Dressuurproeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joke165

Re: Dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:06

Ik vind dit heel erg handig, ga het straks mijn vriend laten zien volgens mij gaat dit hem heel erg helpen met het leren lezen van de proeven :-)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:58

Ik heb overigens gewoon op de laptop gekeken. Maar buiten alle technische aspecten, als ervaren ruiter heeft het voor mij in ieder geval gewoon geen meerwaarde. Dus je 'markt' zal naar mijn mening zitten in onervaren ruiters/voorlezers. En persoonlijk zou ik dan eerder aanraden een video van de proef te kijken (die overigens vanuit de KNHS gewoon bestaan) omdat je dan niet alleen de juiste lijn ziet, maar ook meteen een beeld hebt bij de uitvoering van de oefening. Vind ik leerzamer om te (laten) kijken.

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 18:18

Focussed schreef:
Testdrive, heb je mijn privébericht ontvangen :) ?

Jazeker Focussed! Ben heel erg blij met de aandacht die je er aan wilt besteden :)

Begin volgende week zal ik antwoorden op je e-mail en jij kunt natuurlijk al wat volzinnen en informatie van de website oppikken. Maar zeker de vraag wat de plannen voor de toekomst zijn ga ik je wat over vertellen. Top!

Bedankt voor je interesse. En maar goed ook wat Bokt.be gaat er ook aandacht aan besteden dus kunnen jullie als veel groter forum niet achterblijven ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:24

Ik teken ze zelf altijd al ongeveer zo uit zolang als ik al proefjes rijdt.
Kan ik het veel beter uit mijn hoofd leren.

Zal nooit die van de computer daarvoor gebruiken overigens, aangezien bij mij deel van de meerwaarde zit doordat ik ze zelf getekend heb, wat overigens zo gedaan is op een stuk ruitjes papier.
Vroeger deed ik nog stippels als het andere gang was nu gewoon door tekenen en afkorting bij start nieuwe gang.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:22

Ik rijd geen wedstrijden meer maar voor mij zou dit heel handig zijn. Ik kan het in mijn hoofd wel doen maar meestal tekende ik met mijn vinger de proef uit. Dat is nu al gedaan.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:25

Ik vind het een hartstikke leuk idee! Ga hier ook zeker wat aan hebben. Jups, ben manegeruiter met leasepony.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:52

Punz schreef:
Kijk: voor ervaren ruiters zal de site misschien geen meerwaarde hebben.
Maar voor beginnende combinaties, óf voor mensen die problemen hebben om verbale /geschreven informatie te visualiseren is dit gewéldig!

(maar: visueel nog mooier zou misschien zijn: een combinatie van boven filmen....)

Eens! Ik vind dit wel een handige site om de lijnen precies te zien; de animaties van de keertwendingen zijn erg goed gelukt, maar wat 0000 aangeeft: de wissels missen een mooie animatie...

Verder misschien een idee: de KNHS heeft filmpjes van alle proeven; die toevoegen zou voor mij ook een meerwaarde opleveren.

Losse opmerking: ik gebruik een wat oudere versie van Safari, daarin kreeg ik de site niet aan de praat. De site werd wel weergegeven, maar ik kon geen opties aanklikken ofzo. In Firefox werkte het echter prima!

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 21:46

SheeNegro schreef:
Ik vind het heel leuk gedaan, even met de instellingen geknutseld en dan is het duidelijk wat er mee bedoelt word. Wat ik wel jammer vind, als Belgische lrv ruiter, is dat je daar geen proeven van hebt. De proeven zijn gelukkig wel hetzelfde als de khns proeven, op de site van de lrv.be vind je terug welke gereden worden (onderscheidt paard-pony), dus kan er misschien een soort link gemaakt worden naar de Nederlandse proeven?

Oh en na het eenmaal starten van de animatie en het bekijken van de volgende proef, worden de instellingen dan gereset of blijven ze staan? Want net flipte de pagina bij mij :+

Hoi SheeNegro! De instellingen zouden in principe bewaard moeten blijven. En van de LRV hadden wij nog niet eerder gehoord maar deze proeven zullen zeker zeer binnenkort worden opgenomen (zeker als het kopieen zijn van KNHS proeven is dit niet zo veel werk ;) Er komt dan een nieuwe bond voor Belgie erbij.

