Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Focussed schreef:Testdrive, heb je mijn privébericht ontvangen?
Punz schreef:Kijk: voor ervaren ruiters zal de site misschien geen meerwaarde hebben.
Maar voor beginnende combinaties, óf voor mensen die problemen hebben om verbale /geschreven informatie te visualiseren is dit gewéldig!
(maar: visueel nog mooier zou misschien zijn: een combinatie van boven filmen....)
SheeNegro schreef:Ik vind het heel leuk gedaan, even met de instellingen geknutseld en dan is het duidelijk wat er mee bedoelt word. Wat ik wel jammer vind, als Belgische lrv ruiter, is dat je daar geen proeven van hebt. De proeven zijn gelukkig wel hetzelfde als de khns proeven, op de site van de lrv.be vind je terug welke gereden worden (onderscheidt paard-pony), dus kan er misschien een soort link gemaakt worden naar de Nederlandse proeven?
Oh en na het eenmaal starten van de animatie en het bekijken van de volgende proef, worden de instellingen dan gereset of blijven ze staan? Want net flipte de pagina bij mij
Sjolvir schreef:Ik teken ze zelf altijd al ongeveer zo uit zolang als ik al proefjes rijdt.
Kan ik het veel beter uit mijn hoofd leren.
Zal nooit die van de computer daarvoor gebruiken overigens, aangezien bij mij deel van de meerwaarde zit doordat ik ze zelf getekend heb, wat overigens zo gedaan is op een stuk ruitjes papier.
Vroeger deed ik nog stippels als het andere gang was nu gewoon door tekenen en afkorting bij start nieuwe gang.
Hilary schreef:Punz schreef:Kijk: voor ervaren ruiters zal de site misschien geen meerwaarde hebben.
Maar voor beginnende combinaties, óf voor mensen die problemen hebben om verbale /geschreven informatie te visualiseren is dit gewéldig!
(maar: visueel nog mooier zou misschien zijn: een combinatie van boven filmen....)
Eens! Ik vind dit wel een handige site om de lijnen precies te zien; de animaties van de keertwendingen zijn erg goed gelukt, maar wat 0000 aangeeft: de wissels missen een mooie animatie...
Verder misschien een idee: de KNHS heeft filmpjes van alle proeven; die toevoegen zou voor mij ook een meerwaarde opleveren.
Losse opmerking: ik gebruik een wat oudere versie van Safari, daarin kreeg ik de site niet aan de praat. De site werd wel weergegeven, maar ik kon geen opties aanklikken ofzo. In Firefox werkte het echter prima!
0000 schreef:Ik heb overigens gewoon op de laptop gekeken. Maar buiten alle technische aspecten, als ervaren ruiter heeft het voor mij in ieder geval gewoon geen meerwaarde. Dus je 'markt' zal naar mijn mening zitten in onervaren ruiters/voorlezers. En persoonlijk zou ik dan eerder aanraden een video van de proef te kijken (die overigens vanuit de KNHS gewoon bestaan) omdat je dan niet alleen de juiste lijn ziet, maar ook meteen een beeld hebt bij de uitvoering van de oefening. Vind ik leerzamer om te (laten) kijken.
Jenny_S schreef:Ik vind de site op dit moment (L1/2) ook erg handig. Deed voorheen ook op een briefje maar vind dit veel handiger. Ook handig als je zelf moet voorlezen in andere klassen dan voel je wat makkelijker aan of er snelle opvolgende oefeningen aan komen.
CoriienRN schreef:Leuke site! ik heb er wel wat aan ongeacht welk niveau ik heb.
Ik miste dit, op de dressuurap.
Primeur11 schreef:Leuke site, op dit moment rij ik geen wedstrijden, in het verleden wel gedaan. Als dit er eerder was geweest was dit voor mij zeker een meerwaarde geweest. Ik had bijvoorbeeld altijd moeite met hoe groot ik de volte E-B-E moest rijden (maakte hem altijd te groot) Hierbij kun je mooi de verhoudingen zien, waardoor je tijdens het rijden beter in kunt schatten hoe groot hij moet zijn.
Verder denk ik inderdaad ook dat het voor de onervaren mensen die een proef willen voorlezen ook erg handig is.