Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
)
Bar schreef:Dat gaf het springforum wel indirect toe nav de brief die mijn zoon heeft gestuurd.
Een van zijn opmerkingen was namelijk dat er vaak, week in, week uit, dezelfde jury's op de kar zitten en dat je stijlcijfer al bijna vast staat voor je ook maar de ring in bent omdat ze elke combinatie al kennen.
Reactie van het forum was dat ze daar niet veel aan konden doen maar dat er wel meer aan bijscholing gedaan moest worden om het niveau van de jury's op te krikken.
olanis schreef:Het springforum heeft ook nog eens de wijze waarop de klasse B wordt verreden besproken. Met name omdat er veel geluiden uit het veld kwamen dat er in de klasse L deelnemers meedoen die wat rijstijl en controle betreft nog lang niet klaar zijn voor deze klasse. Niet alleen vanuit het oogpunt van paardenwelzijn een zorgelijke ontwikkeling maar ook deze deelnemers zullen met minder plezier hun sport beoefenen omdat ze boven hun niveau rijden.
yakari123 schreef:De nieuwe regeling vind ik ook niks!
Oude was veel beter..
Mijn vorige pony had geen stelling, liep met de kop omhoog, en qua hoogte en afstand redde zei het prima, ik wou dus eigelijk zo snel mogelijk de B uit, domme punten! in de L en M haalden we de ene na de andere 1e prijs.
thaampjee schreef:Ik heb van de week een jury aangesproken over de puntentelling omdat ik een verschil van 11 punten had in een week. Hij gaf aan dat je niet moest kijken naar de punten maar naar de plaatsing. Als je het daarmee eens was dan was het goed! Nou, daar schieten we dus ook niks mee op omdat de winstpunten niet op plaatsing gebaseerd zijn.
Luz_ElenaE schreef:Ik vind het een belachelijke regeling. Ik en mijn paard waarin ik in de B start zijn allebei groen in het springen, zij trekt soms echt achterlijk hard aan waardoor ik haar soms gedurende het parcours even moet laten weten wie nu weer bepaalt wat we gaan doen en in welk tempo vooral. Dit gebeurt niet altijd even vriendelijk met kleine ophoudingen enz. Dat komt de rijstijl ook niet altijd ten goede waardoor ik verwacht nooit op die 75 uit te komen met dit paard. En ik wil echt niet graag het L in maar een keer wp rijden zou wel leuk zijn als ik er per ongeluk een balk afgooi omdat ik haar net te vlak liet springen
welshfan97 schreef:Luz_ElenaE schreef:Ik vind het een belachelijke regeling. Ik en mijn paard waarin ik in de B start zijn allebei groen in het springen, zij trekt soms echt achterlijk hard aan waardoor ik haar soms gedurende het parcours even moet laten weten wie nu weer bepaalt wat we gaan doen en in welk tempo vooral. Dit gebeurt niet altijd even vriendelijk met kleine ophoudingen enz. Dat komt de rijstijl ook niet altijd ten goede waardoor ik verwacht nooit op die 75 uit te komen met dit paard. En ik wil echt niet graag het L in maar een keer wp rijden zou wel leuk zijn als ik er per ongeluk een balk afgooi omdat ik haar net te vlak liet springen
Naar mijn mening heb jij je paard dan ook nog niet genoeg onder controle voor het L, niet verkeerd bedoelt maar ik zou veel oefenen en oefenparcoursen meepakken. En ik snap dat het vervelend is dat je dan nooit een wp rijdt maar als iedere jury dan zo iets heeft van "ach wat zielig geef maar een wp", dan heb je er straks ineens 10 en zijn er Ruiters die dan denken dan ze inderdaad goed genoeg rijden om over te kunnen naar de L (dat is immers wat je met een wp aangeeft, dat je voldoende/goed genoeg rijdt voor de overgang naar de volgende klasse).