Bedankt voor je reactie!

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 21:47

joke165 schreef:
Ik vind dit heel erg handig, ga het straks mijn vriend laten zien volgens mij gaat dit hem heel erg helpen met het leren lezen van de proeven :-)

Super! Veel succes gewenst voor je vriend! En voor jou en je paard uiteraard ;)

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 21:49

Sjolvir schreef:
Ik teken ze zelf altijd al ongeveer zo uit zolang als ik al proefjes rijdt.
Kan ik het veel beter uit mijn hoofd leren.

Zal nooit die van de computer daarvoor gebruiken overigens, aangezien bij mij deel van de meerwaarde zit doordat ik ze zelf getekend heb, wat overigens zo gedaan is op een stuk ruitjes papier.
Vroeger deed ik nog stippels als het andere gang was nu gewoon door tekenen en afkorting bij start nieuwe gang.

Prima. Dat hadden we ook al bedacht als tegenargument voor de website. Niet teveel ruchtbaarheid aan geven hoor ;)

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 21:50

karuna schreef:
Ik rijd geen wedstrijden meer maar voor mij zou dit heel handig zijn. Ik kan het in mijn hoofd wel doen maar meestal tekende ik met mijn vinger de proef uit. Dat is nu al gedaan.

Top! Daarvoor is het allemaal bedoeld! "Spread the word" ;)

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 21:51

Hilary schreef:
Punz schreef:
Kijk: voor ervaren ruiters zal de site misschien geen meerwaarde hebben.
Maar voor beginnende combinaties, óf voor mensen die problemen hebben om verbale /geschreven informatie te visualiseren is dit gewéldig!

(maar: visueel nog mooier zou misschien zijn: een combinatie van boven filmen....)

Eens! Ik vind dit wel een handige site om de lijnen precies te zien; de animaties van de keertwendingen zijn erg goed gelukt, maar wat 0000 aangeeft: de wissels missen een mooie animatie...

Verder misschien een idee: de KNHS heeft filmpjes van alle proeven; die toevoegen zou voor mij ook een meerwaarde opleveren.

Losse opmerking: ik gebruik een wat oudere versie van Safari, daarin kreeg ik de site niet aan de praat. De site werd wel weergegeven, maar ik kon geen opties aanklikken ofzo. In Firefox werkte het echter prima!

Bedankt voor je compliment! Van de vliegende wissels hebben we eerder opmerkingen gekregen. Dat is dus duidelijk een verbeterpunt en zullen we over na gaan denken. De website is gemaakt met de nieuwste technologieen en zal het dus in moderne browsers naar waarschijnlijkheid beter doen zoals je al hebt ervaren ;)

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 21:53

0000 schreef:
Ik heb overigens gewoon op de laptop gekeken. Maar buiten alle technische aspecten, als ervaren ruiter heeft het voor mij in ieder geval gewoon geen meerwaarde. Dus je 'markt' zal naar mijn mening zitten in onervaren ruiters/voorlezers. En persoonlijk zou ik dan eerder aanraden een video van de proef te kijken (die overigens vanuit de KNHS gewoon bestaan) omdat je dan niet alleen de juiste lijn ziet, maar ook meteen een beeld hebt bij de uitvoering van de oefening. Vind ik leerzamer om te (laten) kijken.

Duidelijk 0000. Fair enough! Meerdere mensen, meerdere smaken. Het is ook gewoon leuk om een beetje te "speuren". Het geeft mij soms het gevoel dat ik heb als ik op een landkaart aan het kijken ben. Uitpluizen en precies volgen hoe een bepaalde route loopt

Bedankt voor je opbouwende kritiek!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:58

het lijkt mijn best handig heb ouders waar ik vaak omvraag of ze me proefje willen voorlezen maar ze weten niet wat de figuren zijn enz. met deze tekeningen er bij lijkt het me wel handig voor ze kunnen ze ook voorlezen dat ik alleen maar loop te zoeken naar een voorlezer...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:59

Echt een onwijs handige en visuele ondersteuning :D als beginnend wedstrijd ruiter heb je er heel veel aan!

