrijd (mennen, dus zit niet alleen met lezen, maar ook met op en af laden van mijn wagen).

Kom heel veel de zelfde mensen tegen en er is altijd wel iemand die wil lezen. Zelf lees ik ook regelmatig bij andere. En als ik wel een groom mee heb leest die ook wel bij andere.
Ook bij de trailer met op en af laden is er altijd wel iemand die even wil helpen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:47

Ik ga ook altijd alleen, tot dusver altijd een lezer kunnen vinden. Helaas merk ik MN de laatste twee, drie jaar dat het lastiger wordt om iemand te vinden. Erg jammer.
Als ik op wedstrijd ben, ben ik zelf uiteraard ook bereid om voor mensen te lezen of te filmen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:52

Ik heb ook geen vaste groom. En ik heb nu 1x zonder voorlezer moeten rijden. Ben van m'n leven nog niet zo zenuwachtig geweest! Proeven gingen ook helemaal niet lekker, ik was zo bezig met wanneer ik wat moest doen dat ik niet aan rijden toe ben gekomen. Geen fouten gemaakt, maar heb dus gewoon slecht gereden. Vond het niet fijn...

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:56

Ik heb laatst ook iemand voorgelezen op wedstrijd die ik helemaal niet kende, Haar vaste voorlezer was wel mee maar die had ontzettende keelpijn en toen vroegen ze of ik het wilde doen. We moeten elkaar toch allemaal een beetje helpen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:56

Bij kleine concoursen met maar 1 ring is het vaak makkelijk om te regelen dat de voorlezer van de combinatie voor of na jou wil lezen. Bij meerdere ringen is het vaak wat lastiger te regelen aangezien deze voorlezer dan ook weer bij een andere ring hun combinatie helpen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:02

Gewoon doen joh!
Als je het mij zou vragen zou ik ja zeggen, haha. Nee heb je, ja kun je krijgen. Gewoon vragen (:

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:05

Ik heb ook weleens iemand voorgelezen omdat lezer d'r leesbril vergeten was :') Toch zou ik het zelf niet doen, vind het toch een beetje een gebrek aan voorbereiding.. Uit je hoofd rijden is na een paar keer ook niet eng meer en een kleine moeite. Alles wat linksom komt, komt namelijk ook rechtsom dus als je een halve proef kent, ken je de andere helft ook.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:11

Was het maar zo simpel Nies_

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:14

Urielle schreef:
Was het maar zo simpel Nies_

Precies... ik begin er niet aan, zeker niet met 2 paarden op 1 dag in verschillende klassen. En dan heb je ook nog steeds iedere 3 mnd proefwisselingen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:20

Marusch25 schreef:
Wat mij opvalt is dat een jaar of 10 geleden dit heel normaal was. Hielp zelf ook regelmatig iemand met lezen.

Ik lees regelmatig een "vreemde" voor. Soms vragen ze het zelf, soms vragen ze het aan de ring meester en die verwijst dan door of vraagt het.
Ik vind het geen enkel probleem.
Ik heb een hele harde stem en vraag ik of ze het onderdeel 1 of 2 x willen horen.
Gewoon dus doen !

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:29

Ik heb een keer voor jan-met-de-korte-achternaam gestaan op concours. Ik moest twee proeven rijden en had de eerste al voor de zekerheid uit het hoofd geleerd, maar 2 proeven uit het hoofd zie ik niet zitten, omdat ik bang ben dat ik ze dan door elkaar ga halen. Er stonden zat mensen langs de kant maar gewoon helemaal niemand die even een proefje wou voorlezen. Ik heb uiteindelijk maar 1 proef kunnen rijden. Sindsdien ga ik niet meer zonder voorlezer op pad.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:31

Dat is flauw zeg!
Volgende keer chocola meenemen om iemand om te kopen :D :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:37

je kan best vragen als er iemand is om voor te lezen
maar als ik het mag zeggen er zijn best veel ''arrogante ''mensen die je gewoon negeren .

ben zelf groom , paar weken geleden stond een hele groep ''voorlezers'' te wachten komt een vrouw die gelijk de ring in moest die vraagt of iemand ff wilt voor lezen niemand reageerde sommige keerde gewoon de rug naar haar toe , ik snel gekeken of ik het haal om haar voor te lezen uiteindelijk heb ik het gedaan terwijl de rest nog stond te niks nutten :=

is het dan zo moeilijk om iemand even te helpen ?

zeg niet dat iedereen zo is , maar vind zelf bij de dressuur een hele andere on aangename sfeer hangen dan bij men wedstrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:00

Nouja aan de andere kant... Als ik geen voorlezer mee heb dan zorg ik dat ik mijn proeven ken en niemand daarmee hoef lastig te vallen. De proefjes zitten ontzettend logisch in elkaar dus door elkaar halen doe je niet zo snel hoor als je ze echt kent en met volle concentratie rijdt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:47

Ik snap niet dat jullie die proeven zo moeilijk vinden.
Als ik smorgens even kijk dan weet ik het echt wel hoor.
Dan kijk ik na de eerste proef nog snel een minuutje naar de tweede om op te frissen en dat was het wel.