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 22:25

xMercury schreef:
Echt een onwijs handige en visuele ondersteuning :D als beginnend wedstrijd ruiter heb je er heel veel aan!

Hier doen we het voor!!! *\o/* Bedankt voor je reactie!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:45

Ik vind het ook een onwijs leuk idee die ook goed is uitgevoerd. +:)+ Ook ik vind het soms lastig om dingen te visualiseren en vind het toch wat makkelijker om dan een keer zo'n animatie te bekijken.

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 11:47

PeerAppel schreef:
Ik vind het ook een onwijs leuk idee die ook goed is uitgevoerd. +:)+ Ook ik vind het soms lastig om dingen te visualiseren en vind het toch wat makkelijker om dan een keer zo'n animatie te bekijken.

Hoi PeerAppel, bedankt voor je positieve reactie! Leuk!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:07

Ik vind de site op dit moment (L1/2) ook erg handig. Deed voorheen ook op een briefje maar vind dit veel handiger. Ook handig als je zelf moet voorlezen in andere klassen dan voel je wat makkelijker aan of er snelle opvolgende oefeningen aan komen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:58

Leuke site! ik heb er wel wat aan ongeacht welk niveau ik heb.

Ik miste dit, op de dressuurap.

Primeur11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:27

Leuke site, op dit moment rij ik geen wedstrijden, in het verleden wel gedaan. Als dit er eerder was geweest was dit voor mij zeker een meerwaarde geweest. Ik had bijvoorbeeld altijd moeite met hoe groot ik de volte E-B-E moest rijden (maakte hem altijd te groot) Hierbij kun je mooi de verhoudingen zien, waardoor je tijdens het rijden beter in kunt schatten hoe groot hij moet zijn.
Verder denk ik inderdaad ook dat het voor de onervaren mensen die een proef willen voorlezen ook erg handig is.

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 18:06

Jenny_S schreef:
Ik vind de site op dit moment (L1/2) ook erg handig. Deed voorheen ook op een briefje maar vind dit veel handiger. Ook handig als je zelf moet voorlezen in andere klassen dan voel je wat makkelijker aan of er snelle opvolgende oefeningen aan komen.

Dit is een van de redenen voor de ontwikkeling van de site!

Bedankt voor je reactie!

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 18:09

CoriienRN schreef:
Leuke site! ik heb er wel wat aan ongeacht welk niveau ik heb.

Ik miste dit, op de dressuurap.

Wij kennen de dressuurapp die puur het protocol aanbiedt. Echter "Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden" is ons standpunt. Daarom dus Proefrijden Dressuur! Wij hebben ook een app in de planning. En dan dus voornamelijk de figuren gevisualiseerd met een een korte beschrijving vanuit het protocol ;)

Bedankt voor je reactie!

Testdrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 18:10

Primeur11 schreef:
Leuke site, op dit moment rij ik geen wedstrijden, in het verleden wel gedaan. Als dit er eerder was geweest was dit voor mij zeker een meerwaarde geweest. Ik had bijvoorbeeld altijd moeite met hoe groot ik de volte E-B-E moest rijden (maakte hem altijd te groot) Hierbij kun je mooi de verhoudingen zien, waardoor je tijdens het rijden beter in kunt schatten hoe groot hij moet zijn.
Verder denk ik inderdaad ook dat het voor de onervaren mensen die een proef willen voorlezen ook erg handig is.

Spread the word ;)

Bedankt voor je reactie!

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:58

Ook handig voor visualisatie oefening ter voorbereiding van wedstrijd: door per oefening te bedenken hoe je m zou rijden met hoe je je hulpen zou geven is heel behulpzaam bij de mentale voorbereiding, om de proef echt goed in de vingers te krijgen. Dus als er een optie bijkomt dat je per oefening je eigen aantekeningen voor de bijbehorende hulpen zou kunnen toevoegen, top! Btw: optimaliseren voor weergave mobiel van de website is echt een must. Daarvoor wil ik niet perse de app moeten downloaden...